Hore
Fórum » O FOTOGRAFOVANÍ
 

Pár noobie otázok :)

Hyp0cruiser
Hyp0cruiser 2010-09-13 20:40:50+02
Čaute. Som úplný začiatočník a tak dúfam, že ma za nasledujúce otázky úplne nesprdnete. Prvá otázka je: Snažil som sa už fotiť pár krát vonku (napr.macro) bez macro objektívu, niekedy sa mi stalo, že sa mi podarilo zaostriť výborne, inokedy nie príliš dobre. Od oboch objektov som však bol vzdialený rovnako ďaleko. Preto ma zaujíma, či na ostrenie má nejaký vplyv svetlo (len čo je skutočne dobre osvetlené, môže byť dokonale ostré), alebo zohrávajú svoju úlohu aj ďalšie funkcie? Druhá otázka: Mám Canon Eos 550D so základným objektívom Canon EF-S 3,5-5,6/18-55 IS. Moja otázka znie, čo tieto údaje pri objektíve vôbec znamenajú? viem, že 3,5-5,6 mi má čosi povedať o svetelnosti objektívu - len nechápem ako mám v tomto kontexte tieto čísla chápať. Ďalší je údaj o ostrení, len opätovne nechápem čo mám presne rozumieť pod údajom 18-55 mm? Dopredu ďakujem za odpovede a za to, že ma neodsúdite :D. Prípadne ma kľudne odporúčte na nejaký článok, kde by boli tieto otázky zodpovedané. Ďakujem
 
Palso
2010-09-15 22:37:29+02
príspevok od: Hyp0cruiser
Tak to už fakt netuším čo sa tu deje potom. A kto je tvoj známy v stv teda? odhaľ mi tvoj zdroj :)
Nebudem hovoriť meno, sorry :) Ako fakt nič proti tebe, ale jednoducho ma neskutočne zaskočilo to, že si nevedel tie veci - toto som ešte nezažil. No OK, whatever, každý nejako začínal, prepáč ak som ťa niekde urazil, zostal som len smutný, keďže ma už úplne prechádza chuť na celú tú školu.

Tip pre teba: Daj si trochu viac záležať na súkromí na nete :)
 
Hyp0cruiser
2010-09-15 22:42:08+02
Duroslav: Tak tak
Palso: Tak súkromie...keby som si tu nehodil identický nick ako na pokeci tak by ste to nenašli to je pravda. Ale som už na toľkých rôznych stránkach, že by som tie prihlasovacie mená zabudol tak dávam to iste všade.
Tak neviem ako to máte vy na produkcii, ale mne sa tá škola páčila.
 
Palso
2010-09-15 22:56:03+02