Hore
Fórum » O FOTOGRAFOVANÍ
 

Pár noobie otázok :)

Hyp0cruiser
2010-09-13 20:40:50+02
Čaute. Som úplný začiatočník a tak dúfam, že ma za nasledujúce otázky úplne nesprdnete. Prvá otázka je: Snažil som sa už fotiť pár krát vonku (napr.macro) bez macro objektívu, niekedy sa mi stalo, že sa mi podarilo zaostriť výborne, inokedy nie príliš dobre. Od oboch objektov som však bol vzdialený rovnako ďaleko. Preto ma zaujíma, či na ostrenie má nejaký vplyv svetlo (len čo je skutočne dobre osvetlené, môže byť dokonale ostré), alebo zohrávajú svoju úlohu aj ďalšie funkcie? Druhá otázka: Mám Canon Eos 550D so základným objektívom Canon EF-S 3,5-5,6/18-55 IS. Moja otázka znie, čo tieto údaje pri objektíve vôbec znamenajú? viem, že 3,5-5,6 mi má čosi povedať o svetelnosti objektívu - len nechápem ako mám v tomto kontexte tieto čísla chápať. Ďalší je údaj o ostrení, len opätovne nechápem čo mám presne rozumieť pod údajom 18-55 mm? Dopredu ďakujem za odpovede a za to, že ma neodsúdite :D. Prípadne ma kľudne odporúčte na nejaký článok, kde by boli tieto otázky zodpovedané. Ďakujem
 
b.a.f.o.a.r.t.
2010-09-13 20:49:04+02
Foto škôlka
 
_Vlado_
2010-09-13 20:50:41+02
http://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-skola/foto-skolka/
 
Urgy
2010-09-13 20:52:11+02
tak to asi nemyslíš vážne!!!! Máš 550D a nevieš čo znamenajú údaje na objektíve, ja asi skapem:))))čo znamená 18-55mm:-)))doprdele a ty máš zrkadlo?
 
Slavo Jancisin
2010-09-13 20:53:42+02
www.fotoroman.cz
 
Granko
2010-09-13 20:54:11+02
otázka na rádio Jerevan: lepší názov sa už tejto téme nedal vymyslieť? odpoveď dal, ale to by sa muselo skôr chcieť...ako bolo napísané vyššie - fotoskôlka...to sú základy...a mám pocit, že po kliku na ten link vyššie táto téma odíde do večných lovíšť :o)
 
Urgy
2010-09-13 20:54:25+02
učiť sa, učiť sa, učiť sa....a po pol roku vylez spoza kníh a skús niečo odfotiť
 
Hyp0cruiser
2010-09-13 20:59:55+02