Zdravim vas. Zaujimalo by ma, ci tu ma niekto skusenosti so strednym formatom. A ak ano, co by odporucal zaciatocnikovi. Aky cenovo dostupny fotoaparat + cca 2 skla. Skor by som siel do filmoveho formatu 6x6, alebo 6x7, na digitalnu stenu nemam. Vyuzival by som ho na fotenie krajiny. Skratka piste vase nazory, co si o tom myslite, ci to v ere digitalov este vyznam ma.
hasselblad na 30x40 vystup je zbytocnost ... na to staci nikon 9000. neviem aky mas odpad, u mna sa oplati zaplatit drahy sken na 1 policko z 2-3 filmov ked sa snazim. na web a nahlady uplne staci epson v500 za 200e ... dokonca z toho vytlacis aj obstojne 30x40. dmax to nema prave najlepsi, ale napriklad vuescan dokaze modifokovat backlight intenzitu, takze multipas sken ti vytiahne aj veci mimo standardny dmax skeneru ....
To su mi otazky... ze "aky mas odpad" ...si pozri jeho galeriu a uvidis aky ma. ...inak suhlas
Mame takeho brigadnika. Spoznal som ho raz, ked dosiel s otazkou, ze ci jeho prvy vlastny fotak moze byt Nikon D70. Ze ci je to dobra volba, ked uz po jeho uvedeni ubehlo viac, ako dva roky. S nejakym objektivom vtedy posledne nove kusy boli po dvadsat tisic. Hovorim, ze ked po nom pred dvoma rokmi saleli vsetci mlady ludia za patdesiat, tak dnes (vtedy) je to za dvasta dobra kupa. Odvtedy si kupil Nikon F3, Nikon FE2 a dnes foti na Pentax 67. Ma k tomu dva objektivy. A D70 pouziva iba, ako ho niekto poziada nieco odfotit za par korun. Co z toho vyplyva? Za prve, ak chces nieco naozaj pre teba vhodne nacinie, musis ich proste vsetky vyskusat. Ked ti nieco nevyhovuje, posunies dalej. Aparaty stredneho formatu nestracaju na hodnote tak, ako novy digital. O rok ich mozes predat za mozno vyssiu cenu. Tu podla mna riziko nehrozi. Za druhe, ze ak mas moznost porovnat vysledky v tlacenej podobe, film zvitazi ovela castejsie, ako to dokazu mnohi prpustit. Nie som proti digitalu, sam ho pouzivam na lacne roboty. Ale pre mna to este nie je. Oproti kinofilmu je svitakac uplne ina dimenzia. Ale velky format je awesome! Aj z plocheho skenera za 200EUR. Nikdy v zivote by som na aparat 4x5 nedaval taku tu zadnu stenu a pripojil k tomu digitalnu zrkadlovku. Dokonca ani velka digitalna stena neuspokoji tak, ako vysledok zo 4x5.
Mame takeho brigadnika. Spoznal som ho raz, ked dosiel s otazkou, ze ci jeho prvy vlastny fotak moze byt Nikon D70. Ze ci je to dobra volba, ked uz po jeho uvedeni ubehlo viac, ako dva roky. S nejakym objektivom vtedy posledne nove kusy boli po dvadsat tisic. Hovorim, ze ked po nom pred dvoma rokmi saleli vsetci mlady ludia za patdesiat, tak dnes (vtedy) je to za dvasta dobra kupa. Odvtedy si kupil Nikon F3, Nikon FE2 a dnes foti na Pentax 67. Ma k tomu dva objektivy. A D70 pouziva iba, ako ho niekto poziada nieco odfotit za par korun. Co z toho vyplyva? Za prve, ak chces nieco naozaj pre teba vhodne nacinie, musis ich proste vsetky vyskusat. Ked ti nieco nevyhovuje, posunies dalej. Aparaty stredneho formatu nestracaju na hodnote tak, ako novy digital. O rok ich mozes predat za mozno vyssiu cenu. Tu podla mna riziko nehrozi. Za druhe, ze ak mas moznost porovnat vysledky v tlacenej podobe, film zvitazi ovela castejsie, ako to dokazu mnohi prpustit. Nie som proti digitalu, sam ho pouzivam na lacne roboty. Ale pre mna to este nie je. Oproti kinofilmu je svitakac uplne ina dimenzia. Ale velky format je awesome! Aj z plocheho skenera za 200EUR. Nikdy v zivote by som na aparat 4x5 nedaval taku tu zadnu stenu a pripojil k tomu digitalnu zrkadlovku. Dokonca ani velka digitalna stena neuspokoji tak, ako vysledok zo 4x5.
Presne. Ziadne rady na internete sa nemozu rovnat tom ked si clovek fotoaparat vyskusa, par mesiacov s nim foti a zisti ci mu vyhovuje alebo nie. Starsie filmove fotaky nas vsetkych este preziju, boli konstruovane v casoch ked sa nedbalo na to aby si fotograf kupil kazdeho pol roka novy model. Ked si dakto kupil kvalitny a drahy fotoaparat tak sa ratalo s tym ze mu vydrzi cely zivot. Konecne som zacal zvatsovat sf negativi a je to uzas. Oproti kinofilmu je to uplne iny pocit. A 6x6. To je dokonaly format. Ten priestor. Mam kupene plany 9x12 aj dajeke tie kamerky na to, aj som uz co to pofotil a aj ked je moj primarny ucel vstupu do velkeho formatu moznost kontaktovania pri historickych technikach dost zacinam uvazovat ake by to bolo nazvatsovat si daco s 9x12... Kamarat ide kupovat zvatsovak do 4x5 tak uvidime! Ale ked som k limitovanej edicii casopisu temnokomornik dostal origos print Jirka Kozubnika kontakt s 8x10 inch negativu... Och. Kontakt ma proste svoje caro. He. Ale ked som videl to video ako Clyde Butcher zvatsuje 8x10 na mega plachty... Fuu! http://www.annenbergspaceforphotography.org/exhibitions/voice.asp Klik na clyde butcher.
Mame takeho brigadnika. Spoznal som ho raz, ked dosiel s otazkou, ze ci jeho prvy vlastny fotak moze byt Nikon D70. Ze ci je to dobra volba, ked uz po jeho uvedeni ubehlo viac, ako dva roky. S nejakym objektivom vtedy posledne nove kusy boli po dvadsat tisic. Hovorim, ze ked po nom pred dvoma rokmi saleli vsetci mlady ludia za patdesiat, tak dnes (vtedy) je to za dvasta dobra kupa. Odvtedy si kupil Nikon F3, Nikon FE2 a dnes foti na Pentax 67. Ma k tomu dva objektivy. A D70 pouziva iba, ako ho niekto poziada nieco odfotit za par korun. Co z toho vyplyva? Za prve, ak chces nieco naozaj pre teba vhodne nacinie, musis ich proste vsetky vyskusat. Ked ti nieco nevyhovuje, posunies dalej. Aparaty stredneho formatu nestracaju na hodnote tak, ako novy digital. O rok ich mozes predat za mozno vyssiu cenu. Tu podla mna riziko nehrozi. Za druhe, ze ak mas moznost porovnat vysledky v tlacenej podobe, film zvitazi ovela castejsie, ako to dokazu mnohi prpustit. Nie som proti digitalu, sam ho pouzivam na lacne roboty. Ale pre mna to este nie je. Oproti kinofilmu je svitakac uplne ina dimenzia. Ale velky format je awesome! Aj z plocheho skenera za 200EUR. Nikdy v zivote by som na aparat 4x5 nedaval taku tu zadnu stenu a pripojil k tomu digitalnu zrkadlovku. Dokonca ani velka digitalna stena neuspokoji tak, ako vysledok zo 4x5.
no tie digi sa tam montuju hlavne kvoli pohybom prednej aj zadnes standarty ...
nemyl si to ... tilt/shift maju len predny pohyb a aj to nie vsetky moznosti. velkoformatova lavica je omnoho flexibilnejsia.
Nemylim si to. Kvoli vsetkym pohybom do stran, ci hore-dole sa na velkoformatove aparaty davaju objektivy, ktore vykresluju velky kruh. Schneider Super Angulon 165 f/8 pri clone f/64 vykresly kruh s priemerom 395 mm, narozdiel od napr. Schneider Xenar 150 f/5,6 pri tej istej clone vykresli iba kruh s priemerom 170 mm. Takze pre rising, falling, tilting, shifting a swing je potrebny ten Superangulon. Pri zachovani podobneho zobrazovacieho pomeru. Da sa vsak aj objektiv s vacsou ohniskovou vzdialenostou napr 300 mm, Schneider Apo-Symmar, ovsem pri inom zobrazovacom pomere.
Nemylim si to. Kvoli vsetkym pohybom do stran, ci hore-dole sa na velkoformatove aparaty davaju objektivy, ktore vykresluju velky kruh. Schneider Super Angulon 165 f/8 pri clone f/64 vykresly kruh s priemerom 395 mm, narozdiel od napr. Schneider Xenar 150 f/5,6 pri tej istej clone vykresli iba kruh s priemerom 170 mm. Takze pre rising, falling, tilting, shifting a swing je potrebny ten Superangulon. Pri zachovani podobneho zobrazovacieho pomeru. Da sa vsak aj objektiv s vacsou ohniskovou vzdialenostou napr 300 mm, Schneider Apo-Symmar, ovsem pri inom zobrazovacom pomere.
ehm ... na 35mm full frame na 4x5inch fotaku staci aj normalny objektiv pre 4x5 a moznost pohybov bude stale lepsia ako 35mm T/S objektiv.
ehm ... na 35mm full frame na 4x5inch fotaku staci aj normalny objektiv pre 4x5 a moznost pohybov bude stale lepsia ako 35mm T/S objektiv.
Netvrdim, ze nie, ale ja som pisal o niecom inom, ako na co si reagoval. NIKDY s kinofilmom a normalnym objektivom na view camere nedosiahnes to, co na tej istej kamere s objetivmi s velkym vykreslenym kolesom a na film 4x5. To je to, o com pisal. Ze ked mas view cameru, nezadzujes sa kinofilmom na jej zadku.
Netvrdim, ze nie, ale ja som pisal o niecom inom, ako na co si reagoval. NIKDY s kinofilmom a normalnym objektivom na view camere nedosiahnes to, co na tej istej kamere s objetivmi s velkym vykreslenym kolesom a na film 4x5. To je to, o com pisal. Ze ked mas view cameru, nezadzujes sa kinofilmom na jej zadku.
no kedze digi stena pre view kameru je kus drahsia, pouzit 35mm DSLR je skvela alternativna. hlavne ked konverzia je lacna a jednoducha. o tom som pisal ja
S myšlienkou návratu k strednému formátu sa zaoberám už veľmi dlho. Po tom ako som sa vybavil digitálnou technikou som stále pociťoval a ešte i pociťujem, že to nie je to, čo by ma uspokojovalo. Nepatrím do rodiny "cvakalov". Nechcem tým nikoho uraziť, ale poznám ich mnoho a tiež ich zásadu, že medzi tým množstvom sa už niečo nájde. Ja skôr nad každým záberom premýšlam, niekedy i s ceruzou nad papierom. Mám však jeden zásadný problém. Keď stredný formát, tak už využiť celú jeho plochu /6x9/ bezo zbytku, však o tom to práve je. A to je ten problém, objaviť nejaký stredoformát, ktorý by svojím komfortom poskytoval možnosti fotografovania v rozsahu porovnaní s"35" od cca 24 do 200mm. Stačili by 2-3 sklá, hranol, 2-3 kazety a bol by predovšetkým skladný, nie ťahať zo sebou ťažký batoh, s ktorým keď už niekam prídem, tak už neviem pomaly ani kam a načo som sa vybral. Takáto kombinácia by ma vedela osloviť. No zatiaľ som na nič neprišiel. Asi sú moje požiadavky privysoké.
S myšlienkou návratu k strednému formátu sa zaoberám už veľmi dlho. Po tom ako som sa vybavil digitálnou technikou som stále pociťoval a ešte i pociťujem, že to nie je to, čo by ma uspokojovalo. Nepatrím do rodiny "cvakalov". Nechcem tým nikoho uraziť, ale poznám ich mnoho a tiež ich zásadu, že medzi tým množstvom sa už niečo nájde. Ja skôr nad každým záberom premýšlam, niekedy i s ceruzou nad papierom. Mám však jeden zásadný problém. Keď stredný formát, tak už využiť celú jeho plochu /6x9/ bezo zbytku, však o tom to práve je. A to je ten problém, objaviť nejaký stredoformát, ktorý by svojím komfortom poskytoval možnosti fotografovania v rozsahu porovnaní s"35" od cca 24 do 200mm. Stačili by 2-3 sklá, hranol, 2-3 kazety a bol by predovšetkým skladný, nie ťahať zo sebou ťažký batoh, s ktorým keď už niekam prídem, tak už neviem pomaly ani kam a načo som sa vybral. Takáto kombinácia by ma vedela osloviť. No zatiaľ som na nič neprišiel. Asi sú moje požiadavky privysoké.
mamiya 645 pro lacne, dostupne na 2nd hand trhu, kvalitne. alebo bronica vyssie.
no kedze digi stena pre view kameru je kus drahsia, pouzit 35mm DSLR je skvela alternativna. hlavne ked konverzia je lacna a jednoducha. o tom som pisal ja
Ale nie je ..., Co si nevidel vystup z velkeho formatu?
S myšlienkou návratu k strednému formátu sa zaoberám už veľmi dlho. Po tom ako som sa vybavil digitálnou technikou som stále pociťoval a ešte i pociťujem, že to nie je to, čo by ma uspokojovalo. Nepatrím do rodiny "cvakalov". Nechcem tým nikoho uraziť, ale poznám ich mnoho a tiež ich zásadu, že medzi tým množstvom sa už niečo nájde. Ja skôr nad každým záberom premýšlam, niekedy i s ceruzou nad papierom. Mám však jeden zásadný problém. Keď stredný formát, tak už využiť celú jeho plochu /6x9/ bezo zbytku, však o tom to práve je. A to je ten problém, objaviť nejaký stredoformát, ktorý by svojím komfortom poskytoval možnosti fotografovania v rozsahu porovnaní s"35" od cca 24 do 200mm. Stačili by 2-3 sklá, hranol, 2-3 kazety a bol by predovšetkým skladný, nie ťahať zo sebou ťažký batoh, s ktorým keď už niekam prídem, tak už neviem pomaly ani kam a načo som sa vybral. Takáto kombinácia by ma vedela osloviť. No zatiaľ som na nič neprišiel. Asi sú moje požiadavky privysoké.
Ak chces stredoformat co sa da komfortom porovnat s 35mm tak by som siel do mamyia 7. Len ta cena. A je to dialkomerne, ale to je podla mna vyhoda.
Ak chces stredoformat co sa da komfortom porovnat s 35mm tak by som siel do mamyia 7. Len ta cena. A je to dialkomerne, ale to je podla mna vyhoda.
mamca 7 tusim konci na 150mm ... dlhsie skla uz vyzaduju pridavny hladacik a ostrenie nieje prave spolahlive pri kratsich vzdialenostiach. ale obrazova kvalita a komfort su skvele.
Ak chces stredoformat co sa da komfortom porovnat s 35mm tak by som siel do mamyia 7. Len ta cena. A je to dialkomerne, ale to je podla mna vyhoda.
Potvrdil si môj výber, práve som sa tiež zastavil pri tej cene, ináč to mám slušne preštudované, čo sa ponuky týka. Ale ja som mieril ešte ďalej k formátu 6x9, no a tam som sa stratil. jediná možnosť mi prišla fuji 690, ale to je bez možnosti výmeny obiektívu a to je málo.
Aky dostupny stredny format pre zaciatocnika?
...inak suhlas
...inak suhlas
Odvtedy si kupil Nikon F3, Nikon FE2 a dnes foti na Pentax 67. Ma k tomu dva objektivy. A D70 pouziva iba, ako ho niekto poziada nieco odfotit za par korun.
Co z toho vyplyva?
Za prve, ak chces nieco naozaj pre teba vhodne nacinie, musis ich proste vsetky vyskusat. Ked ti nieco nevyhovuje, posunies dalej. Aparaty stredneho formatu nestracaju na hodnote tak, ako novy digital. O rok ich mozes predat za mozno vyssiu cenu. Tu podla mna riziko nehrozi.
Za druhe, ze ak mas moznost porovnat vysledky v tlacenej podobe, film zvitazi ovela castejsie, ako to dokazu mnohi prpustit.
Nie som proti digitalu, sam ho pouzivam na lacne roboty. Ale pre mna to este nie je. Oproti kinofilmu je svitakac uplne ina dimenzia. Ale velky format je awesome! Aj z plocheho skenera za 200EUR.
Nikdy v zivote by som na aparat 4x5 nedaval taku tu zadnu stenu a pripojil k tomu digitalnu zrkadlovku. Dokonca ani velka digitalna stena neuspokoji tak, ako vysledok zo 4x5.
Odvtedy si kupil Nikon F3, Nikon FE2 a dnes foti na Pentax 67. Ma k tomu dva objektivy. A D70 pouziva iba, ako ho niekto poziada nieco odfotit za par korun.
Co z toho vyplyva?
Za prve, ak chces nieco naozaj pre teba vhodne nacinie, musis ich proste vsetky vyskusat. Ked ti nieco nevyhovuje, posunies dalej. Aparaty stredneho formatu nestracaju na hodnote tak, ako novy digital. O rok ich mozes predat za mozno vyssiu cenu. Tu podla mna riziko nehrozi.
Za druhe, ze ak mas moznost porovnat vysledky v tlacenej podobe, film zvitazi ovela castejsie, ako to dokazu mnohi prpustit.
Nie som proti digitalu, sam ho pouzivam na lacne roboty. Ale pre mna to este nie je. Oproti kinofilmu je svitakac uplne ina dimenzia. Ale velky format je awesome! Aj z plocheho skenera za 200EUR.
Nikdy v zivote by som na aparat 4x5 nedaval taku tu zadnu stenu a pripojil k tomu digitalnu zrkadlovku. Dokonca ani velka digitalna stena neuspokoji tak, ako vysledok zo 4x5.
Konecne som zacal zvatsovat sf negativi a je to uzas. Oproti kinofilmu je to uplne iny pocit. A 6x6. To je dokonaly format. Ten priestor. Mam kupene plany 9x12 aj dajeke tie kamerky na to, aj som uz co to pofotil a aj ked je moj primarny ucel vstupu do velkeho formatu moznost kontaktovania pri historickych technikach dost zacinam uvazovat ake by to bolo nazvatsovat si daco s 9x12... Kamarat ide kupovat zvatsovak do 4x5 tak uvidime! Ale ked som k limitovanej edicii casopisu temnokomornik dostal origos print Jirka Kozubnika kontakt s 8x10 inch negativu... Och. Kontakt ma proste svoje caro. He. Ale ked som videl to video ako Clyde Butcher zvatsuje 8x10 na mega plachty... Fuu! http://www.annenbergspaceforphotography.org/exhibitions/voice.asp Klik na clyde butcher.
Odvtedy si kupil Nikon F3, Nikon FE2 a dnes foti na Pentax 67. Ma k tomu dva objektivy. A D70 pouziva iba, ako ho niekto poziada nieco odfotit za par korun.
Co z toho vyplyva?
Za prve, ak chces nieco naozaj pre teba vhodne nacinie, musis ich proste vsetky vyskusat. Ked ti nieco nevyhovuje, posunies dalej. Aparaty stredneho formatu nestracaju na hodnote tak, ako novy digital. O rok ich mozes predat za mozno vyssiu cenu. Tu podla mna riziko nehrozi.
Za druhe, ze ak mas moznost porovnat vysledky v tlacenej podobe, film zvitazi ovela castejsie, ako to dokazu mnohi prpustit.
Nie som proti digitalu, sam ho pouzivam na lacne roboty. Ale pre mna to este nie je. Oproti kinofilmu je svitakac uplne ina dimenzia. Ale velky format je awesome! Aj z plocheho skenera za 200EUR.
Nikdy v zivote by som na aparat 4x5 nedaval taku tu zadnu stenu a pripojil k tomu digitalnu zrkadlovku. Dokonca ani velka digitalna stena neuspokoji tak, ako vysledok zo 4x5.
Len ta cena. A je to dialkomerne, ale to je podla mna vyhoda.
Len ta cena. A je to dialkomerne, ale to je podla mna vyhoda.
Ak chces stredoformat co sa da komfortom porovnat s 35mm tak by som siel do mamyia 7.
Len ta cena. A je to dialkomerne, ale to je podla mna vyhoda.
Potvrdil si môj výber, práve som sa tiež zastavil pri tej cene, ináč to mám slušne preštudované, čo sa ponuky týka. Ale ja som mieril ešte ďalej k formátu 6x9, no a tam som sa stratil. jediná možnosť mi prišla fuji 690, ale to je bez možnosti výmeny obiektívu a to je málo.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom