chcel by som si skúsiť urobiť nejaké fotky v noci, resp. značnú dobu po západe slnka, mali by to byť scény so svetlami mesta, odrazy vo vode, proste v snímku bude značne veľký kontrast
použil by som fuji acros 100 kvôli reciprocite a rád by som k tomu doporučiť nejakú vývojku na zníženie kontrastu.
čítal som v knižke Fotíme v noci, že napr. s Diafine sa dá dobre kontrolovať kontrast, je to dvojzložková vývojka, zamerať sa na takúto vývojku, ale zobrať jednozložkovú a viac ju riediť a menej preklápať?
Zaujimalo by ma, co si tak o nas mozu mysliet clenovia pocetnejsej komunity digitalnych aparatov. Teda ked maju cas citat taketo zvasty popri ratani noul a jedniciek. A HDR-kovani
neviem, ale ma to ani tak moc netrápi a vidíš to HDR kúsok vyššie
Inak tento acros mi vychádza vždy taký dosť zasratý, neviem, čím to je a niekedy mám pocit, že všetko to ani nie je prach, ale ako keby to bolo z ustalovača alebo z fotonalu, asi skúsim to Ilford zmáčadlo, či nebude lepšie, ustalovač som už tie kúpil od nich, uvidím
ale niečo na tom bude aj s tým acrosom asi, neviem
Inak tento acros mi vychádza vždy taký dosť zasratý, neviem, čím to je a niekedy mám pocit, že všetko to ani nie je prach, ale ako keby to bolo z ustalovača alebo z fotonalu, asi skúsim to Ilford zmáčadlo, či nebude lepšie, ustalovač som už tie kúpil od nich, uvidím
ale niečo na tom bude aj s tým acrosom asi, neviem
Ak ti zostal este ten sirictan sodny, potom ti poradim, a to je, ze po ustalovani a zbeznom oplachnuti treba dat film na dve minuty do kupela zo siricitanu. Je to taky HypoCleaninig Agent Light. Po dvojminutovom kupeli staci prat uz len niekolko minut a nejake zmacadlo na zaver ... Zarucene je, ze flaky z ustalovaca nebudu.
Ak ti zostal este ten sirictan sodny, potom ti poradim, a to je, ze po ustalovani a zbeznom oplachnuti treba dat film na dve minuty do kupela zo siricitanu. Je to taky HypoCleaninig Agent Light. Po dvojminutovom kupeli staci prat uz len niekolko minut a nejake zmacadlo na zaver ... Zarucene je, ze flaky z ustalovaca nebudu.
siričitan som nemal ani nemám, mal som iba borax od teba a ten už som minul, musím kúpiť
Trochu som sa pobavil a prach zmizol ten značný kontrast resp. tma bez detailov nie je tiež zlá v tomto prípade, toto by išlo ale spraviť aj bez vyrovnávacej vývojky. Dá sa s tým zdrojom čo si videl až do takejto miery pracovať bez problémov?
Trochu som sa pobavil a prach zmizol ten značný kontrast resp. tma bez detailov nie je tiež zlá v tomto prípade, toto by išlo ale spraviť aj bez vyrovnávacej vývojky. Dá sa s tým zdrojom čo si videl až do takejto miery pracovať bez problémov?
Neporozumel som celkom ... Ale chcem povedat, ze ten obrazok pred tym sa mipozdaval viac. Ziadnu tmu bez detailov som tam nevidel. Bolo to uplne OK, iba ten prach prekazal ...
Uf! No to naozaj nedáva logiku. Keko ma opraví ak sa mýlim ale v zásade nie je dôvod aby bol rozdiel v emluzii napríklad HP5+ v zvitkovej verzii a vo verzii pre kinofilm. Rozdiel môže byť v podložke ale tá zrnitosť veľmi neovplyvní. Takže rovnakým postupom dostávam na všetkých formátoch rovnaké "zrno". Ale to zrno v pomere k veľkosti políčka je potom výraznejšie na kinofilme ako na takmer štvornásobnom 6x6. O plan filme ani nehovoriac. Takže zrno je +/- rovnaké len jeho vnímanie je také, že na kinofilme je väčšie. Takže ak z 6x6 urobím zväčšeninu 60x60 bude "menej zrnitá" ako keď urobím zväčšeninu s kinofilmu a to pri použití toho istého typu filmu vyvolaného rovnakým postupom. Ergo to čo tvrdíte je podľa mňa nezmysel....
Juchú! To akože to čo som dnes ráno doniesol? Tak to je super. Budem sa snažiť ešte dnes dobehnúť. Ak nestihnem tak zajtra, spolu s tým ako donesiem ďalší na sken... Ďakujééém!
Neporozumel som celkom ... Ale chcem povedat, ze ten obrazok pred tym sa mipozdaval viac. Ziadnu tmu bez detailov som tam nevidel. Bolo to uplne OK, iba ten prach prekazal ...
musím to ešte vymakať, prachu bude menej, tu som sa iba pohral, chcel som vedieť ako to bude vnímať publikum, takúto černotu a ten most do toho a zbavil som sa excelentne prachu
S tým krytím toho negatívu si mal celkom pravdu, skúsil som expozície 30s, 1min a 2min a rozdiel tam moc nie je, ale pri expozície 2min je negatív o niečo máličko viac krytý.
S tým krytím toho negatívu si mal celkom pravdu, skúsil som expozície 30s, 1min a 2min a rozdiel tam moc nie je, ale pri expozície 2min je negatív o niečo máličko viac krytý.
Zaujimalo by ma, co si tak o nas mozu mysliet clenovia pocetnejsej komunity digitalnych aparatov. Teda ked maju cas citat taketo zvasty popri ratani noul a jedniciek. A HDR-kovani
Nuž, ja veľmi rád čítam tieto Vaše žvásty. K filmu ma stále niečo ťahá. Aparát som si už kúpil a terazky špekulujem a čítam čo sa dá ( keď mám čas ), aby som sa dopracoval k tomu, že raz donesiem domov peknú fotku veľkosti aspoň A4. Samo, že vo farbe. Na ČB si zatiaľ vôbec netrúfam. Takže, len tak ďalej, chlopi
Nuž, ja veľmi rád čítam tieto Vaše žvásty. K filmu ma stále niečo ťahá. Aparát som si už kúpil a terazky špekulujem a čítam čo sa dá ( keď mám čas ), aby som sa dopracoval k tomu, že raz donesiem domov peknú fotku veľkosti aspoň A4. Samo, že vo farbe. Na ČB si zatiaľ vôbec netrúfam. Takže, len tak ďalej, chlopi
nočné fotky na film - zníženie kontrastu - vývojka
chcel by som si skúsiť urobiť nejaké fotky v noci, resp. značnú dobu po západe slnka, mali by to byť scény so svetlami mesta, odrazy vo vode, proste v snímku bude značne veľký kontrast
použil by som fuji acros 100 kvôli reciprocite a rád by som k tomu doporučiť nejakú vývojku na zníženie kontrastu.
čítal som v knižke Fotíme v noci, že napr. s Diafine sa dá dobre kontrolovať kontrast, je to dvojzložková vývojka, zamerať sa na takúto vývojku, ale zobrať jednozložkovú a viac ju riediť a menej preklápať?
Reakcia od Keka bude?
ale niečo na tom bude aj s tým acrosom asi, neviem
ale niečo na tom bude aj s tým acrosom asi, neviem
ja skôr tipujem, že je to zo zmáčadla.
ja skôr tipujem, že je to zo zmáčadla.
Tesim sa na zajtra.
Tesim sa na zajtra.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom