Hore
Fórum » Nikon fórum
 

Skvelý servis Nikon!

Plyšiak
Plyšiak 2013-02-19 09:26:17+01
Takže, možno sa to niekomu bude zdať divné, nezmyselné, paranoidné, neviem čo všetko... no servis Nikon mi už lezie krkom. Pred cca 3-rokmi som tam poslal 16-85, objektív prišiel rozbitý, dobre to je už passe. Druhýkrát som riešil Nikon 105mm micro VR, objektív sa po týždni fotenia doslova rozpadol, našiel som pár ľudí ktorím sa to stalo tiež no servis povedal že som to spravil ja. Tiež je to už za nami. No a teraz pre istotu riešim skvelú vec - prach v objektíve. Nieje to nič zvyčajné, no jedná sa o Nikon 70-200 f2.8G VR II, kde by sa ten prach vo veľkom množstve objavovať nemal. No po priloženej fotografii uvidíte v akom stave je. Tak a k veci: presne pred 30 dňami som objektív dal na reklamáciu, tam mi povedali že sa jedná o kovové lupy - klasická chyba starších modelov tohto skla. Včera, to je po 29 dňoch mi prišiel objektív naspäť aj spolu so zoznamom vykonaných prác - iba to vyčistili, nič iné neriešili. Objektív som prebral v 100% stave, opäť som dal inzerát na predaj. No večer som si všimol znova nastupujúci bordel pod predným členom, objektív som potom preskúmal lepšie a všimol som si že tie čistené sklá sú úpackané. Ďalej som našiel niečo mastné na okrajoch tela objektívu a predná šošovka bola taká mastná že sa to nedalo vyčistiť. Pomaly som si myslel že technik tam asi nechal svoje geňo. No a ako bonus, prach už bol teraz v kompletne celom tubuse, nie len medzi prvými členmi.

Takže dnes som to bol znova dať reklamovať, dúfam že si Nikon dá zas tých 29 dní času a možno mi to pošle. Ako som spomínal objektív som chcel predať, no tým že cena za 100% kus je cca 1800€ bola predajná cena tohto tak 1300-400€ max., za čo sa aj ospravedlňujem tím čo pozerali inzerát. Chcem sa spýtať, mali ste aj vy takéto problémy, či to len ja mám na to šťastie? Ešte podotýkam, tí čo ma osobne poznajú tak vedia že o techniku sa starám a pravidelne absolvuje čistenie, tak to aby moja 24-70 bola v stave horúceho kusu z výroby a 70-200 ktorá má 6 mesiacov je v stave 7-8 ročného kusu je dosť divné. Prikladám fotografie aby ste si pozreli v akom stave som ho posielal a v akom stave mi prišiel (stav v akom mi prišiel zo servisu je totožný so stavom toho objektívu cca po týždni od kúpy, možno sa vám to bude zdať smiešne - reklamovať kvôli 1 kúsku prachu, no akeďže tam znova je, tak je dosť pravdepodobné že tam bude mať po 6 mesiacoch aj pár tuctov bratov tak ako prvýkrát).
 
Martin Piňák
2013-02-19 23:36:06+01
ja mám piaty canon a 40D má 130 000 tak myslim že nezáleží na značke, je to kus od kusu, ale určite zamrzí takýto prístup servisného strediska. Ešte aby vracali veci poškodené robím ako predajca mám tiež zlé aj dobré skúsenosti so servismi ale hento som ešte nevidel. To je na súd .
 
Oki
2013-02-19 23:58:38+01
Keď už sa tu načal aj Canon... Minulý týždeň v pondelok som písal mail do servisu, čo by stála oprava/výmena AF jednotky na 40D. Detailne som popísal závadu... Včera som písal druhý mail... Stále žiadna odpoveď... Ako prvého som skúšal pána Matunáka, no ten nemá k tomuto ND prístup, takže mi bohužiaľ nevedel pomôcť.
 
Martin Piňák
2013-02-20 00:00:28+01
príspevok od: Oki
Keď už sa tu načal aj Canon... Minulý týždeň v pondelok som písal mail do servisu, čo by stála oprava/výmena AF jednotky na 40D. Detailne som popísal závadu... Včera som písal druhý mail... Stále žiadna odpoveď... Ako prvého som skúšal pána Matunáka, no ten nemá k tomuto ND prístup, takže mi bohužiaľ nevedel pomôcť.
najlepšie si zavolať a vypýtať si priamo servisáka k telefónu, mejl je nespolahliva zaležitosť a zdĺhavá .
 
blondak
2013-02-20 06:07:37+01
Priznám sa, čítal som len tvoj úvod a poslednú stranu, neviem aké sú všeobecné skúsenosti so servisom Nikonu, počul som už kadečo...10 rokov som bol na filmoch Canonový, ale tiež som nemal to "šťastie" byť zákazníkom servisu (mal som obdobie tzv.fotokoníčka, neživilo ma to vtedy)...takže, MOJA OSOBNÁ SKÚSENOSŤ so servisom Nikon je zatial len tá najlepšia...minulý rok som plánoval výmenu gumených gripov na D3 - pravidelná, podrobná, rýchla a ochotná (nad rámec povinností) emailová komunikácia...vtedy to tam skončilo, chcel som si urobiť výlet do Přahy osobne, nepodarelo še: odišla mi uzávierka na spomínanej D3 pri 137 tisíc záberoch, teoreticky (a hádam aj prakticky) mala vydržať 300 tisíc ..foťák už má 3,5 roka, takže mimo záruky, čip do teraz 4x čistený v KE....volal som teda s dvoma ľudmi zo servisu (jeden bol p.Sokolík, s ktorým som aj následne všetko riešil) a opäť ochota, ústretovosť, pochopenie: výsledok že mi účtovali len materiál (uzávierka 141 + dph), niekolkokrát mi volali, urobili za 2 dni, na tretí posielali späť, zdarma (moje poštovné 25 € s poistením)...+ mi zdarma urobili tzv. check&clean (čistenie senzora, premapovanie vypál.pix., kontrola a nastavenie af a merania exp), čo by ma normálne stálo cca do 100 € (v rámci služieb NPS je to 1 x ročne zdarma)...popritom mi vymenili 5 gum.gripov, s dph za 95 €, na ebay len materiál vychádza na 195!! (najlacnejší, a bez práce)...toľko moje skúsenosti, a aj keď som v Nikon Professional Services, nemyslím si že som taký kápo aby som si práve ja zaslúžil nejaký extra nadštandardný prístup...zajtra-pozajtra očakávam balík s opravenom D3, tak doplním.-zaktualizujem
 
JohnNewton
2013-02-20 07:30:38+01
príspevok od: Koma
som sa so svojim kompaktom Olynovým 4040 už aj rozlúčil pomaly pred dvomi rokmi....po záhrade nám lietal jeden vzácnejší motko...samozrejme v tom naj momente ...mi píplo že fuul card..tak som v mžiku skočil hops do baráku...jedna noha tam a druhá spiatky pre druhú...a v behu s očami na motkovi aby sa mi nestratil a vedel som že kde sadol...som v tom pokluse po pamäti pchal do foťáka kartu....oči na motkovi a narval som ja trpák kartu do fotiaka totálkovo naopak a na doraz....no, som myslel že to fotiačik nerozchodí..opravil a veľmi lacno.......minulý rok tesne pred prázdninami som bol dať Nikona D200 vyčistiť...pri makro sa už jednoducho tie špinky všetky možné nedali ani retušovať z pozadia na obrázku...6 rokov nebol čistený.....a on hneď a toto máte čo?...veď Vám nedržia tie ,,dvierka,, na baterku...já reku nuž čo narobím..nedržia, tak si ich leukoplastujem ...a on že ..chcete?...opravím Vám to....a toto na objektíve táto gumička, veď to máte celé uvoľnené....ako si dobližujete , veď je to uvoľnené ..nešmýka sa vám to?...a já reku ano......a on - pozriem sa aj na to?.... ......no,veľmi príjemný chlapík....fotiaka som zaniesol v stredu doobeda do NZ..a v piatok na fajront ma čakal v NR v jednom fotolabe kde som zaplatil tuším 8 evr
Takýchto ľudí se treba naozaj vážiť
 
NefroniK
2013-02-20 10:00:12+01
Servis v Prahe, resp. nemecký mi tiež rozbil krytku displeja. Bol som to tam osobne odniesť aj vyzdvihnúť keďže tu (v Prahe) žijem. Keď som im pri vyzdvihnutí spomenul tu rozbitú krytku, pani mi len odpovedala, že oni tieto diely neposkytujú (?) a dala mi do ruky vizitku FotoŠkoda (taká predajňa fototechniky a kadečoho podobného).
 
Plyšiak
2013-02-20 10:09:21+01
o Matunákovi viem, no servisovať tam objektív ktorý je v záruke by asi nebolo bohviečo, aspoň teda neviem či funguje ako autorizovaný servisák, tým pádom sa stráca záruka na vec. Včera mi ešte písal chlap z Prahy (Zábreský) s ospravedlnením kvôli dlhej dobe servisu:

Omlouvám se vám za dlouhou dobu opravy vašeho objektivu, 2602539. Zakázka vám byla 14.2 poslána opravená zpět.
Plně chápu vaše rozčarování se servisem NIKON a uděláme vše, abychom si naši pošramocenou pověst napravili a získlali si opět vaši důvěru.
Pěkný den...

následne som mu odpísal že objektív bude znova u nich, tak som zvedavý či nekecal a dajú to do poriadku.
 
Paulie
2013-02-20 12:47:52+01
príspevok od: Plyšiak
o Matunákovi viem, no servisovať tam objektív ktorý je v záruke by asi nebolo bohviečo, aspoň teda neviem či funguje ako autorizovaný servisák, tým pádom sa stráca záruka na vec. Včera mi ešte písal chlap z Prahy (Zábreský) s ospravedlnením kvôli dlhej dobe servisu:

Omlouvám se vám za dlouhou dobu opravy vašeho objektivu, 2602539. Zakázka vám byla 14.2 poslána opravená zpět.
Plně chápu vaše rozčarování se servisem NIKON a uděláme vše, abychom si naši pošramocenou pověst napravili a získlali si opět vaši důvěru.
Pěkný den...

následne som mu odpísal že objektív bude znova u nich, tak som zvedavý či nekecal a dajú to do poriadku.
Ak si chcú napraviť svoju povesť, tak pre istotu nech ti pošlú nový kus, ten by mal byť bez prachu.
 
blondak
2013-02-21 16:45:25+01
príspevok od: blondak
Priznám sa, čítal som len tvoj úvod a poslednú stranu, neviem aké sú všeobecné skúsenosti so servisom Nikonu, počul som už kadečo...10 rokov som bol na filmoch Canonový, ale tiež som nemal to "šťastie" byť zákazníkom servisu (mal som obdobie tzv.fotokoníčka, neživilo ma to vtedy)...takže, MOJA OSOBNÁ SKÚSENOSŤ so servisom Nikon je zatial len tá najlepšia...minulý rok som plánoval výmenu gumených gripov na D3 - pravidelná, podrobná, rýchla a ochotná (nad rámec povinností) emailová komunikácia...vtedy to tam skončilo, chcel som si urobiť výlet do Přahy osobne, nepodarelo še: odišla mi uzávierka na spomínanej D3 pri 137 tisíc záberoch, teoreticky (a hádam aj prakticky) mala vydržať 300 tisíc ..foťák už má 3,5 roka, takže mimo záruky, čip do teraz 4x čistený v KE....volal som teda s dvoma ľudmi zo servisu (jeden bol p.Sokolík, s ktorým som aj následne všetko riešil) a opäť ochota, ústretovosť, pochopenie: výsledok že mi účtovali len materiál (uzávierka 141 + dph), niekolkokrát mi volali, urobili za 2 dni, na tretí posielali späť, zdarma (moje poštovné 25 € s poistením)...+ mi zdarma urobili tzv. check&clean (čistenie senzora, premapovanie vypál.pix., kontrola a nastavenie af a merania exp), čo by ma normálne stálo cca do 100 € (v rámci služieb NPS je to 1 x ročne zdarma)...popritom mi vymenili 5 gum.gripov, s dph za 95 €, na ebay len materiál vychádza na 195!! (najlacnejší, a bez práce)...toľko moje skúsenosti, a aj keď som v Nikon Professional Services, nemyslím si že som taký kápo aby som si práve ja zaslúžil nejaký extra nadštandardný prístup...zajtra-pozajtra očakávam balík s opravenom D3, tak doplním.-zaktualizujem
Tak len potvrdzujem svoje predchádzajúce info, D3-ka mi došla dnes, vsio poriadku, fotí, vymenené všetky gum.polepy tak vyzerá ako nová, haha, cena presne ako mi poslali kalkuláciu emailom, poslali aj všetky vymenené pôvodné diely (vrátane starej uzávierky), musím vysloviť so všetkým len najvyššiu spokojnosť, tak snáď im to v budúcnosti vydrží pri všetkých klientoch
 
WildSammy
2013-02-21 17:57:43+01
príspevok od: JohnNewton
Prvý Nikon bol D50,(po množstve iných značiek) vadný hneď po nákupe, výmena za nový, okrem bloomingu a zhromažďovania prachu vo vnútri (neutesnený) som s ním bol spokojný. Druhý bol Nikon D300, bez výhrad spokojný. Predaný pred cca 3 mesiacmi v nádeji že kúpim FF. Ale ako som už inde spomínal, nie som ochotný dať pár tisíc € za FF s vadami. ( špina na snímači, vadné ostriace body). Predal som aj zbytok príslušenstva a kúpil Fuji XE-1 ( samozrejme istou motiváciou boli aj rozmery a hmotnosť). Canon má brat, ale ja mu teraz hovorím, že to je len padnutý Fuji. Budem len rád, keď Nikon vyprodukuje niečo tak spoľahlivé ako D300, potom sa k nemu možno vrátim. Aj keď dnes som čítal vyjadrenie managera z Fuji, že technologicky sú pripravený na FF. Nie som značkový fanatik, v danom momente rád vyskúšam niečo nové , čo považujem za dobré za svoje peniaze. Problém je len v tom množstve príslušenstva, ktoré človek za pár rokov s jednou značkou nadobudne.
Spina tvoriaca sa na snimaci D600 z uzavierky sa predstane tvorit po zabehu, tj.cca. po 3-5tis zaberoch.. olej frkajuci z uzavierky D800 prestane frkat po zabehu cca. 10tis. zaberov.. potom treba dat vycistit snimace prilozenymi kuponmi, beru ich aj na SK
 
JohnNewton
2013-02-21 18:08:09+01
príspevok od: WildSammy
Spina tvoriaca sa na snimaci D600 z uzavierky sa predstane tvorit po zabehu, tj.cca. po 3-5tis zaberoch.. olej frkajuci z uzavierky D800 prestane frkat po zabehu cca. 10tis. zaberov.. potom treba dat vycistit snimace prilozenymi kuponmi, beru ich aj na SK
Čo budem robiť s 3 až 10 tisíc zaprasenými zábermi ???
 
Neschopko
2013-02-21 18:09:35+01
príspevok od: JohnNewton
Čo budem robiť s 3 až 10 tisíc zaprasenými zábermi ???
Treba fotiť motokros, tam sa to stratí
 
WildSammy
2013-02-21 18:12:53+01
Tak ja pridam moju skusenost so servisom v Prahe.. nemal som tam v servise fotak, ani objektiv a pevne verim, ze ani nebudem mat.. ale potreboval som dake suciastky pre moj D700 a v skratke im vysvetlil k comu ich potrebujem. Technik mi odpovedal, ze oni taku kalibraciu aj tak nerobia a ze suciastky mi poslu. Poslal som im teda mail do servisu s katalogovymi cislami suciastkok a poctom kusov, ktore potrebujem. Odpovedali mi este v ten den, ze nemaju taky pocet kusov a ze ako rychlo to potrebujem, pretoze ich budu objednavat aj pre seba. Odpisal som im, ze mi to nesuri a poprosil som nech mi tie suciastky objednaju a poslu dobierkou na adresu, ktoru som im zadal. Tymto to bolo vybavene a behom 3 tyzdnov som mal pozadovane sucastky doma, navyse zabalene tak, aby sa im nic nemohlo pocas prevozu stat. Jednalo sa o kalibraciu hladaciku k matnici, kedze hladacik mi klamal. Takze z mojho pohladu bola komunikacia, doba dorucenia a vybavenie celej objednavky k mojej spokojnosti. S mojou Nikon technikou som spokojny, D700 mi frkala olej asi prvych 5tis. zaberov a hlavne v teple a potom to prestalo. 1x som mal objektiv 24-120/4 VR vadny hned od kupy, po vymene za iny kus uz OK. Odvtedy som mal dalsich "n" objektivov a vsetky v poriadku, to iste aj blesky. Moja D700 ma navyse chybu, ze nedokaze spravne spolupracovat s AF assistom na novych Nikon bleskoch. Nevedel mi to nik vysvetlit, napisal som mail do Nikon Japonska, odpisali, ze to posuvaju na R&D oddelenie do Nikon UK a z Nikon UK mi odpisali pekny mail, kde mi podrobne vysvetlili o co ide. Nakolko mi tato zavada az tak neprekaza, rozhodol som sa ju neriesit, ale aj z tohto hladiska hodnotim komunikaciu s firmou Nikon ako velmi dobru. Takze aby sa tu len nekritizovalo
 
JohnNewton
2013-02-21 18:13:11+01
príspevok od: Neschopko
Treba fotiť motokros, tam sa to stratí
alebo mravenisko
 
WildSammy
2013-02-21 18:24:11+01
príspevok od: JohnNewton
Čo budem robiť s 3 až 10 tisíc zaprasenými zábermi ???
ja nezvyknem fotit na clonach vyssich ako f/4, takze napr. mne to nevadi a komu to vadi, nech si to vyretusuje.. nie je to zavada, je to funkcia.. az tolko to na ten snimac neprasi a najviac po okrajoch.. ak niekto foti krajinky pri f/11 alebo f/16 moze mu to prekazat, chapem.. lenze predpokladam, ze pro foteni krajiniek sa foti pomaly a nespravis za jednu noc 2000 zaberov, takze tam sa Ta spina z uzavierky na ten snimac az tak nedostava.. problem je to ak mu nakladas fotenim napr. svadby, sportu alebo cokolvek ineho, kde spravis vela zaberov v pomerne kratkom case.. ani pri studiovych foto by som to nevnimal ako problem, pri ktorych fotis tiez kludnejsie
 
WildSammy
2013-02-21 18:42:00+01
príspevok od: JohnNewton
alebo mravenisko
inac ja mam zapnute samocistenie snimaca aj pri vypnuti aj pri zapnuti fotaku.. snimac som este nedaval cistit fotak mam uz viac ako 2 roky
 
JohnNewton
2013-02-21 19:01:58+01
príspevok od: WildSammy
ja nezvyknem fotit na clonach vyssich ako f/4, takze napr. mne to nevadi a komu to vadi, nech si to vyretusuje.. nie je to zavada, je to funkcia.. az tolko to na ten snimac neprasi a najviac po okrajoch.. ak niekto foti krajinky pri f/11 alebo f/16 moze mu to prekazat, chapem.. lenze predpokladam, ze pro foteni krajiniek sa foti pomaly a nespravis za jednu noc 2000 zaberov, takze tam sa Ta spina z uzavierky na ten snimac az tak nedostava.. problem je to ak mu nakladas fotenim napr. svadby, sportu alebo cokolvek ineho, kde spravis vela zaberov v pomerne kratkom case.. ani pri studiovych foto by som to nevnimal ako problem, pri ktorych fotis tiez kludnejsie
Považujem to za významnú výrobnu vadu, už neviem čo by bolo horšie ? Veď dnes už ani olej z auta nevyteka . A hlavne po tom, keď D300 nebolo treba čistiť ani po 4 rokoch. Už len to ,že neviem o žiadnych iných modeloch od ďalších výrobcov, ktori bi si hadzali sajrajt na snímač. A nehovor, že pri FF si budeš v každej sitúácii stačiť s clonou 4 .
 
Paulie
2013-02-21 19:26:49+01
....nie je to zavada, je to funkcia....
WildSammy - to si snáď robíš srandu, rovno si mohol napísať že je to bonusová funkcia pre verných zákazníkov.
 
WildSammy
2013-02-21 19:33:28+01
príspevok od: JohnNewton
Považujem to za významnú výrobnu vadu, už neviem čo by bolo horšie ? Veď dnes už ani olej z auta nevyteka . A hlavne po tom, keď D300 nebolo treba čistiť ani po 4 rokoch. Už len to ,že neviem o žiadnych iných modeloch od ďalších výrobcov, ktori bi si hadzali sajrajt na snímač. A nehovor, že pri FF si budeš v každej sitúácii stačiť s clonou 4 .
naopak ja to za vyrobnu vadu nepovazujem, nakolko to neobmedzuje funkcnost fotaku a neobmedzuje to ani fotografa.. suhlasim, ze je to vada dizajnu(tak ako u 5DIII presvitanie cez stavove LCD) a mozno casom Nikon prisposobi vyrobny proces, ale po vyfoteni tych 3-5tis. zaberov(vyjadrenie Nikonu) Ti prestane uzavierka supat spinu na snimac a fotak Ti bude bez problemov sluzit dalsich "x" rokov.. kazdopadne to, ze sa dostava nieco na snimac z uzavierky nie je u Nikonu nic nove a vyskytovalo sa to aj v inych modeloch.. Skor by som si daval pozor na zvyseny pocet decentrovanych objektivov u Fujifilmu :-P to by mi vadilo viac ako daky prach z uzavierky bohuzial musim skonstatovat, ze aj napriek problemom patri Nikon zatial medzi znacky s najmensim poctom vadnych vyrobkov. Fotil som inou znackou a som rad, ze som presiel na Nikon. Po prechode z PC na MAC je to druha najlepsia vec, ktora mi ulahcila zivot
 
WildSammy
2013-02-21 19:36:30+01
príspevok od: Paulie
....nie je to zavada, je to funkcia....
WildSammy - to si snáď robíš srandu, rovno si mohol napísať že je to bonusová funkcia pre verných zákazníkov.
nerobim si srandu.. zapni si cistenie snimacu od nova pri vypnuti a zapnuti, nafot 5tis. (co ja nafotim na 3och akciach) a mas po probleme.. neviem ci je to uz vyriesene v novsej serii.. D600 az tak nesledujem, ale tak sa vyjadrili ludia z Nikonu.
 
Strana 3 z 10
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()