Zdravím, oplatí sa mi prejsť z Canonu (350D) na Pentax (K-5)? Som študent, nemám financie na 60D alebo 7D, s ktorými je porovnateľní. Samozrejme že by som si hneď nekúpil úplne špičkové objektívy (k tým sa postupne dopracujem) na začiatok by mi stačili nejaké manuálne. Tak aj to keby ste mi nejako vedeli poradiť. Ďakujem.
No ved ale je logicke, ze sa porovnavaju najlepsie hodnoty. Okrem toho, vacsina fotiek vznika pri nizkom iso, vysoke iso sa pouziva len pri specifickych pripadoch. Je to take nutne zlo.
Pre mna je urcite pouzitelnejsi fotak, ktory ma vyrovnany vykon v sirsom rozsahu. Nap. by bola iste hlupost oznacovat fotak s cipom o 0.1 EV lepsim vysledkom na iso 100, ktore kresa o kazde dalsie iso o 1 EV ako cip, ktoremu rozsah klesa len o par percent.
Pre mna je urcite pouzitelnejsi fotak, ktory ma vyrovnany vykon v sirsom rozsahu. Nap. by bola iste hlupost oznacovat fotak s cipom o 0.1 EV lepsim vysledkom na iso 100, ktore kresa o kazde dalsie iso o 1 EV ako cip, ktoremu rozsah klesa len o par percent.
Ja osobne udrziavam ISO co najnizsie a vzhladom na zaner, ktory fotim, radsej pouzijem stativ a dlhsi cas ako vyssie ISO, cize pre mna je pouzitelnejsi fotak, ktory ma vyborne vysledky na nizkom ISO.
sachmo neviem čo sa tu furt handrkuješ, tiež mám Pentax ale K-5 či K-5II by som nechcel a to z jednoduchého dôvodu, lebo to neprinieslo nič revolučné ako K-30 , tak že si treba počkať na nástupcu
sachmo neviem čo sa tu furt handrkuješ, tiež mám Pentax ale K-5 či K-5II by som nechcel a to z jednoduchého dôvodu, lebo to neprinieslo nič revolučné ako K-30 , tak že si treba počkať na nástupcu
Fotak si ale vyberas podla toho, ci je parametricky dobry alebo nie, a nie ci je revolucne lepsi ako predchodca alebo nie.
To je pravda, dvojka je v podstate taka, ako povodna K-5. Ale zase ak by bola vyrazne ina, nebola by to uz K-5 II ale niesla by typove oznacenie samostatneho modelu.