Wow, o tomto zatmení som ani nevedel - dik za upozornenie Čo sa návodu týka - čo najdlhšie ohnisko, čo najkratšie časy, a namiesto clonenia na maximum radšej silný ND filter. A hlavne - NEZABUDNÚŤ CHRÁNIŤ SI ZRAK - Slunko je sviňa
ja sa rano berem na kopce mam v plane skor zobrat nejaku krajinku a zakomponovat tento ukaz. Otazka: bude nebezpecie poskodenia aj pri ohniskach povedzme do 70mm (7D) s tym ze urcite nebudem ostrit priamo na slnko
ahoj.som len začiatočník,vie mi niekto poradit či možem fotit zajtra zatmenie bez filtra?zničil by sa čip?s malym kompaktom som to uz skušal,nič sa nestalo, ale tam išlo len o sony DSC-T70 za par korun.nerad by som zničil novu zrkadlovku.vela dobreho som sa tu už dočítal a necham si poradiť.dakujem
ja sa rano berem na kopce mam v plane skor zobrat nejaku krajinku a zakomponovat tento ukaz. Otazka: bude nebezpecie poskodenia aj pri ohniskach povedzme do 70mm (7D) s tym ze urcite nebudem ostrit priamo na slnko
Ked mas slnko v krajine, vadi to? Nie. A rovnako je to aj pri jeho zatmeni. Za obidvoch stavov plati, nepozeraj sa cez silny objektiv/dalekohlad, bez ochrany zraku alebo snimaca, priamo do slnka.
Ciastocne zatmenie zo dna 1.8.2008, UZ Lumix FZ5, cez disketu. Prva fotka - do karat zahrali mraky, na druhej uz je DR prilis velky. Treba to vyskusat, urcite cez filter.
sranda, o tomto som vobec nevedel, zajtra prave v case zatmenia letim z Londyna domov. Mam so sebou len ND8cku, ta mi na to stacit nebude... ale par zaberov asi skusim spravit
Chcel by som sa spýtať, jeden pán tu písal že fotil cez disketu. Tým sa myslí normálna folia z diskety do PC ??? Tiež by som veľmi rád zajtra urobil pár záberov zatmenia no nemám žiadny filter, tak by som vás chcel poprosiť o rady.. Ďakujem
Chcel by som sa spýtať, jeden pán tu písal že fotil cez disketu. Tým sa myslí normálna folia z diskety do PC ??? Tiež by som veľmi rád zajtra urobil pár záberov zatmenia no nemám žiadny filter, tak by som vás chcel poprosiť o rady.. Ďakujem