Hore
Fórum » O FOTOGRAFOVANÍ
 

Farebný kontrastný obrys - otázka: Ako vzniká?

Hyp0cruiser
2010-09-15 21:46:49+02
Zdravím vás. Odfotil som túto fotografiu. Pri jej prehliadaní v PC som si všimol podivný farebný obrys okolo zrúcaniny, tento problém som si všimol už na viacerých predošlých fotografiách. Fotil som s Canononom Eos 550D so zak. setovým objektívom EF-S 18-55mm, 1:3,5-5,6. Hodnoty sú ISO: 100, 1/80, 5,6f Viete mi poradiť čím to je a ako sa tomu nabudúce vyvarovať? Ďakujem pekne
 
Jozef Krajčo
externý redaktor
- moderator
2010-09-15 21:52:41+02
Sice nevidim o com pises ani na prilozenej fotografii, ale tipujem to na objavenie fyzikalnych zakonitosti.
http://www.digi-foto.sk/digitalny-fotoaparat/objektiv/farebna-aberacia-uvod/
 
beholder
2010-09-15 21:53:30+02
....chromatická aberácia:

Chromatická aberácia alebo chromatická chyba je farebná chyba šošovky, aj zložitejšej optickej sústavy šošoviek (napríklad objektívu), spôsobená závislosťou ohniskovej vzdialenosti šošoviek na vlnovej dĺžke svetla. Fyzikálnou podstatou tohto javu je závislosť indexu lomu všetkých priehľadných látok na vlnovú dĺžku. Šošovky potom lámu svetlo každej farby inak (dlhovlnné žiarenie, teda červené, najmenej, krátkovlnné, teda fialové, najviac), čo sa na snímke prejaví ako farebné lemovanie ostrých prechodov medzi svetlom a tieňom....

(zdroj http://sk.wikipedia.org/)
 
Hyp0cruiser
2010-09-15 21:55:15+02
príspevok od: beholder
....chromatická aberácia:

Chromatická aberácia alebo chromatická chyba je farebná chyba šošovky, aj zložitejšej optickej sústavy šošoviek (napríklad objektívu), spôsobená závislosťou ohniskovej vzdialenosti šošoviek na vlnovej dĺžke svetla. Fyzikálnou podstatou tohto javu je závislosť indexu lomu všetkých priehľadných látok na vlnovú dĺžku. Šošovky potom lámu svetlo každej farby inak (dlhovlnné žiarenie, teda červené, najmenej, krátkovlnné, teda fialové, najviac), čo sa na snímke prejaví ako farebné lemovanie ostrých prechodov medzi svetlom a tieňom....