Hore
Fórum » Právna poradňa
 

Problémy s reklamáciou

Plyšiak
2012-01-04 16:07:29+01
Ahojte,
no tak môj problém je následovný. Pred mesiacom aj dákym týždňom dvomi som kúpil Micro-Nikkor 105mm f2.8G VR v tunajšej nemenovanej predajni v TN. Pri prvom fotení nastal problém - v hladáčiku tma z dôvodu rozsypaných lamiel clony. Tak som to teda šupol na reklamáciu. Všetko prebehlo ok, reklamácia bola podaná v piatok 2.12.2011. V pondelok mi volal predajca, že záruka na objektíve nebola uznaná a tak ďalej. Tuna začínajú všetky problémy. E-Mail do firmy prišiel v piatok 30.12. ohľadom neuznania reklamácie. Táto správa sa ku mne dostala až 2.1.2012, kedy to bolo 31 dní od podania reklamácie čiže som mal plné právo na vrátenie peňazí. Keď som za ním s tou správou prišiel, povedal niečo v zmysle že to je len jeho dobrá vôľa že ten objektív posiela na reklamáciu, že keď chcem reklamovať tak musím ísť sám do Prahy. Povedal mi že je to v zákonníku, že aj keď sa mi pokazí televízor kupovaný v NAYi tak si ho musím dať reklamovať v uvedenom servisnom stredisku. Chcem sa spýtať ako to naozaj je, lebo zákonník vraví že PREDAJCA je povinný vybaviť reklamáciu do 30 dní, ktorá v mojom prípade od predajcu do 30 dní vybavená nebola a predajca sa ešte odvolal na Nikon Praha, ktorá sa ešte ďalej odvolal na Nikon Nemecko, ktorý údajne objektív pozeral. Chcel by som sa spýtať čo si o tom všetkom myslíte, či predajca postupoval správne a v zmysle obchodného zákonníka, alebo mal pravdu že on funguje iba ako "zberňa". Vopred ďakujem za všetky príspevky.

S pozdravom,

Michal
 
bubu1687
2012-01-04 16:47:11+01
neviem ja som si kupila telefon v NAY a mam na faktire ze sertvisne miesto je SE niekde v BA ale ked som sla reklamovat tak NAY to odo mna vzal a poslal kam treba.....servisne miesta na nikony su vsak len v ccechach ale logicky si mysliom ze predajca by to mal vziat a poslat
 
calimero
2012-01-04 17:03:40+01
Pozrieť Zákon o ochrane spotrebiteľa, nie Obchodný zákonník. Inak ak ti predajca poslal email v piatok, t.j. 30.12., zákonná lehota 30 dní bola dodržaná, nie je rozhodujúce, kedy si si email prečítal ty.
 
pathy
2012-01-04 17:07:58+01
robim reklamacneho uz 8 rokov tak to mam nastudovane...prva vec ziadne ine oznamenie ako doporuceny list o vyzdvihnuti reklamacie u sudu neprejde. SMS, telefonat, email...nic z toho nieje preukazatelne...sms si si nemusel precitat, v telefonate ste sa mohli bavit trebars o pocasi atd...cize ak ta predajca do 30 dni neupozorni doporucenkou ma smolu! Kludne sa obrat na SOI maju sidlo v TN a riesa tieto veci...a kedze si nemal oznamene do 30 dni ma predajca smolu. Ak by si potreboval este poradit napis mi sukromnu spravu. A este jedna vec je jedno kde vec kupis tam sa uzatvori kupno predajna zmluva a ty mas tak narok reklamovat tovar tam kde si ho kupil, to ze si ho predajca musi niekam poslat je jeho vec!
 
Daniel.U
2012-01-04 17:12:31+01
pre zmenu ja som dostal na vianoce apple klavesnicu a mama stratila blok. Klavesnica je vadna. Preco ma odpinkali s tym, ze sa s tym neda nic robit, ked vsetci vieme, ze sa da vytlacit kopia bloku, pripadne aj ineho bloku tej istej klavesnice?
 
seifi
2012-01-04 17:15:29+01
Na firmu to došlo 30.12. - na tvoju firmu či firmu, u ktorej si to reklamoval ? Ak na tvoju, tak je jedno, či si to čítal 2. alebo 10.01. Ak to ale tebe poslali až 2.01., tak meškajú, podľa mňa. Teba nezaujímajú ich vnútorné veci. Zober zákonník a skús sa dohodnúť s predávajúcim, či si uvedomuje, že mešká.
Predávajúci urobil chybu - ked videl, že mešká vyjadrenie z Nikonu, mal sa s tebou dohodnúť, že to príde pozdejšie, lebo to posielal niekam von, alebo ti mal dať vyjadrenie, že reklamácia sa neuznáva, a keby sa uznala, čo aj 5.01., bol by si rád. Ak by ju neuznali, papier si mal v rukách už v decembri.
 
pathy
2012-01-04 17:33:20+01
príspevok od: Daniel.U
pre zmenu ja som dostal na vianoce apple klavesnicu a mama stratila blok. Klavesnica je vadna. Preco ma odpinkali s tym, ze sa s tym neda nic robit, ked vsetci vieme, ze sa da vytlacit kopia bloku, pripadne aj ineho bloku tej istej klavesnice?
Blok je jedina vec ktoru si musi zakaznik uschovat. Ked to neurobi, predajca je vysmiaty lebo vie, ze nemoze reklamovat a tlacit kopiu? To by sme kde skoncili, to by si uz doklad o zaplateni nikto neuschoval, prisiel by rovno reklamovat, ze ved som to tu kupovat tak si to vytlacte.
 
Plyšiak
2012-01-04 17:33:48+01
Ono ten mail prišiel do predajne v piatok tj. 30.12., mne ale predajca dal vedieť až v pondelok. Keď som s tým za ním išiel, tak mi povedal že to nieje jeho chyba, že on je iba "sprostredkovateľ"... mne otec podnikateľ povedal že si vymýšla, že som zmluvu podpísal s ním presne tak ako ste mi to tu povedali.
 
pathy
2012-01-04 17:36:17+01
príspevok od: seifi
Na firmu to došlo 30.12. - na tvoju firmu či firmu, u ktorej si to reklamoval ? Ak na tvoju, tak je jedno, či si to čítal 2. alebo 10.01. Ak to ale tebe poslali až 2.01., tak meškajú, podľa mňa. Teba nezaujímajú ich vnútorné veci. Zober zákonník a skús sa dohodnúť s predávajúcim, či si uvedomuje, že mešká.
Predávajúci urobil chybu - ked videl, že mešká vyjadrenie z Nikonu, mal sa s tebou dohodnúť, že to príde pozdejšie, lebo to posielal niekam von, alebo ti mal dať vyjadrenie, že reklamácia sa neuznáva, a keby sa uznala, čo aj 5.01., bol by si rád. Ak by ju neuznali, papier si mal v rukách už v decembri.
lehota na vybavenie reklamacie je 30 dni, bez ohladu ci to ide aj na koniec sveta. Ked to predajca nestihne ma smolu, pokial zakaznik nepristupi na to, ze tada dobre pockam...no kto by pri zamietnutej reklamacii na to pristupil vsak ?
 
pathy
2012-01-04 17:37:26+01
príspevok od: calimero
Pozrieť Zákon o ochrane spotrebiteľa, nie Obchodný zákonník. Inak ak ti predajca poslal email v piatok, t.j. 30.12., zákonná lehota 30 dní bola dodržaná, nie je rozhodujúce, kedy si si email prečítal ty.
email? ten na sude nie je dokazatelny na to pozor!
 
Daniel.U
2012-01-04 17:39:52+01
príspevok od: pathy
Blok je jedina vec ktoru si musi zakaznik uschovat. Ked to neurobi, predajca je vysmiaty lebo vie, ze nemoze reklamovat a tlacit kopiu? To by sme kde skoncili, to by si uz doklad o zaplateni nikto neuschoval, prisiel by rovno reklamovat, ze ved som to tu kupovat tak si to vytlacte.
toto beres z pohladu predajcu. Ja to berem z pohladu zakaznika. Teraz to bola klavesnica za 49 euro, na buduce to mozno bude pocitac za 1500 euro. Lenze ten uz urcite nekupim u nich. Da sa to vytlacit alebo neda?
 
pathy
2012-01-04 17:46:43+01
príspevok od: Daniel.U
toto beres z pohladu predajcu. Ja to berem z pohladu zakaznika. Teraz to bola klavesnica za 49 euro, na buduce to mozno bude pocitac za 1500 euro. Lenze ten uz urcite nekupim u nich. Da sa to vytlacit alebo neda?
ja som na tej strane na ktorej zrovna svoje vedomosti potrebujem uplatnit. Zalezi od registracnej pokladne, ale nepoznam nikoho kto by ti vystavil nahradny...reklamacia sa da prijat aj bez blocku, ale to len ak mas s majitelom kamaratske vztahy pre druhy krat si ho treba radsej prefotit alebo vyhradit miesto kam ich vsetky budes hadzat. Predajcu nijak nedonutis aby ti tlacil nahradu. Ako som pisal to by potom vsetci co ich postracali chceli tlacit
 
Paulie
2012-01-04 17:47:27+01
Skús tu, možno ti budú vedieť poradiť http://www.ombudspot.sk/
 
seifi
2012-01-04 17:53:40+01
príspevok od: pathy
lehota na vybavenie reklamacie je 30 dni, bez ohladu ci to ide aj na koniec sveta. Ked to predajca nestihne ma smolu, pokial zakaznik nepristupi na to, ze tada dobre pockam...no kto by pri zamietnutej reklamacii na to pristupil vsak ?
Mohol mu predajca reklamáciu nezobrať ? a povedať mu, že v návode je súpis servisných stredísk, pošlite to tam. Ak nie, načo je v návode, pri 100 predajcoch v SK, vypísaných 5 opravovní - tie ma nemusia vôbec zaujímať - tovar donesiem do obchodu za rohom.
 
seifi
2012-01-04 17:56:55+01
príspevok od: pathy
ja som na tej strane na ktorej zrovna svoje vedomosti potrebujem uplatnit. Zalezi od registracnej pokladne, ale nepoznam nikoho kto by ti vystavil nahradny...reklamacia sa da prijat aj bez blocku, ale to len ak mas s majitelom kamaratske vztahy pre druhy krat si ho treba radsej prefotit alebo vyhradit miesto kam ich vsetky budes hadzat. Predajcu nijak nedonutis aby ti tlacil nahradu. Ako som pisal to by potom vsetci co ich postracali chceli tlacit
Tak sa mi potom páči prístup ProLaiky, kde hovoria, doneste reklamovaný tovar a potvrdený záručak, žiaden blok im z predajní SK nie je treba.
 
zombi
2012-01-04 17:58:43+01
príspevok od: Daniel.U
pre zmenu ja som dostal na vianoce apple klavesnicu a mama stratila blok. Klavesnica je vadna. Preco ma odpinkali s tym, ze sa s tym neda nic robit, ked vsetci vieme, ze sa da vytlacit kopia bloku, pripadne aj ineho bloku tej istej klavesnice?
kup este jednu a dostanes k nej aj blocek druha snad uz nebude vadna...
 
Iygor
2012-01-04 18:03:35+01
Na 30. deň musí predajca buď vrátiľ objektív alebo peniaze. Mail o tom že reklamáciu neuznávajú nepostačuje. Ak 30.12. nemal objektív (aspon tak som to pochopil, že jemu len mailom oznámili neuznanie reklamácie a objektív ešte nedorazil) mal nasledujúci deň vrátit peniaze...
 
inkubbus
2012-01-04 18:06:16+01
príspevok od: seifi
Tak sa mi potom páči prístup ProLaiky, kde hovoria, doneste reklamovaný tovar a potvrdený záručak, žiaden blok im z predajní SK nie je treba.
pokial je predajca aj vyhradny dovozca a ma aj servisne stredisko tak nevidim problem. ale preco by som mal uznat reklamaciu tovaru kazdemu kto pride ku mne do predajne a ze "dobry den ujo, toto je pokazene, kupoval som to u vas ale stratil som doklad". ked mi dokaze na zaklade pokladnicneho bloku, ze nakupoval u mna, tovar mu s radostou mozem prebrat na reklamacne konanie.
 
pathy
2012-01-04 18:12:05+01
príspevok od: seifi
Tak sa mi potom páči prístup ProLaiky, kde hovoria, doneste reklamovaný tovar a potvrdený záručak, žiaden blok im z predajní SK nie je treba.
no neviem kedy pride na vratenie penazi a nie len na opravu
 
seifi
2012-01-04 19:27:09+01
príspevok od: inkubbus
pokial je predajca aj vyhradny dovozca a ma aj servisne stredisko tak nevidim problem. ale preco by som mal uznat reklamaciu tovaru kazdemu kto pride ku mne do predajne a ze "dobry den ujo, toto je pokazene, kupoval som to u vas ale stratil som doklad". ked mi dokaze na zaklade pokladnicneho bloku, ze nakupoval u mna, tovar mu s radostou mozem prebrat na reklamacne konanie.
ProL...nie je zďaleka jediným dovozcom Canonu na Slovensku. Pre ProL... je to finančne výhodne, pretože Canon opravu preplatí, svojich ...% tam schovaných ProL...má, takže je to v poriadku. Najskôr je tu iný systém preplácania servisu. Nebude to ten typ, že v nákupe máš 2-3% na prácu, ND platí výrobca , to by fungovalo u výhradného dovozcu. Tu najskôr výrobca prepláca aj prácu a percenta za uznané reklamácie neposkytuje v nákupnej cene.
 
Strana 1 z 5
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()