Fórum » O FOTOGRAFOVANÍ

Pár noobie otázok :)

Hyp0cruiser
Hyp0cruiser 2010-09-13 20:40:50+02
Čaute. Som úplný začiatočník a tak dúfam, že ma za nasledujúce otázky úplne nesprdnete. Prvá otázka je: Snažil som sa už fotiť pár krát vonku (napr.macro) bez macro objektívu, niekedy sa mi stalo, že sa mi podarilo zaostriť výborne, inokedy nie príliš dobre. Od oboch objektov som však bol vzdialený rovnako ďaleko. Preto ma zaujíma, či na ostrenie má nejaký vplyv svetlo (len čo je skutočne dobre osvetlené, môže byť dokonale ostré), alebo zohrávajú svoju úlohu aj ďalšie funkcie? Druhá otázka: Mám Canon Eos 550D so základným objektívom Canon EF-S 3,5-5,6/18-55 IS. Moja otázka znie, čo tieto údaje pri objektíve vôbec znamenajú? viem, že 3,5-5,6 mi má čosi povedať o svetelnosti objektívu - len nechápem ako mám v tomto kontexte tieto čísla chápať. Ďalší je údaj o ostrení, len opätovne nechápem čo mám presne rozumieť pod údajom 18-55 mm? Dopredu ďakujem za odpovede a za to, že ma neodsúdite :D. Prípadne ma kľudne odporúčte na nejaký článok, kde by boli tieto otázky zodpovedané. Ďakujem

Urgy
2010-09-13 23:32:45+02
príspevok od: dodo_bb
Urgy - kúpil si takmer najlacnejšiu a najslabšiu low end zrkadlovku s asi najlacnejším setovým objektívom. Myslíš, že keby si kúpil kompakt, tak tam už nie je ani clona a ani ohnisková vzdialenosť? Myslím, že kúpil dobre, len neurobil dobre, že sa pýta na také jednoduché otázky tu na fóre :-)))
jasné, mne len prišlo smiešne že chalan si kúpil zrkadlovku (náhodou celkom dobrú) a nemá absolútne o ničom ani šajn, keď nevie čo je clona a ohnisková vzdialenosť. Proste si myslím že človek ktorý chce fotiť (alebo točiť)zrkadlovkou by mal mať aspoň nejaký šajn o základných veciach inak sa môže stať že výsledky budú horšie ako z tej mydlovej krabičky :-)Ale veď nech sa učí, možno z neho niečo bude ;-)

slavik74
2010-09-14 08:03:17+02
príspevok od: viking81