Dobrý deň, dopredu sa ospravedlňujem za trochu dlhší príspevok Zvažujem nahradiť moju D7000 za mirrorless fotoaparát Olympus E-M5 Hlavným dôvodom sú rozmery a váha mojej výbavy, veľakrát proste ani foťák neberiem, pretože to je 10kg batoh navyše
Otázka znie či do toho vôbec ísť, som si vedomý že finančný strata pri predaji takejto výbavy nebude zanedbateľná Ale strašne ma láka to pohodlie že nemusím so sebou na túry, bicykel, výlety vláčiť osobitný fotobatoh
Šli by ste do toho? Ak áno aké objektívy by ste mi odporučili? Ak niekto tento fotoaparát má, odporučil by mi ho aj na točenie videa? Mojou D7000 točím dosť, kameru nemám
Uvažujem že by mi stačil základný zoom + zuiko 45mm f1,8 a mám vystarané
Neviem ako si dospel k záveru že podľa mojej výbavy nie som fotograf, ale nákupca Mám dve svetelné sklá, jedno na portréty, jedno na bežné fotenie, jeden univerzál zoom. Pravda, samyang je chuťovka ktorú som použil len pár krát a ten objektív by mi moc nechýbal.
Nikto ma nenúti nosiť všetko so sebou, ale verím že nie som sám kto sa proste nevyberie s jedným objektívom, pretože čo ak mi mi bude chýbať práve ten čo ostal doma. Viem že je to choré, ale poznám viac podobne postihnutých Takže okrem samyangu vláčim skoro vždy všetky 3 objektívy.
kup si 24-70 a potom 35mm, 85mm a 16-85mm mozes strelit. problem solved
ehm, a co mal porovnavat ? Ved cielom je dosiahnut fotku s rovnakym obsahom, nie headhot na jednej fotke a full body shot na druhej.
takto... tam kde je vidno naozaj badatelny rozdiel v DOF, bol sucasne aj pohyb fotaku smerom k objektu. objektivnejsie by bolo porovnat vyrez z FF voci DX, ciste akademicky. realne, ano mas pravdu, mozes ist s FF blizsie, a stale nie je objekt orezany, takze docielis mensiu DOF. ak vsak pouzijes ine ohnisko, rozdiel nie je AZ TAKY vyrazny, ak vobec. nakoniec, aj sumar bol taky nerozhodny.... ale v reali, viac podla mna zavazi, ake pozadie si vyberies, nez ci mas o chlp horsiu DOF, ale to uz je iny pribeh...