Nemajú to ľahké, keďže s profi bezzrkadlovkami len začínajú. Zato Fujifilm je starý harcovník s kompletným portfóliom fotoaparátov a objektívov. X-Trans CMOS snímač dospel do 4. generácie a fotoaparát, o ktorom píšem, je 3. generáciou. Sú tu roky vylepšovania, počúvania užívateľov, odlaďovania maličkostí. Preto neprekvapí, že X-T3 je dospelý fotoaparát, ktorý každému Fujistovi príde dôverne známy. Vylepšenia potešili a tak sú komentáre prevažne priaznivé.
Dizajn a parametre
Fujifilm X-T3 je dizajnovo navrhnutý tak, ako sme u Fujifilmu zvyknutí. Maximum ovládacích prvkov je mechanických. V tomto si firma berie inšpiráciu z filmových mechanických zrkadloviek. Priamočiare ovládanie je jedným z dôvodov úspechu značky. K mechanickým ovládačom v duchu starej školy sa pridávajú aj modernejšie rollery, joystick a dotykové ovládanie. K minulosti sa hlási aj závit pre upevnenie diaľkovej spúšte, priamo v spúšti. Pripojiť je možné aj modernejšiu elektronickú spúšť a prístroj sa dá ovládať aj z chytrého zariadenia alebo počítača.
Profesionálov poteší duálny slot pre SD karty, tak dôležitý pre zálohovanie. K prístroju je možné pripojiť grip s ovládacími prvkami. Ten nielen zlepšuje ergonómiu, ale je aj prídavným zdrojom napájania (2 batérie). Zvyšuje výkon fotoaparátu pri použití 3 batérií (režim Boost).
Pri pohľade spredu vidno skosené otočné ovládače.
Až na rozdielne hodnoty ISO, sa oproti X-T2 na ovládačoch nič nezmenilo.
Aj tu je ovládanie bez zmien, až na dotykový displej.
USB konektor je teraz typu C, pribudol audio vstup a audio výstup má štandardný priemer 3,5 mm.
Prídavný grip, vďaka ďalším 2 batériám, v režime Boost zvyšuje rýchlosť fotoaparátu.
Dizajnové rozdiely oproti X-T2 sú malé a lepšie ich vníma niekto, kto X-T2 mesiace používal. Len na základe obrázkov som si všimol, že ovládače nie sú valcovité, ale sú to zrezané kužele s veľmi miernym uhlom. Grip je rovnaký, rozloženie ovládačov sa nezmenilo. Užívatelia si nemusia na nič zvykať. Zmeny sú ukryté vo vnútri.
Špecifikácia
Telo je kovové.
Fujifilm X-T3 je poloprofesionálna až profesionálna APS-C bezzrkadlovka. V hierarchii Fujifilmu je pod modelom X-H1. Ako sa na túto kategóriu patrí, telo je z horčíkovej zliatiny a utesnené proti prachu a striekajúcej vode. Snímač je X-Trans CMOS BSI 4. generácie, bez AA filtra. Rozlíšenie je 26,1 Mpx. Snímač nie je vybavený stabilizáciou. Na snímači je až 2,16 milióna bodov fázovej detekcie, ktoré pokrývajú takmer 100% snímača. Počet bodov, z ktorých môže užívateľ vyberať, je 425. Najnižšia citlivosť klesla na ISO 160, horný limit je ISO 12 800. Nový je procesor X-Processor 4. Limit automatického zaostrovania pri zhoršených svetelných podmienkach bol vylepšený až na -3EV. Zaostrovanie by malo byť 1,5x rýchlejšie ako u predchodcu. Automatické rozpoznanie očí po novom podporuje aj režim AF-C, čo sa hodí najmä vo videu.
Displej je rovnaký, výklopný v dvoch smeroch s rozlíšením 1 040 000 bodov. Po prvýkrát je však dotykový. Pomerne výrazne narástlo rozlíšenie hľadáčika z 2 360 000 na 3 690 000 bodov. Vďaka výkonnejšiemu procesoru vzrástla frekvencia sériových záberov zo 14 až na 20 obr./s. V režime športového hľadáčika s faktorom orezu 1,25x je frekvencia snímania až 30 obr./s., a čo je dôležité bez blackoutu (režim elektronickej uzávierky). V plnom rozlíšení má buffer miesto pre 35 záberov vo formáte RAW. X-T3 má novú aj funkciu Pre-Shoot, v ktorej fotoaparát začne fotografovať hneď, ako stlačíte spúšť do 1. polohy a ukladá fotografie do buffera. Po úplnom stlačení spúšte sa uložia aj zábery z buffera.
Nový snímač X-Trans CMOS BSI 4. generácie, bez AA filtra s rozlíšením 26,1 Mpx.
Už model X-T2 zvládal nahrávanie 4K UHD videa. Novinka k tomu pridáva profesionálnejšie funkcie a tak si majitelia budú môcť nahrávať 4K UHD videá s 10-bitovou farebnou hĺbkou pri 60 fps a 200, alebo 400 Mbit/s. FUJIFILM tvrdí, že sa jedná prvý mirrorless fotoaparát schopný zaznamenávať interne na SD karty 4K/60P 4:2:0 10bit, rovnako ako aj 4K/60P 4:2:2 10-bitový HDMI výstup, ktorý možno natáčať súčasne. Podporované formáty videa zahŕňajú H.264/MPEG-4 AVC, ako aj H.265/HEVC pre väčšiu kompresiu dát. K dispozícii je tiež špeciálna video simulácia, režim ETERNA, ktorý je známy z modelu X-H1. Decembrový firmvér priniesol aj možnosť nastaviť Hybrid Log Gamma. Vstup pre mikrofón je konečne 3,5 mm. Pribudol výstup na slúchadla, ktorý bol u X-T2 len na prídavnom gripe.
- X-Trans CMOS 4" (26,1 MP, bez AA filtra)
- X-procesor 4 so štvor-jadrovým procesorom
- citlivosť ISO 160 - 12800 (80 - 51 200)
- 11 obr./s. s AF-C, bez gripu, až 30 snímok za sekundu bez zatmenia hľadáčiku tzv. blackout-u
- 2,16 miliónové bodové automatické zaostrovanie, 425 bodov na výber, takmer 100% pokrytie
- EVF hľadáčik s rozlíšením 3 690 000 bodov a zväčšením 0,75x, časové oneskorenie zobrazenia je len 0,005 sekundy a obnovovacia frekvencia až 100 snímkov za sekundu
- 3” výklopný dotykový LCD s rozlíšením 1 040 000 bodov
- video UHD 4K a DCI 4K zábery rýchlosťou až 60p, 10-bit s 4: 2: 2, H.264 / MPEG-4 a H.265 / HVEC, F-Log a Hybrid Log Gama
- 3,5 mm audio vstup a výstup
- USB C (3,1)
- HDMI
- WiFi, Bluetooth
- 2 sloty pre SD karty
Fotoaparát v praxi
Fujifilm X-T2 som mal naposledy v rukách pred pár týždňami. Mať v rukách X-T3 je rovnaký pocit, akoby ste stále držali rovnaký fotoaparát. Ale len kým ho nezapnete. X-T3 je suverén. Zlepšený je prakticky každý parameter. Vylepšenia sú práve také, aby stáli za upgrade zo staršieho modelu. Zároveň presvedčia aj zarytých užívateľov zrkadloviek, že stojí minimálne za úvahu, začať rozmýšľať o perspektívnejšej bezzrkadlovke.
Vylepšenia oproti X-T2:
- mierne vyššie rozlíšenie
- výkonnejší procesor
- rýchlejšie sériové snímanie
- režim športového hľadáčika
- sériové snímanie bez blackoutu
- nové obrazové profily
- nižšia základná citlivosť
- nižší šum vo videu pri vyšších citlivostiach
- kodek H.265, 4K 60p, Hybrid Gama Log, 10-bit s 4: 2: 2
- rýchlejšie zaostrovanie, väčší počet AF bodov s väčším pokrytím, vylepšená detekcia tváre a očí
- hľadáčik s vyšším rozlíšením a rýchlejším prekresľovaním
- dotykový displej
- Bluetooth
- Audio in
- Audio out s priemerom 3,5 mm
- USB C (3,1)
Ergonómia
Fotoaparát pracuje celkovo svižnejšie a ešte viac sa môžete sústrediť na samotné fotenie. Ja som na ergonómiu ovládania zvyknutý, fotil som takmer so všetkými bezzrkadlovkami Fujifilm a v minulosti som mal filmové zrkadlovky s podobným ovládaním. Konečne je tu dotykový displej, ktorý rozširuje možnosti ovládania. Čo mi vadí, je ergonómia držania, ktorá je podriadená dizajnu. Ja som mal fotoaparát aj s vertikálnym gripom, ten výrazne zväčšuje grip, ale stále nie dostatočne. Na pohodlie a bezpečné držanie gripov Olympusu OM-D E-M1 Mark II, Nikonu Z7, či Panasonicu G9 zabudnite. Paradoxne sa s gripom drží fotoaparát lepšie na výšku.
Fotoaparát je takmer rovnaký ako jeho predchodca, preto nebudem podrobne predstavovať každý ovládací prvok, alebo funkciu. Mechanických ovládačov je nadpriemer a všetky hlavné parametre nastavujete pomocou voličov a prepínačov. K nim pripočítajte dva rollery s funkciou tlačidla, joystick a dotykové ovládanie, spolu tu máme fotoaparát s výborným (ale charakteristickým) ovládaním.
Hľadáčik a displej
Hľadáčik má oproti predchodcovi vyššie rozlíšenie, ale nie je to tak veľký rozdiel, aby len hľadáčik bol dôvod na upgrade. Mne vadí, že tmavé oblasti nie sú dobre prekreslené. Nikony Z majú kvalitnejší hľadáčik, pritom rozlíšenie je rovnaké. Dynamický rozsah sa dá rozšíriť aktivovaním funkcie prirodzený živý hľadáčik, kedy sa snaží simulovať optický hľadáčik. Problémom je, že sa vo vytiahnutých tieňoch niekedy objavuje rušivý šum. Prekreslenie obrazu sa však výrazne zlepší.
Displej je výklopný v dvoch osiach, čo nahrádza otočný kĺb. Výhodou je, že vyklopený displej máte vždy v osi objektívu. Na ovládanie vyklápania si však musíte zvyknúť. Pribudlo plnohodnotné dotykové ovládanie, ktoré poznáme aj z iných modelov.
S hľadáčikom súvisí aj režim “športový hľadáčik”. V tomto režime sa zaznamenávajú fotografie s rozlíšením 16,6 Mpx (1,25x crop). V hľadáčiku je vyznačená oblasť snímania. Všetko, čo je umiestnené mimo tejto oblasti, slúži fotografovi pre lepšiu orientáciu a sledovanie pohybujúcich sa predmetov.
Obrazové profily
Obrazové emulácie filmov sú silnou stránkou fotoaparátov Fujifilm a jedným z dôvodov, prečo ich fanúšikovia majú tak radi. Som jedným z nich. X-T3 je aktuálne Fujinou s najväčším počtom emulácií, prevzala Eternu z X-H1 a Chrome effect z GFX 50s. K tomu pridáva naviac možnosť pridať teplý alebo studený nádych monochromatickým záberom. Ide to nastaviť v 9 krokoch, pri najsilnejšom nastavení dostanete takmer sépiu alebo indigo.
Zvyšok je klasika. Nastaviť môžete saturáciu, doostrenie, odšumenie, rozšírenie dynamického rozsahu a u niektorých profilov môžete pridať efekt filmového zrna. Aktuálne sa u žiadnej inej Fujiny tak nevyhráte s profilmi ako u X-T3.
Čiernobiele zábery teraz môžete ľahko zatónovať v niekoľkých stupňoch.
Uzávierka
Mechanická uzávierka poskytuje najkratší expozičný čas 1/8000 s. a synchronizáciu s bleskmi pri 1/250 s. Už X-T2 a X-H1 ponúkali pokročilejšiu prácu s bleskami a preto ani X-T3 nie je výnimkou. Strobisti využívajúci HSS a diaľkové odpaľovanie už nemusia byť smutní. Elektronická uzávierka je samozrejme úplne tichá a najkratší čas je tu až 1/32 000 s. To využijete napr. pri fotení s XF 56/1,2. Blesk tu však použiť nemôžete, keďže elektronická uzávierka nie je globálna. Ale to zatiaľ nie je v žiadnom fotoaparáte.
Zaostrovanie a sériové snímanie
Písal som o tom, že X-T3 je celkovo suverénnejší, ako jeho predchodca. Najčastejšie to pocítite pri zaostrovaní, ktoré je nielen rýchlejšie, ale aj sa lepšie chytá. Za veľmi ťažkých svetelných podmienok, kedy máte v miestnosti len niekoľko luxov, sa zaostrovanie výrazne spomalí, ale prakticky zakaždým bez zaváhania zaostrí aj na objekty, ktoré iným fotoaparátom robia problémy.
Veľmi dobre funguje detekcia tváre rozšírená aj o detekciu očí. Funguje aj v režime AF-C. Samozrejme využitie je obmedzené, najmä na situácie kedy je v obraze viacero osôb.
Vďaka výkonnejšiemu procesoru za zvýšila frekvencia sériového snímania až na 20 obr./s. (s gripom). V režime elektronickej uzávierky je to až 30 obr./s. (s orezom). Čo je dôležité, že v režime CH je obraz v hľadáčiku a na displeji bez blackoutu. To zrkadlovky a ani väčšina bezzrkadloviek nedokáže. Tu sa ako mierne obmedzujúci ukazuje buffer. V plnom rozlíšení, pri frekvencii 20 obr./s. , ho zaplníte za necelé dve sekundy.
Vychytávky
Fotoaparáty Fujifilm nepatria medzi tie, v ktorých nájdete milión funkcií, z ktorých väčšinu napokon ani nevyužijete. Kvôli konzervatívnemu ovládaniu by bola ich implementácia obtiažna. Konštruktéri dávajú prednosť priamočiaremu ovládaniu. Pár špeciálnych funkcií však vo fotoaparáte nájdete:
- panoramatický režim
- multiexpozícia
- bracketing
- pre shooting
- intervalometer
Po Olympuse a Panasonicu má už aj Fujifilm funkciu Pre shooting, vďaka ktorej spoľahlivo zachytíte aj tak krátky a nepredvídateľný okamih, ako výstrel z dela.
Obrazová kvalita
Nový snímač má len o málo vyššie rozlíšenie ako u predchodcu. Dôležitejšia je implementácia BSI, ktorá so sebou prináša o niečo lepší výkon v oblasti šumu pri vysokých citlivostiach. Samotný snímač určite nie je dôvodom na upgrade z fotoaparátu z X-Trans 3. generácie. Rozdiely v obrazovej kvalite sú malé. Zlepšenie si všimnete skôr pri videu.
Aj nový snímač je typu X-Trans. To znamená, dávať si pozor na problémy s demozaikovaním (akvarelový a červíkový efekt). Popísalo sa toho už dosť o doostrovaní RAW-u z Fujifilm X-Trans snímačov. Novým majiteľom odporúčam zapojiť sa na FB do Fujifilm CZ/SK skupiny a nechať si poradiť, aký program a aké nastavenia sa najviac osvedčili. Ja som fotografie upravoval v Lightroome Classic CC.
Fujifilm aj teraz dokazuje, že ich APS-C snímač šumom dokáže konkurovať väčšiemu plnoformátovému. Vyrovná sa napr. novému Nikonu Z6 s 24 Mpx snímačom. Ten je o niečo lepší na stredných citlivostiach do ISO 1600, ale nad ISO 6400 je X-T3 o máličko lepšia. Základný rozsah citlivosti je ISO 160 - 12 800. Ten je rozšírený softvérovo na ISO 80 - 51 200. Mimo základného rozsahu však fotoaparát fotí len do formátu JPG.
O šum sa musíte začať starať zhruba od ISO 800, ak chcete tlačiť skutočne veľké výtlačky. Pri štandardnom výstavnom formáte 70x50 cm sa ani nemusíte obťažovať odšumovaním. Puristi trochu odšumia fotky s ISO 1600. Pri ISO 3200 je miera šumu stále veľmi dobrá. Pri ISO 6400 je šum už zrejmý, ale stále dovoľuje tlačiť fotky výstavného formátu v dobrej kvalite. ISO 12 800 je núdzovka do zlých svetelných podmienok a pre veľkoformátovú tlač je jeho použitie nevhodné. Množstvo šumu je rovnaké ako množstvo obrazových informácií. V galérii nájdete testovacie fotografie v celom základnom rozsahu citlivosti.
Dynamický rozsah snímačov X-Trans je veľmi dobrý. Testovaný fotoaparát dobre zvláda podexpozíciu o zhruba -3 EV. Pri korekcii v počítači sa samozrejme objaví šum zodpovedajúci 3 stupňom. Ak fotíte na ISO 200, bude šum porovnateľný s korektne naexponovaným záberom s ISO 1600.
Fotografia podexponovaná o -3EV.
Po korekcii expozície v Adobe Lightroom Classic CC.
JPG záber preexponovaný o +2EV. Veľké prepálené plochy sú nezachrániteľné.
Z RAW-u sa dá vytiahnuť aj pri preexpozícii veľa.
Ak potrebujete silnejšie korigovať expozíciu v počítači, odporúčam použiť obrazový profil Eterna, ktorý poskytuje najviac detailov v tieňoch a preto nemusíte použiť tak agresívnu korekciu, ako u iných profilov.
Profil Eterna navrhnutý pre video je vhodný aj pre fotografie, pri ktorých potrebujete najširší možný dynamický rozsah.
Video
Z hľadiska obrazového potenciálu je X-T3 jednou z najlepších 4K kamier/fotoaparátov na trhu. Kto by si to pred pár rokmi pomyslel, že Fuji bude konkurovať Sony a Panasonicu? Ba dokonca ich začne aj predbiehať. Profesionálom bude vadiť to, že väčšina objektívov nie je optimalizovaná pre video z hľadiska nastavenia clony. Špecializovaných objektívov je len pár a sú drahé.
Video má samostatný režim aj podmenu. Nastavenia videa sa nebijú s nastaveniami fotografovania. Chýba tlačidlo Record, miesto neho slúži spúšť. Absencia stabilizovaného snímača je pre mňa, ako amatéra, mínusom. Pri testovaní videa som musel použiť statív, lebo som nemal k dispozícii stabilizovaný objektív. Ani s ním by však stabilizácia nebola taká účinná, ako u konkurencie s duálnou stabilizáciou obrazu. Profesionáli, ktorí používajú stabilizačné pomôcky, uprednostňujú pevný snímač. Stabilizovaný snímač sa nedá zaparkovať tak, aby sa nepohol a preto môže robiť problémy pri použití iného spôsobu stabilizácie. Preto Panasonic GH5s nemá stabilizovaný snímač. Je to odozva na požiadavky profesionálov. Takže, čo je pre mňa mínus, pre iného je plus.
Veľmi dobre funguje automatické zaostrovanie. Plusom je dotykový displej, vďaka ktorému je jednoduché preostrovať medzi rôzne vzdialenými objektmi. Zaostrovanie v režime AF-C je nastaviteľné, čo sa týka rýchlosti a citlivosti. Využiť môžete detekciu tváre a očí. Pri manuálnom zaostrovaní máte k dispozícii peaking level zvýraznenie zaostrených hrán. S nastavením expozície vám pomôže zebra. Bohaté sú možnosti nastavenia zvuku. Konečne je na fotoaparáte 3,5 mm dierka pre externý mikrofón a nie neštandardná 2,5 mm. Výstup na slúchadlá je tiež 3,5 mm.
Občas ma hnevala clona ktorej trvalo, kým sa prispôsobila zmene svetelnej situácie. Nepáčilo sa mi ani správanie korekcie expozície, tá mala vo videu naviac rozsah len +/- 2EV. Ako sa mi páči chod spúšte pri fotografii, nepáčil sa mi vo videu. Pomerne často sa mi stalo, že som nezastavil nahrávanie, pretože som si myslel, že som spúšt stlačil poriadne, ale nestalo sa tak. K dispozícii je F-log so širokým dynamickým rozsahom, ktorý ale vyžaduje spracovanie v počítači. Ak chcete video hotové priamo z fotoaparátu, musíte použiť niektorý z obrazových profilov. Špecializovaný pre video je Eterna, ktorý emuluje reálny filmový materiál. Každý obrazový profil si môžete odladiť.
Ja som nahrával video priamo na kartu v 4K rozlíšení 30p (200Mbps). V 4K rozlíšení to však ide aj frekvenciou 60p. Konečne si užívatelia môžu užiť spomaľovačky aj v 4K rozlíšení, musia sa ale zmieriť s menším orezom. Pri frekvencii 24/25/30p sa využíva cela šírka snímača. Vo Full HD rozlíšení, vďaka frekvencii 120p, je možné video spomaliť až 5x. Na externý rekordér sa dá nahrávať s dátovým tokom až 400Mbps do F-Log 10-bit 4:2:2. Na kartu uložíte len 8-bit 4:2:0. Z kodekov sú k dispozícii H.264 a modernejší H.265 (HEVC), ktorý je ale náročnejší na spracovanie.
V decembri vyšiel nový firmvér, ktorý prináša aj vylepšenie videa. Pribudol Hybrid Log Gamma a naraz je možné nahrávať video na kartu a do HDMI rekordéra s rozdielnym nastavením spracovania obrazu. Na kartu si napr. nastavíte obľúbenú simuláciu filmu a na rekordér F-Log alebo Hybrid Log Gama.
Plusy a mínusy
+ kvalita spracovania
+ ergonómia ovládania
+ nový snímač a nové obrazové profily
+ 4K video 60p, 10-bit, Hybrid log
+ rýchly hľadáčik s vysokým rozlíšením
+ vylepšený AF s väčším počtom bodov, lepším pokrytím a lepšou funkciou face detection
+ dotykový displej výklopný v dvoch smeroch
+ najširšia ponuka obrazových profilov
+ audio vstup aj výstup
+ duálny slot pre SD karty
+ Pre shooting
+ 3,5 mm audio vstup a výstup
+ menší rolling shutter efekt
+ sériové snímanie aj bez blackoutu
- snímač nie je stabilizovaný
- horšia ergonómia držania a to aj s prídavným gripom
- vysoký kontrast obrazu v hľadáčiku
- menší buffer
- správanie clony vo videu
Záver
X-T3 je jedným z najlepších fotoaparátov, ktoré môže fotograf dostať do ruky a v niektorých anketách zvíťazil ako najlepší fotoaparát roku 2018. Kradne pozornosť od Nikonov Z a Canonu R, ktoré mali byť najväčšími hitmi roku. Okolo nich je ale pomerne veľa nepokojnosti, i keď sú to veľmi dobré fotoaparáty. Fujifilm X-T3 sa ale trafil do požiadaviek svojich verných užívateľov. Na osvedčenej koncepcii nič nezmenil, len vylepšil X-T2 tou správnou mierou inovácií. Máme tu nový snímač s o málo vyšším rozlíšením a novými obrazovými profilmi, výrazne vylepšený AF, celkové zrýchlenie, lepší hľadáčik a hlavne až prekvapujúco vylepšené video. Asi jediným mínusom je absencia stabilizácie snímača. Fujifilm sa asi bojí, že si bude priveľmi konkurovať modelu X-H1. Lenže to si aj tak konkuruje.
X-T3 je veľkým skokom napred pre užívateľov X-T1. Nárast rozlíšenia už je pre nich zaujímavý. Procesor je niekoľkonásobné výkonnejší, fotoaparát je rýchlejší vo všetkých parametroch a automatické zaostrovanie neporovnateľne lepšie. Je tu aj lepšia podpora systémových bleskov, a video tu nie je len aby sa povedalo, ale naopak aby sa profesionálne využívalo. Naviac je tu dotykové ovládanie, tichá elektronická uzávierka, rýchlejšia uzávierka, oveľa rýchlejšie sériové snímanie, viac obrazových profilov, duálny slot, USB 3.1 atď.
Ak mám zhrnúť to najvýznamnejšie, čo X-T3 prináša, je to predovšetkým vylepšené zaostrovanie, ktoré fotografi ocenia najmä pri fotení pohybu. Rovnako významné je zlepšenie videa. Fuji tvrdo útočí na pozície zavedených videošpecialistov od Sony a Panasonicu.
Fujifilm musí počítať s rastúcou konkurenciou, ktorú spôsobil vstup Canonu, Nikonu, Panasonicu a Sigmy do kategórie plnoformátových bezzrkadloviek. Je tu náskok, vďaka ktorému sa firma už zbavila detských problémov a v súčasných modeloch sú už zapracované požiadavky užívateľov. Je tu aj náskok v budovaní portfólia objektívov. Nemenej dôležité je špecifické smerovanie, ktorým sa Fujifilm od ostatných odlišuje a fotografi na to počujú. Obľúbili si poctivé mechanické ovládanie aj charakteristický výstup snímačov X-Trans.
S modelom X-T3 Fujifilm posúva hranice bezzrkadloviek tam, kde ešte donedávna kraľovali zrkadlovky. X-T3 naviac začína na nižšej cene ako jej predchodca. Je to jeden z najlepších fotoaparátov roku 2018 a právom si zaslúži titul TOP redakcie ePhoto.sk. Dupľovane za výborný pomer cena/výkon.