Hore

Fórum » Vyhľadávanie



Hľadať v:

oboy
oboy 2008-01-11 09:00:50+01
Teraz si zarubal do dost zlozitej problematiky (aspon podla mna).
Dobre, ze si spomenul tu galeriu, urcite si tam natrafil na portrety, pri ktorych si si povedal WOW! Super! Skus sa zamysliet, cim sa prave tieto odlisovali od tych obycajnych, pri ktorych vies ohodnotit iba techniku.

Ked zacinas s portretom, tak prirodzene najprv fotografujes svojich blizkych. Portret nie je len take obycajne cvak, snazis sa nieco zachytit. Okamih, osobnost, dusu... Aby si to dokazal, musis toho cloveka aspon trochu poznat a ten clovek sa musi v tvojej pritomnosti citit uvolnene a prijemne. Idealne su deti, ktore sa vacsinou na nic nehraju, su prirodzene.
S blizkymi ludmi ti to pojde fakt dobre a aj fotky sa ti budu zdat vyborne. Ked ich ale zavesis do galerie, ostatnym sa mozu zdat obycajne, pretoze sa na ne budu pozerat nezaujato (nepocituju k objektom na fotkach nic) , s cim ty budes mat urcite problem.
Snaz sa odosobnit od objektu, aj od fotografie. Je to narocne a kym das fotku do galerky, radsej si ju nechaj ohodnotit dalsimi ludmi a predides sklamaniu.

Co sa tyka tych momentiek, street fotografia hovori o zachyteni jedinecneho okamihu, v reportaznom portrete zas bude casto hrat dolezitu rolu aj okolite prostredie, v ktorom objekt fotografujes. Nesnazis sa teda objekt od neho uplne oddelit, ale sa pokusas ho tam vhodne zasadit, aby okolie podalo dalsiu informaciu o objekte.
Je to cela veda, nastastie mas k dispozicii kopec fotografii tych najlepsich portretnych fotografov sveta od ktorych sa mozes ucit. Moji oblubeni su Anton Corbijn, Sebastiao Salgado, Richard Avedon, Yusuf Karsh, Peter Lindbergh, Herb Ritts, Adolf Zika...
 
Karol Srnec
Karol Srnec redakcia ephoto.sk 2008-01-11 11:42:45+01
Myslim, za no to treba termoviziu, cez IR filter to asi nepojde. Skusal som IR takmer potme, ale nie je tam viditelne ziadne tepelne vyzarovanie, zrejme je pod citlivostou snimacou.
 
Karol Srnec
Karol Srnec redakcia ephoto.sk 2008-01-11 11:49:05+01
Na to nie je ziadne pravidlo. Architekturu mozes fotografovat od sirokaca po teleobjektiv. Je dobre mat supersirokouhly objektiv so zornym uhlom aspon 90 stupnov, ked sa fotografuje v stiesnenych podmienkach. Profesionali pouzivaju shift objektivy na potlacenie zbiehania linii. Povinna vybava stativ a polarizacny filter. Kedze sa architektura nehybe, netoleruju sa nedostatky v zaostreni, celkovej ostrosti a technickej kvalite. Architektura sa snika za kazdeho pocasia a v lubovolnej dennej dobe a rocnom obdobi. Na tom je prave mozne vidiet v zmene vyznenia fotografie v zavislosti od podmienok.
 
bear
bear 2008-01-11 12:15:34+01
Termovizia snima infracervene ziarenie. Infracervene spektrum je od 1mm do 750nm. Senzor asi zachyti len najkratsie vlnove dlzky (mozno by bolo vidiet velmi horuce predmety), ale vacsina tepelneho ziarenia v ´rozumnych´ teplotach nema dostatocnu energiu aby na senzore excitovali elektron (telesna teplota emituje najviac ziarenia s vlnovou dlzkou okolo 6500nm a senzory bez IR filtra mozno funguju este tak do 1000nm). Skoda, mohli by to byt zaujimave fotky, rozmyslal, som, ze by som si zohnal nejaku 300D a upravil ju na infra, ale asi by na tych vysledkoch nebolo vidiet ´teplo´.
 
Dusader
Dusader 2008-01-13 18:51:20+01
to mas veru pravdu na slovensku som ho skoro vsade videl nad 60000 a to je fakt dost,tak som to prestal sledovata nechal somsi ho doviest
 
bear
bear 2008-01-13 18:58:34+01
za ten rozdiel ceny sa oplati uz aj zaplatit viza a ist na otocku si to kupit do NY:-) Na slovensku sa Ti to oplati kupit ak mas firmu a mas moznost to kupit bez DPH a znizit si o to danovy zaklad, potom Ta to moze vyjst este aj lacnejsie ako v USA.
 
Karol Srnec
Karol Srnec redakcia ephoto.sk 2008-01-14 17:00:58+01
Na to treba ist srdcom, niekedy sa mozes dostat aj do prekernej situacie, inokedy ti fotoapart otvori dvere tam, kde by si to necakal. Ja mam problem odfotit aj starenku na prechode, preto som aj odmietol ponuku fotografovat pre nemenovany bulvarny platok. I ne je to, ak sa pohybujes v znamom prostredi alebo na organizovanom podujati. Zacal by som studiom ludskeho spravania, zacni si viac vsimat ludi (napr. pri kave), predstavuj si, v ktorom momente by si ich odfotil, aky objektiv by si pri tom pouzil, proste vizualizuj. Dobry fotograf chodi pripraveny, ma nastudovane miesto fotenia, charakteristicke spravanie skupiny do ktorej patria fotografovane osoby (to plati vseobecne aj pre ostatne druhy fotografie).
 
MichalN
MichalN 2008-01-14 19:45:18+01
Ďakujem za odpovede. Veľmi ma potešili a zároveň prekvapili, teda v dobrom slova zmysle. Musím sa priznať, že som očakával odpovede ako dáku ´kuchárku´, aj také by ma potešili, ale toto dáva foteniu iný rozmer a uvedomil som si, že práve zachytenie výrazu tváre a okamihu bolo to, čo ma kedysi ako mladíka, ešte s filmovou Praktikou, tak zaujalo na fotení. Som rád, že som sa tak ´sprosto´ spýtal. :)
 
Cohen
Cohen 2008-01-15 12:58:01+01
´Kuchárky´ existujú, mám ich vela doma a veľa som ich prečítal ale nakoniec sa dopracuješ k tomu, že všetci píšu to isté. Nejaké základné pravidlá a spôsoby fotenia svietenia a bohviečoho všetkého a nakoniec ti aj tak povedia že sú situácie kedy ich môžeš porušiť. Nakoniec sa dopracuješ k tomu že ako napísal Karol, treba fotiť srdcom.
Trochu možno preto nie návody lebo si dal dosť obšírnu tému na fotenie.
U ludí je najlepšie aby na fotke zních vyžarovala nejaká emócia alebo ich mať odfotených pri nejakej činnosti nakoľko to dodá fotke život.
 
mahauve
mahauve 2008-01-15 20:58:23+01
zaujímalo by ma, či živíte fotením? ako to je na SVK? dá sa to vôbec? študovali ste fotografiu, napr. VŠVÚ? Čo si myslíte o tej škole?
 
slavmiro
slavmiro 2008-01-16 09:43:52+01
Drviva vacsina ludi co cita tento o tomuto podobne weby su skor nadsenci ako ludia co maju obzivu fotografiu, samozrejme cest vinimkam. Ale to vobec nemusi byt na skodu veci. Podla platnej SK legislativy staci na zivnost s predmetom podnikania ´Fotograficke prace´ lubovolna maturita.. Vyslovim moj nazor: Zivit sa fotografovanim vyzera atraktivne. Je to scasti aj preto ze vnimame hlavne spicku ladovca profifotografov (Kulisev, Hyza, Klimo atd.). Treba si vsak uvedomit, ze za nimi je dalsia tisicka zivnostnikov, zrucnych a menej zrucnych doslova remeselnikov. Aj tito sa zivia fotenim, co vsak nemusi byt uz az take atraktivne. Napr. fotografovat 5-6 svadieb za mesiac nutne sklzne casom do rutiny a povinnej jazdy. Vysledky prac co poniektori prudukuju fotenim za uplatu su toho prikladom. Ale tym som naznacil ze zrejme najjednoduchsie, ak chce niekto ziskavat obzivu fotenim u nas ,(ale aj vo vacsine sveta) je zamerat sa na svadby a vsetky dalsie spolocenske eventy (stuzkove, oslavy, firemne akcie). To moze byt tiez cesta, komercnou cinnostou si zaobstarat obzivu a prefinancovat si tak potom volnu tvorbu. Hrozi vsak riziko, aspon ja to tak vnimam, ze u niektorych jedincov to degraduje ich cit pre dobre foto vo volnej tvorbe.
Uvediem vsak iny priklad z pomyselneho slovenskeho foto-olympu. Majster fotograf Tibor Huszar podnika v oblasti praskovej metalurgie. Z tejto cinnosti si moze dovolit prefinancovat svoje nakladne fotoprojekty. Tym padom sa stava nezavislym, (freelance) pri fotografovani. A tento sposob sa mi zda este lepsia cesta. Nebyt zavislym od toho, ci to co fotografujem dokazem aj predat. To je to viac o osobnej slobode. Otazka v oboch pripadoch je vsak kolko casu nam ostane na to co nas bavi.

Studovat fotografiu sa urcite oplati na vsetkych urovniach (SUPky, VSVU...). Dobre je to spojit s oblastou marketingu a samozrejme jazykovu zdatnost k tomu. Netreba vsak opomenut ani ´vysoku´ skolu zivota. Absolvovanie lubovolnej skoly este nemusi nutne znamenat uspech a uz vobec nie talent. Ak su vsak urcite predpoklady, treba to zkusit. Drzim palce!
 
Karol Srnec
Karol Srnec redakcia ephoto.sk 2008-01-16 10:08:04+01
Mnoho zaujemcov o studim fotografie, ktori uz maju zamestnanie, pripadne nechcu navstevovat denne studim studuje na Slezske univerzite v Opave: http://www.fpf.slu.cz/studium/prijimaci-rizeni/2008-2009/informace-o-oborech#B8204
Prevazna vacsina reportaznych fotografov nie je vyucena v odbore fotografia, su to samoukovia. Vyspelejsi amater sa baz problemov uzivy napr. fotografovanim svadieb, firemnych akcii alebo produktovej fotografie. Ak chces fotografovat profesionaln, vyuzivat atelierove vybavenie a pod., potrebujes aspon navstevovat kvalitne workshopy. Dobra skola je stat sa asistentom fotografa. Dnesny fotograf naviac musi byt dobry pocitacovy grafik ovladajuci Photoshop, Colormanagment, kalibraciu, tlacove postupy... Investicia do pocitacoveho vybavenia a vzdelania je dnes rovnako velka a dolezita ako do fototechniky a teorie fotografie.
 
mahauve
mahauve 2008-01-16 10:17:10+01
nefotím, iba teraz kupujem DZ a budem sa učiť používať, pôsobím v inom obore, ale nad VŠVÚ uvažujem. Bol som na pár ich výstavách a z môjho subjektívneho amatérskeho pohľadu neboli tie fotky vôbec dobré - ani technika, ani celkový dojem. Ak mi fotografia pôjde, budem iba rád, ale živiť sa tým neplánujem, svadby a pod. veci nechcem nikdy fotiť :)) skôr umelecká, módna, dokumentárna. Zaujímalo ma, aký je pomer nadšencov a profíkov :))
 
slavmiro
slavmiro 2008-01-16 15:31:30+01
Pomer nadsenci vs. profici zalezi od toho ze kde. V malom okresnom meste je to 100:1, na Smolenickom zamku alebo na Cervenom kameni je to cez vikend 1:3. :)
Vystavy prac VSVU mohli byt take i onake. Ono je to ale az nemozne pausalizovat co je OK a co nie. Ale nazor moze mat kazdy svoj. Fototvorba je velmi individualna, neexistuje jednotna poucka co je dobre a co nie.
Mahavue, precitaj si zabavne story o kastovani ludi s fotoaparatom v ruke: http://www.kenrockwell.com/tech/7cz.htm
:o))
a nieco o tom ako sa stylovat do role fotografa:
http://www.fotografovani.cz/art/fo_svet/ultimatni-fotograf.html
:o)))
A mozno Ti bude vsetko jasnejsie. ;)
 
oboy
oboy 2008-01-16 16:47:37+01
Tie texty su naozaj vyborne :)). Uz dlho som sa tak nepobavil...
 
harrvy
harrvy 2008-01-16 23:20:31+01
Ahoj, chcem k mojej K10D dokupit dalsi objektiv. Objavil som: Pentax FA J 75-300 mm F 4,5-5,8 AL ma s tymto sklom niekto skusenosti?? Alebo radsej kupit Pentax DA 50-200 F4-5.6 ED? Alebo nieco ine? Je to moja prva zrkadlovka takze uvitam kazde rady ;) Dakujem :)
 
Cohen
Cohen 2008-01-17 07:52:02+01
Najlepšie je mať dosť penazí v zálohe, nemusiť pracovať a fotiť čo človekl chce a potom to možno predať, ale nebyť od toho závislý. Ináč potom to spadne do toho že možeme tolko fotiť koľko máme voľného času ako povedal Slavmiro.
Tiež som uvažoval o nejakej škole ale neni toho času, tak iba cez Workshopy.
 
2008-01-17 09:09:19+01
pozor na workshopy. niektore su nevalnych kvalit za valne peniaze :(
radsej by som siel priamo za profikmi/amatermi, ktorych prace sa ti pacia a dohodol si osobne konzultacie bud za financnu odmenu, podla dohody.to je cesta, ktorou by som ja rad v buducnosti siel po skusenosti s workshopmi.
skola, hlavne VSVU vychovava ´umelcov´. napr. na prijimackach treba preukazat zrucnost z vyvolavania kinofilmu.
 
Karol Srnec
Karol Srnec redakcia ephoto.sk 2008-01-17 10:00:26+01
So standartnymi teleobjektivami vacsinou nie su problemy a aj pomerne lacne davaju prijatelnu kvalitu. Objektivy Pentax s oznacenim AL predstavuju pri beznej svetelnosti lepsiu kvalitu. 50-200 je koncipovany ako lacny doplnok k zakladaku na DSL-R, ale namusi byt zly. Doporucujem niekde na webe vyhladat testy.
 
MichalN
MichalN 2008-01-17 10:35:28+01
Vidím, že by sme tu mali už zaviesť tému fóra pre PENTAX :)
K týmto objektívom sa dosť preberalo na http://www.pentaxfriends.eu/
V zásade bol skôr odporúčaný ten 50-200, pretože má vyrovnanú uspokojivú kvalitu v celom rozsahu. Záleží na tom, či ozaj potrebuješ tých 300. Ale ak pohľadáš na spomínanom fóre, tak k tomu 75-300 sa tiež niečo dozvieš. Majú tam ľudia celkom užitočné skúsenosti s Pentaxom. Čo som našiel na webe hodnotenia užívateľov, tak o niečo málo lepšie je hodnotený ten 50-200, ale prelez si to sám, pretože ti netlmočím vlastné skúsenosti.
 
1 2 3 4 ... 15836 15837 Strana 2 z 15837
 


Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()