Hore

Fujifilm GFX 50S II

Túto recenziu by som mohol napísať bleskovo. Popis dizajnu, ergonómie a funkcionality by som prebral z recenzie GFX 100R a časť o obrazovej kvalite z recenzie GFX 50R. A vlastne tak aj čiastočne urobím. Pozrieme sa ale na to, ako sa novinka od zmienených modelov odlišuje.

Fujifilm GFX 50S z roku 2016 príjemne prekvapil svojou profesionalitou a tým, že sa Fujifilmu podarilo využiť moderné funkcie bezzrkadloviek vo fotoaparáte s veľkým snímačom. Nemyslím si, že GFX 50S II je jeho nástupcom. Tým je skôr GFX 100. Novinka mieri do nižšej, ale stále profesionálnej, kategórie. Aktuálne je najlacnejšou stredoformátovou bezzrkadlovkou na trhu (ak nepočítam výpredaje starších modelov). Až na video len s Full HD rozlíšením je to pritom bezkompromisný pracovný fotoaparát.



Špecifikácia

Fujifilm GFX 50S II je stredoformátová bezzrkadlovka s bajonetom Fujifilm X. Spolu s modelom GFX 50R tvoria základ ponuky. Je to ale profesionálny pokročilý fotoaparát. Telo je kovové, utesnené pred prachom a striekajúcou vodou. Prístroj je osadený 51 Mpx snímačom s Bayerovou maskou, ktorý podporuje najnovší X-Processor 4. Snímač je stabilizovaný s účinnosťou stabilizácie až 6,5 krokov (podľa výrobcu). 121-bodové zaostrovanie využíva detekciu kontrastu a ponúka aj detekciu tváre a očí. Uzávierka pracuje aj v el. režime s najkratším časom 1/16 000 s. Sériové snímanie je s max. frekvenciou 3 obr./s., pričom do buffera sa zmestí 13 záberov vo formáte RAW. EVF hľadáčik je typu OLED, s rozlíšením 3 690 000 bodov. Dotykový displej je výklopný v dvoch osiach. Má 3,2" a rozlíšenie 2 360 000 bodov. Video je len s rozlíšením Full HD, dĺžka jednej sekvencie je až 120 minút. Príkladná je konektivita zahŕňajúca USB 3.2 Gen 1, HDMI, audio vstup aj výstup a bezdrôtové pripojenie WiFi a Bluetooth. Súbory je možné ukladať na dvojicu SD/SDHC/SDXC kariet.




Moderné ovládanie s dvomi rollermi a otočným ovládačom expozičných režimov.


Na zadnej strane poteší joystick a displej výklopný v dvoch osiach.


  • Snímač CMOS 51,4 Mpx, 43,8 x 32,9 mm, Bayerova maska
  • X-Processor 4
  • FUJIFILM G mount
  • IBIS stabilizácia obrazu, 6,5 EV
  • 14bit RAW, JPG, 8-bit TIFF (In-camera Raw Conversion Only)
  • Full HD (29.97p / 25p / 24p / 23.98p), HD Ready (29.97p / 25p / 24p / 23.98p)
  • ISO 100-12800 (50-102 400)
  • TTL 256-zónové meranie
  • Uzávierka 60 min. - 1/4000 s., elektronická až  1/16000 s., X-sync 1/125 s.
  • 3 obr./s., 13 záberov RAW v sérii
  • TTL Contrast AF Single Point AF (13x9 / 25x17 bodov)
  • EVF hľadáčik typu OLED s rozlíšením 3 690 000 bodov
  • 3,2" výklopný LCD s dotykovým ovládaním, rozlíšenie 2 360 000 bodov
  • WiFi, Bluetooth, USB 3.2 Gen 1 (5 GBit/sec), HDMI micro
  • 2.5mm Sub-Mini, 3.5mm Headphone, 3.5mm Microphone
  • Dual SD/SDHC/SDXC cards (UHS-II supported)
  • Rozmery: 150 x 104 x 87 mm
  • Hmotnosť: 900g (telo, vrátane batérie a karty)


https://fujifilm-x.com/sk-sk/products/cameras/gfx50s-ii/

Fotoaparát v praxi

Rovnako ako u GFX 100S sa mi páči ergonómia a funkcionalita aj u GFX 50S II. Je oveľa lepšia ako u GFX100 a fotoaparát je aj praktickejší, ako rangefinder-like GFX 50R. Fotoaparát je dobre prispôsobiteľný, to oceníte ak naň prechádzate z inej značky. Ovládanie je moderné, s otočným voličom programov. To je praktickejšie, i keď nie tak "cool" ako napríklad u Fujifilm X-T4. Ja mu dávam preto prednosť. Super je až 6 pozícií pre vlastné užívateľské režimy.

Mechanická uzávierka je pomerne hlučná, pri jej veľkosti sa niet čomu čudovať. Zapnúť si môžete elektronickú uzávierku s najkratším časom až 1/16 000 s. Vtedy však musíte počítať s pomalším čítaním dát zo snímača, ak sa uponáhľate, aj na fotografiách uvidíte rolling shutter efekt.

GFX 50S II má zo všetkých modelov GFX najúčinnejšiu stabilizáciu obrazu IBIS, s udávanou účinnosťou až 6,5 EV. Tento údaj je trochu premrštený. I tak ju v praxi oceníte. Mne sa s 35 mm objektívom darilo úspešne fotografovať z ruky časom 1/10 sekundy. Aj to výrazne rozširuje možnosti využitia stredoformátového systému. Pred pár rokmi nemysliteľné.

Hľadáčik je obrovský a preto na ňom vidno, že 3,6 Mpx rozlíšenie je nedostatočné. Tu by výrobca nemal šetriť. Zato k displeju nemám výhrady. Rozlíšenie je nadpriemerné, má uhlopriečku 3,2", je dotykový a hlavne výklopný v dvoch osiach. Konštrukcia vyklápania je robustná, nemáte pri nej také obavy, ako u displeju na otočnom kĺbe. Pochvalu si zaslúži stavový monochromatický displej typu e-ink. Môže byť podsvietený a informácie zobrazuje, aj keď je fotoaparát vypnutý.


Výklopnú funkciu hľadáčika využijete aj pri fotografovaní na výšku.


Stavový displej je výborný a má až tri režimy zobrazenia informácií.

Menu je typické pre Fujifilm, tu žiadne zmeny nenastali.

Plochu záberu dobre pokrýva 117 zaostrovacích bodov, z ktorých môžete pohodlne vyberať joystickom alebo dotykovo. Ak ste zvyknutí na bezzrkadlovky s menším snímačom, bude pre vás zaostrovanie sklamaním. Používa len detekciu kontrastu. Na stredný formát je veľmi dobré, ale nie pre akčné fotografovanie. Detekcia očí je takmer nepoužiteľná. Prístroj jednoducho nestíha oči sledovať ani pri pomalšom pohybe a tak to s touto funkciou rýchlo vzdáte.

Sériové zábery sú rýchlosťou 3 obr./s., čo neohromí, ale na čo by ste u takéhoto fotoaparátu potrebovali viac. Do buffera sa zmestí 13 záberov vo formáte RAW, čo je celkom slušné, vzhľadom na 51 Mpx rozlíšenie.

Vychytávky

Stredofomátové fotoaparáty boli v minulosti sparťanské. To dnes už neplatí. Fujifilm využíva to, čo sa naučil u APS-C systému X a využíva to v stredoformátovom systéme GFX.

Multishot - z 16 záberov sa zloží jeden 200 Mpx. To vďaka možnosti posúvať snímačom. Funkcia je podmienená použitím statívu a nehodí sa pre snímanie pohyblivých objektov.

Focus Bracketing - známa funkcia snímania série záberov s postupným preostrovaním. V počítači z nich potom záber s veľkou hĺbkou ostrosti.

Interval Timer Shooting - časozberná fotografia s možnosťou nastavenia intervalov a počtu záberov. Fotoaparát podporuje aj Time Lapse video.

Multi Exposure Mode - ľahko použiteľná dvojexpozícia.

Tethered shooting -  ovládanie z počítača pomocou programu X Acquire. ALterantívne môžete použiť Tether Shooting Plug-in PRO pre Adobe Photoshop Lightroom.

Nabíjanie cez USB - fotoaparát som dostal na testovanie bez nabíjačky a vďaka tejto funkcii som ju ani nepotreboval. Batériu som nabíjal cez USB, z mojej Kingstone stanice.

GFX 50S II vs GFX 100S

Telo je prakticky rovnaké ako u 102 Mpx modelu GFX 100S. Rovnaká je funkcionalita. Rozdiel je v snímači. GFX 100S má 102 Mpx BSI-CMOS, GFX 50S II "len" 51 Mpx CMOS. Vyšší model zvláda 5 obr./s., oproti 3 obr./s. u novinky. Rozdiel je v rozlíšení videa. Stomegovka má 4K video. A to je prakticky všetko, čo sa týka rozdielov. Samozrejme ešte je tu rozdiel v cene. Novinka stojí 3.999€ (telo), 100 Mpx súrodenec o 2.000€ viac.

https://www.ephoto.sk/fototechnika/recenzie/fotoaparaty/fujifilm-gfx-100s/

GFX 50S II vs GFX 50R

Dva základné modely majú rovnaký snímač, ale S-ko má novší X-Processor 4. Fotia i točia rovnako. Majú podobnú funkčnú výbavu i parametre. Ani cenou sa príliš nelíšia. Dizajn je však u každého modelu diametrálne odlišný. GFX 50R je inšpirovaný hľadáčikovými fotoaparátmi, GFX 50S II zrkadlovkami. S-ko je univerzálnejšie a ergonomickejšie, R-ko bude viac vyhovovať dokumentaristom, prípadne aj portrétistom. Plusom GFX 50S II je stabilizovaný snímač a displej výklopný v dvoch osiach. GFX 50R je na druhú stranu ľahšie o 125 g.

https://www.ephoto.sk/fototechnika/recenzie/fotoaparaty/fujifilm-gfx-50r/

Obrazová kvalita

Tu vás odkážem na recenziu GFX 50R, ktorý má rovnaký snímač. Pre tých, ktorým sa nechce, len zhrniem svoj názor. Skutočne je vidieť, že tu máme väčší snímač ako plnoformátový. Nie je to ale to najlepšie, čo Fujifilm ponúka. 102 Mpx snímač BSI-SCMOS v modeli GFX 100S ponúka dvojnásobné rozlíšenie, pritom ale má aj menší šum pri vysokých citlivostiach. Ak vám stačí "len" 51 Mpx, ušetríte solidných 2.000€, ktoré môžete investovať do objektívov, alebo výkonného počítača, ktorý budete potrebovať na spracovanie obrovských súborov.

Fotoaparáty Fujifilm sú priam legendárne vďaka svojim emuláciám filmov. Testovaný fotoaparát ich má 19: Provia, Velvia, Astia, Eterna, Classic Chrome, Classic Neg., Pro Neg. Hi, Pro Neg. Standard, Acros, Monochrome, a Sepia. Aplikujú sa na fotografie vo formáte JPG. Alebo na TIFF, ktorý možete vyvolať priamo vo fotoaparáte.

Fantasticky nízka je úroveň šumu pri vysokých citlivostiach. Len pri testovaní používam Auto ISO, aby som mal viacero záberov pri vyššej citlivosti, inak mávam citlivosť pod plnou kontrolou. U tohto fotoaparátu by som svoje návyky mohol zmeniť. Na 27" 4K monitore ak fotografiou vyplníte jeho plochu, takmer nevidno šum pri ISO 3200. Pri 100% zväčšení je šum veľmi jemný a stačí jemne použiť denoise a je preč. Šumom sa začnete zaoberať od ISO 6400. Dobre sa odšumuje aj pri ISO 12 800.


Detail pri 100% priblížení, ISO 3200.

Nízky šum aj pri vyšších citlivostiach využijete napríklad pri fotografovaní portrétov pri trvalom osvetlení, ktoré nebýva tak výkonné, ako blesky. Je to oslobodzujúce nemusieť sa zaoberať tým, akú citlivosť máte nastavenú.

Prednosťou snímača je aj skvelý dynamický rozsah, v spolupráci s nízkym šumom zaručuje, že máte veľa priestoru pre nápravu expozície a zlepšenie kresby vo svetlách a tieňoch.


Veľký dynamický rozsah dáva priestor pre výraznejšie úpravy expozície.

Plusy a mínusy

+   obrazová kvalita
+   CMOS so štandardnou Bayerovou maskou, ale Fujifilm charakterom
+   kovové telo, utesnené
+   na stredoformát kompaktné rozmery
+   stabilizovaný snímač
+   obrazové profily
+   el. uzávierka až 1/16000 s.
+   Pixel Shift Multi-Shot
+   podpora bleskov Fujifilm aj s režimom TTL a HSS
+   kombinovaná mechanická a elektronická uzávierka, tichý režim
+   výborná ergonómia
+   6 užívateľských programov
+   bohatá funkčná výbava
+   slušná výdrž batérie
+   displej výklopný v dvoch osiach
+   stavový displej, funkčný aj keď je prístroj vypnutý
+   WiFi + BT
+   možnosť nabíjania a napájania cez USB
+   duálny slot

-    hmotnosť
-    rýchlosť spracovania dát
-    rozlíšenie hľadáčika
-    AF len s vyhodnotením kontrastu
-    sloty typu SD
-    hlučnosť mechanickej uzávierky
-    výrazný rolling shutter efekt
-    nemožnosť pripojiť vertikálny grip s ovládaním
-    len Full HD video

Záver

Fujifilm GFX 50S II je veľmi vydarený fotoaparát s výbornou ergonómiou a bohatou funkcionalitou. Obrazová kvalita je o niečo horšia ako u 100 Mpx bračeka, ale stále je nadpriemerná. Ak prístroju niečo vytknúť, tak je to len Full HD rozlíšenie videa. Ak vás video u stredoformátového prístroja nezaujíma, ignorujte toto mínus. Čo by ste ale ocenili, rovnako ako ja, je väčšie rozlíšenie hľadáčika.

Cena prístroja je porovnateľná s plnoformátovými bezzrkadlovkami vyššej triedy. Fujifilm má už slušnú ponuku objektívov a tak sa určite nájdu fotografi, ktorí zvažujú, či si kúpia FF alebo stredný formát. Majú to ťažké, pretože Fujifilm dal do GFX 50S II všetko, čo bežne vídame u FF bezzrkadloviek. Fotoaparát ponúka špičkovú obrazovú kvalitu. Celkovo je ale pomalší ako FF fotoaparáty. Pomalšie zaostrovanie, slabšie sériové snímanie, pomalšie reakčné časy. To vám nebude vadiť v ateliéri, statickom portréte, fotografovaní krajiny a architektúry. Na akčné fotografovanie ale gény nemá. Aj keď sa s ním dá nafotiť aj svadba, či reportáž, nebude to tak komfortné.

100 Mpx verzia tohto fotoaparátu je môj vysnívaný krajinársky fotoaparát a určite by som bol maximálne spokojný aj s týmto 50 Mpx modelom. V prípade potreby predsa môžem použiť Multi-Shot, alebo výborne fungujúcu funkciu SuperResolution v Lightroome.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
poto73
2021-10-29 10:34:57
Je jasné z recenzie, že to asi nieje "akčný" foťák, ale karta len SD ? Pri krajinke sa asi nikde neponáhľate, ale pomalé ukladanie by ma asi štvalo. Zaujímal by ma "pixel pitch" pri tomto rozlíšení na tú plochu snímača (zvedavosť). Je zaujímavé sledovať tento nenápadný trend, ako sa MF pomaly - potichu približuje "masám"... Hlavne krajinkári, ktorých sledujem na youtube (Deney, Heaton a pod.)
 
Porubo
2021-10-29 15:56:38
Pri takom dele co nie je urcene na "gulometne fotenie" (staci porovnat napr. zvuky uzavierok pri politickych prejavoch, je to ako pri vylodeni v Normandii) by ma to vobec netrapilo.
Hlavne, ak na ukladanie sa pouziva akasi medzipamat tzv. buffer, a SD ma vyhodu taku ze je velmi dostupne (da sa kupit pomaly na Mileticke u babky s rajcinami, a velmi lacne) a kazdy uz nejake tie SD ma. Co citam ma to 3 snimky za sekundu a buffer dokaze vydrzat robit 31 RAW za sebou nez sa zaplni. Tak neviem preco alebo kde by to nemalo stacit.
 
poto73
2021-10-29 18:49:22
príspevok od: Porubo
Pri takom dele co nie je urcene na "gulometne fotenie" (staci porovnat napr. zvuky uzavierok pri politickych prejavoch, je to ako pri vylodeni v Normandii) by ma to vobec netrapilo.
Hlavne, ak na ukladanie sa pouziva akasi medzipamat tzv. buffer, a SD ma vyhodu taku ze je velmi dostupne (da sa kupit pomaly na Mileticke u babky s rajcinami, a velmi lacne) a kazdy uz nejake tie SD ma. Co citam ma to 3 snimky za sekundu a buffer dokaze vydrzat robit 31 RAW za sebou nez sa zaplni. Tak neviem preco alebo kde by to nemalo stacit.
Tak to je samozrejmosť ... Karta kúpená o čongáčov za titapade a čim vic proužku tim vic adidas ... Ak máš telo za 4k € (sranda).
 
Porubo
2021-10-29 20:30:30
A aky format karty by mal vyrobca zvolit?
 
gytheio
2021-10-29 20:43:02
príspevok od: Porubo
A aky format karty by mal vyrobca zvolit?
Vzhladom na rychlost tej veci asi korenspondencny listok.
 
poto73
2021-10-30 15:20:36
príspevok od: gytheio
Vzhladom na rychlost tej veci asi korenspondencny listok.
Ale aj štatisticky ako často SD zlyhávajú (strata dát) ... Naproti tomu napr. XQD čo mám ja info, tak zatial nebolo zaznmenané ani jedno zlyhanie. Takže to by som bral tiež ako faktor. Ja si skrátka nemôžem pomôcť ... Kúpim top telo, ale na príslušenstve budem šetriť ? Statív HAMA nie ... Čo tam tam potom, že mi to vo vetre pár krát spadne. (Neironicky)
 
gytheio
2021-10-30 17:32:15
príspevok od: poto73
Ale aj štatisticky ako často SD zlyhávajú (strata dát) ... Naproti tomu napr. XQD čo mám ja info, tak zatial nebolo zaznmenané ani jedno zlyhanie. Takže to by som bral tiež ako faktor. Ja si skrátka nemôžem pomôcť ... Kúpim top telo, ale na príslušenstve budem šetriť ? Statív HAMA nie ... Čo tam tam potom, že mi to vo vetre pár krát spadne. (Neironicky)
Neviem ci existuje nejaka statistika, ja si myslim, ze ta histeria co tu bola okolo dvoch slotov vo fotaku prispela velkou mierou k tomu, ze vela ludi vymyslali historky ako im alebo ich znamym zlyhala karta. Fotim vyse 20 rokov a mam doma vyse 10 rocne karty a funguju ani mi nikdy nijaka nezlyhala ani nepoznam nikoho takeho. Tie firmy vedia lepsie ako my preco tam davaju take sloty. V stativoch nie som vobec expert. Ja to hodnotim podla ceny, ked dam 250 eur za stativ asi je dobry🙂
 
jozef84
2021-10-31 09:26:15
príspevok od: gytheio
Neviem ci existuje nejaka statistika, ja si myslim, ze ta histeria co tu bola okolo dvoch slotov vo fotaku prispela velkou mierou k tomu, ze vela ludi vymyslali historky ako im alebo ich znamym zlyhala karta. Fotim vyse 20 rokov a mam doma vyse 10 rocne karty a funguju ani mi nikdy nijaka nezlyhala ani nepoznam nikoho takeho. Tie firmy vedia lepsie ako my preco tam davaju take sloty. V stativoch nie som vobec expert. Ja to hodnotim podla ceny, ked dam 250 eur za stativ asi je dobry🙂
Mne zlyhali trikrát. Jedenkrát v Olympuse(tam zásluhou zalomenia kontaktu a nedala sa ani vybrať-opravil mi to pán Veselý-prerábky ir foto, týmto ďakujem), jedenkrát v Nikone ešte D40X a naposledy v Nikone D610. Je možné, že väčšina týchto porúch SD kariet je spôsobená statikou, keď sa nedopatrením človek dotkne kontaktov na SD karte. To bol asi aj môj posledný prípad. Už si na to dávam sakra pozor pri vyberaní karty a zakladaní do čítačky.
 
gytheio
2021-10-31 11:38:03
príspevok od: jozef84
Mne zlyhali trikrát. Jedenkrát v Olympuse(tam zásluhou zalomenia kontaktu a nedala sa ani vybrať-opravil mi to pán Veselý-prerábky ir foto, týmto ďakujem), jedenkrát v Nikone ešte D40X a naposledy v Nikone D610. Je možné, že väčšina týchto porúch SD kariet je spôsobená statikou, keď sa nedopatrením človek dotkne kontaktov na SD karte. To bol asi aj môj posledný prípad. Už si na to dávam sakra pozor pri vyberaní karty a zakladaní do čítačky.
Cakal som kto sem zase napise nieco take.
 
jozef84
2021-10-31 12:01:33
príspevok od: gytheio
Cakal som kto sem zase napise nieco take.
No tak si sa dočkal.
 
gytheio
2021-10-31 12:19:16
príspevok od: jozef84
No tak si sa dočkal.
Asi si jediny na svete komu sa to stalo trikrat, to je na zapis do Guinessovej knihy rekordov.
 
jozef84
2021-10-31 14:44:44
príspevok od: gytheio
Asi si jediny na svete komu sa to stalo trikrat, to je na zapis do Guinessovej knihy rekordov.
Si asi jediný na svete, ktorý má takú presnú štatistiku. . Vysvetli to aj svadobným fotografom, prečo tak tvrdohlavo chcú dva sloty na kartu. Radi si prečítajú tú tvoju štatistiku.
Napadá ma pri tebe taký vtip o papagájovi, ktorý si vždy rád vypil, keď jeho majiteľ odišiel preč.
Vraví mu: "Ešte raz sa ožerieš a vytrhám ti všetko perie!"
Samozrejme sa papagáj zasa ožral ako teľa a keď majiteľ prichádzal, tak papagáj si šklbal perie a škriekal: "Načo mi je perie!"
No a to je aj tvoj prípad. Tebe ani tú kartu netreba, veď si fotku čo si odfotil aj zapamätáš.
 
gytheio
2021-10-31 15:08:25
príspevok od: jozef84
Si asi jediný na svete, ktorý má takú presnú štatistiku. . Vysvetli to aj svadobným fotografom, prečo tak tvrdohlavo chcú dva sloty na kartu. Radi si prečítajú tú tvoju štatistiku.
Napadá ma pri tebe taký vtip o papagájovi, ktorý si vždy rád vypil, keď jeho majiteľ odišiel preč.
Vraví mu: "Ešte raz sa ožerieš a vytrhám ti všetko perie!"
Samozrejme sa papagáj zasa ožral ako teľa a keď majiteľ prichádzal, tak papagáj si šklbal perie a škriekal: "Načo mi je perie!"
No a to je aj tvoj prípad. Tebe ani tú kartu netreba, veď si fotku čo si odfotil aj zapamätáš.
Iba som tym povedal, ze klames. A svadobny fotografi? Ty si svadobny fotograf? Najviac si vseljake storky vymyslaju ludia ktori svadbu nikdy nefotili, ty si toho dokazom. Vsetko o com sa tu šuchlo si mal, prezil, stalo sa ti.
 
jozef84
2021-10-31 15:23:30
príspevok od: gytheio
Iba som tym povedal, ze klames. A svadobny fotografi? Ty si svadobny fotograf? Najviac si vseljake storky vymyslaju ludia ktori svadbu nikdy nefotili, ty si toho dokazom. Vsetko o com sa tu šuchlo si mal, prezil, stalo sa ti.
Ty si ale jasnovidec. Jeden viem preukázne doložiť u pána Veselého, tie dva nie. Ale je mi jedno, či mi veríš ty, alebo nie. Upozornil som na to, že sa netreba dotýkať kontaktov na karte, že to môže byť jednou z príčin ich zlyhania. Veď sa nabi statikou a vyskúšaj, nebránim ti. . A nie som veru svadobný fotograf a ani nim netúžim byť. Ty si kdesi spomínal, že si fotil svadby. Takže asi vieš o tom veľmi veľa.
A v súvislosti s tebou ma napadol ďaľší vtip o samonasieracom zajačikovi, ktorý si išiel ku líške požičať kastról. Mám ho napísať?
 
matpi
2021-10-31 19:08:58
príspevok od: poto73
Ale aj štatisticky ako často SD zlyhávajú (strata dát) ... Naproti tomu napr. XQD čo mám ja info, tak zatial nebolo zaznmenané ani jedno zlyhanie. Takže to by som bral tiež ako faktor. Ja si skrátka nemôžem pomôcť ... Kúpim top telo, ale na príslušenstve budem šetriť ? Statív HAMA nie ... Čo tam tam potom, že mi to vo vetre pár krát spadne. (Neironicky)
Kolkokrat ti predtym zlyhala SD karta? Mne sa to za takmer 10 rokov fotenia nestalo ani raz. A na druhu stranu, ze nezlyhalo XQD ani raz, tomu tiez neverim. A ak ano, tak preto, ze sa nepouziava az tak dlho a nie je tak rozsirene
 
Porubo
2021-10-31 19:12:00
K tym statistikam mi napadol jeden vtip.

Viete aky je rozdiel medzi uplne beznym priemernym clovekom a vysoko intelektualne vedecky mysliacim clovekom?

Zavriete dotycneho do miestnosti kde je skatulka s tlacitkom a budete pozorovat co sa stane:
Ak uplne bezny clovek stlaci tlacitko a dostane elektrosok, tak si povie: Sakra toto by som radsej nemal stlacat, lebo moze ma to skopat! A tak uz pocas celeho pozorovania sa tlacitka radsej ani nedotkne a zacne sa mu vyhybat.
Ale ak je tam vedecky mysliaci intelektual, tak sa udeje toto! Stlaci tlacitko, a dostane elektrosok. Vedecky mysliaci intelektual si povie: To je velmi zaujimave, to stoji za formulovanie vedeckej hypotezy o vztahu medzi pricinou a to stlacenim tlacitka a dosledkom ktorym je elektrosok! Zial na preskusanie hypotezy mam zatial len velmi malu vzorku pokusov, z ktorej nedokazem statisticky presne vyhodnotit ci slo len o nahodu, ide o zakonitost ba ci je tam nejaka korelacia alebo netrivialna pravdepodobnost sucasneho nastania dvoch javov. Preto by som mal spravit este aspon sto dalsich takych pozorovani! A na to zacne tlacitko stlacat aspon 100 krat za sebou!
 
matpi
2021-10-31 19:13:00
príspevok od: jozef84
Si asi jediný na svete, ktorý má takú presnú štatistiku. . Vysvetli to aj svadobným fotografom, prečo tak tvrdohlavo chcú dva sloty na kartu. Radi si prečítajú tú tvoju štatistiku.
Napadá ma pri tebe taký vtip o papagájovi, ktorý si vždy rád vypil, keď jeho majiteľ odišiel preč.
Vraví mu: "Ešte raz sa ožerieš a vytrhám ti všetko perie!"
Samozrejme sa papagáj zasa ožral ako teľa a keď majiteľ prichádzal, tak papagáj si šklbal perie a škriekal: "Načo mi je perie!"
No a to je aj tvoj prípad. Tebe ani tú kartu netreba, veď si fotku čo si odfotil aj zapamätáš.
gytheio je castokrat zabavny ale teraz s nim suhlasim. Ze niekto pouziva zapis na dve karty je jednoducho poistka. A vacsinou tie karty nezlyhaju.
 
jozef84
2021-10-31 20:40:35
príspevok od: matpi
gytheio je castokrat zabavny ale teraz s nim suhlasim. Ze niekto pouziva zapis na dve karty je jednoducho poistka. A vacsinou tie karty nezlyhaju.
Ved ja suhlasim, ze su spolahlive. Skoro na 100 percent. 🙂
 
kwido
2021-11-02 11:23:42
príspevok od: jozef84
Si asi jediný na svete, ktorý má takú presnú štatistiku. . Vysvetli to aj svadobným fotografom, prečo tak tvrdohlavo chcú dva sloty na kartu. Radi si prečítajú tú tvoju štatistiku.
Napadá ma pri tebe taký vtip o papagájovi, ktorý si vždy rád vypil, keď jeho majiteľ odišiel preč.
Vraví mu: "Ešte raz sa ožerieš a vytrhám ti všetko perie!"
Samozrejme sa papagáj zasa ožral ako teľa a keď majiteľ prichádzal, tak papagáj si šklbal perie a škriekal: "Načo mi je perie!"
No a to je aj tvoj prípad. Tebe ani tú kartu netreba, veď si fotku čo si odfotil aj zapamätáš.
Pri tych svadobnych a inych profi to je tak ze nejde o to ze by sa im to uz niekedy stalo ale ide o to ze chcu vylucit, resp. maximalne znizit riziko, ze sa im to stane...
 
jozef84
2021-11-02 11:35:33
príspevok od: kwido
Pri tych svadobnych a inych profi to je tak ze nejde o to ze by sa im to uz niekedy stalo ale ide o to ze chcu vylucit, resp. maximalne znizit riziko, ze sa im to stane...
Ja súhlasím. Od dôb, kedy som používal 512kB a 1,44Mb magnetické disky sa veľa zmenilo. Tam to bola kapitola sama osebe...Ale napríklad som bol veľmi sklamaný aj s CD-čkami, kde mala byť predpokladaná životnosť dát aj 100 rokov. Bohužiaľ po pár rokoch sú dáta v háji a spústu napálených, ale aj originál CD som oželel. A riešením nie je ani HDD, kde je slabinou elektronika HDD, kde po čase odchádzajú kondíky a ekológia urobila tiež svoje. Zaviedli sa namiesto olovnatých pájok , kde sa škodlivé olovo nahradilo striebrom a inými kovmi a tieto degradujú. Uvidíme ako to bude s SSD diskami. Predpokladám, že tiež to nebude na večné veky.
 
Big Lebowski
2021-11-04 11:24:22
príspevok od: poto73
Ale aj štatisticky ako často SD zlyhávajú (strata dát) ... Naproti tomu napr. XQD čo mám ja info, tak zatial nebolo zaznmenané ani jedno zlyhanie. Takže to by som bral tiež ako faktor. Ja si skrátka nemôžem pomôcť ... Kúpim top telo, ale na príslušenstve budem šetriť ? Statív HAMA nie ... Čo tam tam potom, že mi to vo vetre pár krát spadne. (Neironicky)
Úsmevné tie tvoje komentáre
Slot č. 1 je UHS-II, takže podporuje zápis viac ako 300MB/s. Ak sa bojíš o stratu dát, dá sa nastaviť záloha na druhú kartu. Ak potrebuješ zachovať rýchlosť ukladania, môžeš nastaviť zálohu na druhú kartu v jpg.
Ale máš pravdu, na príslušenstve štriť netreba. Preto používam SD karty overených výrobcov a statívy Gitzo, lebo rozheganej Hame skrátka neverím.
 
poto73
2021-11-05 11:03:07
príspevok od: Big Lebowski
Úsmevné tie tvoje komentáre
Slot č. 1 je UHS-II, takže podporuje zápis viac ako 300MB/s. Ak sa bojíš o stratu dát, dá sa nastaviť záloha na druhú kartu. Ak potrebuješ zachovať rýchlosť ukladania, môžeš nastaviť zálohu na druhú kartu v jpg.
Ale máš pravdu, na príslušenstve štriť netreba. Preto používam SD karty overených výrobcov a statívy Gitzo, lebo rozheganej Hame skrátka neverím.
Aha ... No je možné, že sa v tom už strácam ... Lebo som myslel, že dual slot nie je to isté čo dva sloty. Ale aspoň niečo pozitívne, že si sa pousmial a v podstate mi dal ja za pravdu.
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované