Nazdar, rozhodol som sa kúpiť si pod stromček :) svoju prvú zrkadlovku. Doteraz som fotil na kompakty, starý rusky Zenit a Flexaret :) Celé dni čítam recenzie, rôzne fóra, diskusie, googlim, ale aj tak som si povedal, že sa radšej konkrétne spýtam. Vzhľadom na moje finančné možnosti a to, že som nadšený amatér som sa rozhodol asi pre jeden z týchto modelov. Som si vedomý plusov a mínus každého jedného a zaujímalo by ma, ktorý by ste si zvoli vy a prečo. Ide o foťáky so setovým objektívom. Za odpovede ďakujem.
Takže buď by to bol:
PENTAX K-x (objektív D-AL 18-55mm)
CANON EOS 1000D (objektív EF-S 18-55 DC)
NIKON D3100 (objektív 18-55 AF-S DX)
Nad Sony a Olympusom ani neuvažujem. Mne osobne sa najviac páči práve ten Pentax, aj keď viem, že je to horšie s možnosťami upgrade-u.
Teda, tu sa to zvrhlo :D
Ďakujem každému za svoju odpoveď, k veci či odveci.
Tak teda, z môjho výberu vypadol ten Canon, takže sa rozhodujem medzi Nikonom a Pentaxom. Podľa mňa sú dosť na rovnakej úrovni.. dokonca aj tento comparator, celkom vydarená aplikácia, to dokazuje :) http://snapsort.com/compare/Nikon_D3100-vs-Pentax_K-x
Ďaľšie moje kroky teda povedú po nejakých obchodoch si ich chytiť, šáhnuť a možno dám na pocit :D
Ešte som sa teda pozeral na tie Sony ako to niekto opisoval a snažil som sa ich akokoľvek porovnávať, ale aj tak mi tie Sony prídu v rovnakej cenovej hladine o dosť horšie. Aj tými parametrami, nech robím čo robím :D A sú škaredé :D Subjektívny pocit, ale je tu a ja nechcem škaredý foťák :)
veru cierny fotak je skaredy, chce to cierny fotak. je zrejme, ze aj ked si hovoris ze nechces vela, resp dalsie objektivy, ak si vyberies system, casom ta to pochyti tak, ze si budes vyberat aj objektivy. skus si pozriet porovnanie 50/1.8 alebo 50/1.4 objektivov pre canon, nikon, pentax, ich dostupnost, cenu, alebo 35/1.8 35/2 (tusim pentax ma 35/2.4). to ti da obraz o tom, ci lacnejsie telo na zaciatok nebude znamenat nakoniec doplacanie pri objektivoch...