Čaute. Som úplný začiatočník a tak dúfam, že ma za nasledujúce otázky úplne nesprdnete.
Prvá otázka je: Snažil som sa už fotiť pár krát vonku (napr.macro) bez macro objektívu, niekedy sa mi stalo, že sa mi podarilo zaostriť výborne, inokedy nie príliš dobre. Od oboch objektov som však bol vzdialený rovnako ďaleko. Preto ma zaujíma, či na ostrenie má nejaký vplyv svetlo (len čo je skutočne dobre osvetlené, môže byť dokonale ostré), alebo zohrávajú svoju úlohu aj ďalšie funkcie?
Druhá otázka: Mám Canon Eos 550D so základným objektívom Canon EF-S 3,5-5,6/18-55 IS. Moja otázka znie, čo tieto údaje pri objektíve vôbec znamenajú? viem, že 3,5-5,6 mi má čosi povedať o svetelnosti objektívu - len nechápem ako mám v tomto kontexte tieto čísla chápať. Ďalší je údaj o ostrení, len opätovne nechápem čo mám presne rozumieť pod údajom 18-55 mm?
Dopredu ďakujem za odpovede a za to, že ma neodsúdite :D. Prípadne ma kľudne odporúčte na nejaký článok, kde by boli tieto otázky zodpovedané. Ďakujem
Inak ten profil na Azete, fakt ako keby patril niekomu 15-ročnému :)))) Navyše v záľubách na prvom mieste uvedené FOTENIE prosím pekne. K tomu Zeitgeist, nesplnený sen mladého úspečného hudobníka a ten záhadný emo look... Vďaka za spestrenie večera :)
Je druháčka teraz, nejako prešla. Ešte tam mali jednu, ktorá keď bolo za úlohu fotiť diáky (ktoré je kvalitne fakt veľmi obtiažne nafotiť), tak postavila aparát pred monitor a odfotila obrázok na ploche... ktorý síce čiernobielo vyzeral vskutku ako perfektne naexponovaný diák - až na to, že tam zabudla kurzor... opäť true story ;/
Tak už som zistil kto to je, jeden kamoš čo robil aj v STV mi porozprával. Že vraj típek dokonca ešte aj chodí na školu. Musím si viac všímať. Ale bol to zábavný rozhovor :) Ok peace guys :D