Nazdar, rozhodol som sa kúpiť si pod stromček :) svoju prvú zrkadlovku. Doteraz som fotil na kompakty, starý rusky Zenit a Flexaret :) Celé dni čítam recenzie, rôzne fóra, diskusie, googlim, ale aj tak som si povedal, že sa radšej konkrétne spýtam. Vzhľadom na moje finančné možnosti a to, že som nadšený amatér som sa rozhodol asi pre jeden z týchto modelov. Som si vedomý plusov a mínus každého jedného a zaujímalo by ma, ktorý by ste si zvoli vy a prečo. Ide o foťáky so setovým objektívom. Za odpovede ďakujem.
Takže buď by to bol:
PENTAX K-x (objektív D-AL 18-55mm)
CANON EOS 1000D (objektív EF-S 18-55 DC)
NIKON D3100 (objektív 18-55 AF-S DX)
Nad Sony a Olympusom ani neuvažujem. Mne osobne sa najviac páči práve ten Pentax, aj keď viem, že je to horšie s možnosťami upgrade-u.
A ozaj kedze ho posielate aby si to isiel vyskusat do kamenneho obchodu, kde je v okoli Trencina alebo Piestan taky obchod kde to drzia na sklade. Do Blavy to mam daleko.
2 stanleyp - prečo nie Sony? Prave by som volil radsej moderny foťak Sony, ako neviem kolkoročný model Canon 1000D. Ale ako ti tu už bolo povedane, skus Pentax k-x, ale na 99% nemaš možnosť osahať v kamennom obchode.
Ja mám Pentax
... a ja Sony,
... ja zas Samsung
a ja XY.....
Ja fotím...
?????????
( Ja mám Nikon/Canon )
Nemám nič proti niečomu inému ( kto vie zrobí fotky na bárz čom ), ale zrkadlo ( telo ) nie je nič. Ide o ´zázemie´ - objektívy, príslušenstvo, dostupnosť, sortiment, .... Preto mám Nikon ( a keby nebol Nikon volím Canon ) - aby som fotil.