Hore

Fórum » Právna poradňa
 

Problémy s reklamáciou

Plyšiak
Plyšiak 2012-01-04 16:07:29+01
Ahojte,
no tak môj problém je následovný. Pred mesiacom aj dákym týždňom dvomi som kúpil Micro-Nikkor 105mm f2.8G VR v tunajšej nemenovanej predajni v TN. Pri prvom fotení nastal problém - v hladáčiku tma z dôvodu rozsypaných lamiel clony. Tak som to teda šupol na reklamáciu. Všetko prebehlo ok, reklamácia bola podaná v piatok 2.12.2011. V pondelok mi volal predajca, že záruka na objektíve nebola uznaná a tak ďalej. Tuna začínajú všetky problémy. E-Mail do firmy prišiel v piatok 30.12. ohľadom neuznania reklamácie. Táto správa sa ku mne dostala až 2.1.2012, kedy to bolo 31 dní od podania reklamácie čiže som mal plné právo na vrátenie peňazí. Keď som za ním s tou správou prišiel, povedal niečo v zmysle že to je len jeho dobrá vôľa že ten objektív posiela na reklamáciu, že keď chcem reklamovať tak musím ísť sám do Prahy. Povedal mi že je to v zákonníku, že aj keď sa mi pokazí televízor kupovaný v NAYi tak si ho musím dať reklamovať v uvedenom servisnom stredisku. Chcem sa spýtať ako to naozaj je, lebo zákonník vraví že PREDAJCA je povinný vybaviť reklamáciu do 30 dní, ktorá v mojom prípade od predajcu do 30 dní vybavená nebola a predajca sa ešte odvolal na Nikon Praha, ktorá sa ešte ďalej odvolal na Nikon Nemecko, ktorý údajne objektív pozeral. Chcel by som sa spýtať čo si o tom všetkom myslíte, či predajca postupoval správne a v zmysle obchodného zákonníka, alebo mal pravdu že on funguje iba ako "zberňa". Vopred ďakujem za všetky príspevky.

S pozdravom,

Michal
 
blahoslav J B Art
2015-05-13 18:13:52+02
príspevok od: Mima7
DObry den.Chcela bysom poradit.Dali sme reklamovat televizor z dovodu technickej chyby a vratili nám ho síce opravený ale s ošuchanými rohmi.Televizor bol bez žiadnych chybičiek krásy.Znova sme ho poslali na reklamáciu a servisák odôvodnil že to sa použivaním ošúchalo.:-! Máme ho 4mesiace.po 2krat sme ho neprevzali.Chcem vediet či nemá niekto s takým to niečim skusenosť.Podla všetkeho by si mal pán ktory prevzal Tv mal skontrolovat .Dakujem
televizor bolo treba pred reklamovanim dobre nafotit z kazdej strany, aby boli dokazy ...
... a najlepsie na taketo fotky su zrkadlovky a bezzrkadlovky ...
... ako si spravne vybrat, o tom pojednavaju clanky v tunajsej fotoskole ...
... taktiez vyber objektivu je dalsi clanok fotoskoly ...
... ako nafotit produkt, dalsi clanok fotoskoly ...
takze treba si zaplatit aspon mesiac konto klasik za 2 eura, postudovat, kupit fotak, urobit fotky ... a az nasledne reklamovat tu mikrovlnku, ci co to bolo
 
JSP070
2015-05-14 09:06:06+02
príspevok od: pathy
Blok je jedina vec ktoru si musi zakaznik uschovat. Ked to neurobi, predajca je vysmiaty lebo vie, ze nemoze reklamovat a tlacit kopiu? To by sme kde skoncili, to by si uz doklad o zaplateni nikto neuschoval, prisiel by rovno reklamovat, ze ved som to tu kupovat tak si to vytlacte.
Seriózny predajca kopiu bločku vytlačí. V NAY som reklamoval fotoaparát za 1400 €, nemal som bloček ani potvrdený záručák a stačilo im povedať dátum nákupu.
Je to stará téma, ale zbytočne rozpísaná na 5 strán. Email a sms je postačujúce na oznámenie o vybavení reklamácie. Robí to NAY, Telekom má dokonca v podmienkach aj oznámenie telefonicky a stačí aj nezdvihnete telefón (nie som si istý, či nie 2x). Berie sa dátum odoslania, nikoho nezaujíma, či si niekto číta maily raz za týždeň.
Keď sa predajca do 30 dní neozve, tak ho logicky zákazník kontaktuje.
Čo sa týka poškodenia výrobku pri oprave, v preberacom protokole sa píše, v akom stave je výrobok pri prevzatí do opravy.
A čo sa týka skúseností so servisom Nikon. Reklamoval som set D7100 + 18-140, zlý AF. Prvý krát napísali, že objektív OK, fotoaparát doštelovali. Z FF bol BF. Takže som reklamoval znovu. Vybavili to s cestou do 10 dní. Stredný ostriaci bod OK, ostatné rozhasené. Tak som reklamoval tretí krát a žiadal naspäť peniaze. Opäť to vybavili rýchlo a napísali, že závada sa nevyskytuje. Objektív ale naštelovali tak, že aj na ohniskách kde bol úplné blato kreslí dosť slušne vzhľadom na dasnú kategóriu, všetkých 51 ostriacich bodov ostrí presne. S fotoaparátom urobili podľa počítadla vyše 120 snímkov. To je dosť, keďže závada nebola a nič s ním podľa protokolu nerobili
Takže taký odrb. Na tretí krát to opravili, ale aby nemuseli vrátiť peniaze, napísali, že nič neopravovali. Predajca mi dal kontakt na súdneho znalca, keďže po roku je dôkazné bremeno na mne. Lenže to sa ťažko dokazuje, že to opravili až na tretí pokus. Zobral som si z toho ponaučenie, že pred treťou reklamáciou si treba dať spraviť znalecký posudok. Ten zaniesť aj s fotoaparátom predajcovi a potom servis nemôže napísať, že závada sa nevyskytuje.
Mal som chuť to riešiť s NAY, lebo je to klamanie zákazníka. Oni síce za to čo robí servis nemôžu, ale ako sa správa servis k ich zákazníkom, to by ich zaujímať mohlo.
No keďže fotoaparát aj objektív je tak odladený, že pri dnešnej variabilite kvality by som nový taký kúpil asi ťažko, vykašlal som sa na to.
A ešte jedna praktika servisov. Reklamoval som v Telekome, že sa rýchlo vybíja telefón. Reklamáciu vybavili, prišiel mi čisto nový telefón, bez príslušenstva a krabice. V protokole napísali, že vymenili displej, baterku, dosku, kryt. Kukal som ako puk. Že WTF, veď to je nový nepoškriabaný prístroj s novým IMEI. Baba ma presviedčala, že to nie je nový telefón, že oni iba vymenili dané veci. Vymenili všetko. Potom mi došlo, že keby napísali výmena, museli by mi dať záruku 2 roky. Keďže to bola oprava, záruku som mal iba zostávajúci cca. rok.
 
jozefmeso@gmail.com
2015-07-02 19:07:52+02
Dobrý den. Chcela by som podať sťažnosť na koľko som si dala reklamovať notebook,na opravu som čakala 4 mesiace,a vrátili mi ho s pokazenou klávesnicou.Kde bolo napísané ,že klávesnica bola nová vymenená.
 
shaggy
2015-07-02 21:08:53+02
príspevok od: jozefmeso@gmail.com
Dobrý den. Chcela by som podať sťažnosť na koľko som si dala reklamovať notebook,na opravu som čakala 4 mesiace,a vrátili mi ho s pokazenou klávesnicou.Kde bolo napísané ,že klávesnica bola nová vymenená.
No, ak si tú reklamáciu podávala rovnakým spôsobom, ako túto "sťažnosť", tak sa ani nečudujem.
Prečo si myslíš, že na fotografickom webe bude niekto riešiť tvoju sťažnosť?
Ako si sa sem vôbec dostala, prečo máš pocit, že tu to môže niekto riešiť (veď to ani len nesúvisí so zameraním webu)? To si napísala na prvý web, ktorý si našla? Len tak, bez rozmýšľania?
Je ťažké použiť hlavu a popremýšľať predtým, než niečo urobím?
Ach... a títo ľudia majú volebné právo.
 
blahoslav J B Art
2015-07-02 23:59:42+02
príspevok od: jozefmeso@gmail.com
Dobrý den. Chcela by som podať sťažnosť na koľko som si dala reklamovať notebook,na opravu som čakala 4 mesiace,a vrátili mi ho s pokazenou klávesnicou.Kde bolo napísané ,že klávesnica bola nová vymenená.
treba podat staznost, pripadne reklamovat reklamaciu, alebo zavolat do Jojky alebo Markizy, lebo reklamacia musi byt vybavena do 30 dni
ale dnes si uz nemoze byt nikto nicim isty ... ani Jozef Meso svojim pohlavim
 
mamina11
2015-11-08 19:14:06+01
juj mi sme tiez kupili telefon 3 krat sme ho reklamovali 1 uznali 2 tiez ale na druhu vadu ze je prasknuty displej a ....... poslali ho opraveny s tym ze displej sa nemenil -chceli za to 65 e tak nam ho zapla pani priamo pri preberani vyrobku po rekl.a nesiel ale mail bol taky ze je v 100% stave tak 3 reklamacia ale tu neuznali ze pokial nebude opraveny.vymeneny displei tak jednoducho nepojde zajtra idem pre to a hned kontaktujem SOI tt a hned aj markizu budem volat a kontrolu jednu za druhu ako moze ten pseudo opravar napisat ze je 100% stav ked nesiel ani zapnut ???"???????????poradte mi alebo aspon drzte palce
 
Strana 5 z 5
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()