Hore

Kritické okienko - Dokument a reportáž

Do dnešného kritického okienka som vybral niekoľko záberov, zaradených do kategórie "dokument a reportáž". Hlavnými znakmi týchto žánrov by mali byť autenticita, zachytenie zaujímavých momentov z reálneho života, sprostredkovanie príbehu, atmosféry a emócií. Pozrime sa spolu na fotografie nižšie a skúsme si z nich zobrať ponaučenie a inšpiráciu.

V daždi

Autor fotografie: brki

Táto fotografia zachytáva vzťah človeka a zvieraťa. Záberov na túto tému vzniká mnoho, ale hodnotných a zaujímavých je medzi nimi pomenej. Táto fotografia našťastie zastupuje práve túto vzácnejšiu menšinu.  Upršaný deň je "priznaný" kvapkami priamo na objektíve, ktoré narušením kresby výrazným spôsobom zdôrazňujú atmosféru. Vlasy, výraz tváre dievčiny a zababušenie psíka do bundy dokresľujú pocit vlhkej zimy a drkotajúcich zubov. Asi nič príjemné, ale aj taký je život a aj nepríjemné emócie, pokiaľ sú vizuálne dobre sprostredkované, majú svoju fotografickú hodnotu.

Kompozícia je vyvážená, aj vzhľadom na pozadie záberu. Ak by som mal poukázať predsa len aj na niečo negatívne, tak sú to snáď iba dve drobnosti. Kvapky zmäkčené neostrosťou a svojimi odleskami sú tu naozaj zaujímavým doplnkom. Len bohužiaľ jedna z nich, ktorá je takmer v strede, narušila celistvosť hlavy psíka - škoda, že nie je o o pár milimetrov vľavo. Rozstrapatené vlasy dievčiny sú tiež výborné, ale jeden pramienok vpravo za jej chrbtom tam zvláštne "uteká preč", ako keby k nej nepatril. Tieto maličkosti však žiadnym výraznejším spôsobom neuberajú na celkovej vydarenosti fotografie.

Výlet

Autor fotografie: lubosDX

Je úplne prirodzené, že väčšina ľudí, keď ide niekam na výlet, zoberie so sebou aj fotoaparát. Neraz sa však stáva, že sa uspokoja s jednoduchým zaznamenávaním informatívnych fotografií, ktoré majú zväčša len spomienkovú hodnotu (často tak vznikajú tzv. "obyčajné fotografie neobyčajných miest"). Dá sa to však aj inak, čoho dôkazom je aj táto fotografia.

Tvár ženy uprostred je veľmi dôležitým prvkom. Väčšina ostatných ľudí si obzerá okolie, každý pozerá trochu inde, čo je "štandardný" a očakávaný obraz vo výletnom autobuse. Žena uprostred však upiera svoj okuliarmi skrytý pohľad priamo do objektívu. Táto prísna, stredom záberu vedená línia skoro až "kamennej tváre" tvorí prízračnú a trochu tak tajomnú ústrednú os fotografie. Semafor nad jej hlavou, ako keby výkričník, to ešte viac zdôrazňuje. Sklopená hlava v tmavej šiltovke v popredí tvorí akýsi protipól, a môžeme iba špekulovať, či ten človek zadriemal, alebo len skrýva svoju tvár pred objektívom. K tomu naklonenie, ktoré je tu skoro až zlovestné, spolu s koloritom veľkomesta dotvára  trochu podivuhodný mix, ktorý ale namiesto pocitu disharmónie spôsobuje skôr zvláštne chvenie pod kožou a nakoniec to vyústi do toho, že je na čo pozerať, je o čom rozmýšľať. A to je hodnota tejto fotografie.

Nakoniec ešte dva postrehy opačného znamienka. Takmer úplná absencia farieb záberu pristane, takže by bolo podľa môjho názoru vhodné viac desaturovať aj tú stenu vľavo (zostáva jediným prvkom s výraznejšou farbou, čo nemá žiadne opodstatnenie). A posledná veta: myslím si, že vodoznak s menom vpravo hore v tomto prevedení zbytočne narúša celkový dojem z fotografie.

Spomienka

Autor fotografie: MarcelloD300

Občas sa môžeme stretnúť s názorom, že dokument/reportáž by sa mala fotografovať výlučne širokouhlým objektívom. Akosi nás to núti pristúpiť  bližšie, zdôrazní sa perspektíva a vťahuje to diváka do deja. Ako väčšina tvorivých „pravidiel“, aj toto sa oplatí občas porušiť, pokiaľ to podporí zmysluplný zámer. Nemusí, ale môže tak vzniknúť niečo neočakávané a zaujímavé. Táto fotografia vykročila práve týmto smerom.

Okrem obsahového poslania má aj isté výtvarné kvality. Je do značnej miery minimalistická, v duchu hesiel „menej je niekedy viac“ alebo „fotografia je niekedy aj o umení vynechať nepotrebné“. Veľmi silno tu pôsobí kontrast tvarov: veľká členitá svetlá plocha verzus menšia homogénna tmavá plocha postavy; horizontálny panoramatický tvar formátu verzus vertikálna postava. Umiestnenie postavy v rámci záberu je tiež vhodné a vinetácia skompaktňuje celok. Tým, že na fotografii nevidíme hranice (koniec) vydláždenej plochy, ktorá vďaka miernemu nadhľadu vypĺňa celý záber, pôsobí to ako by to bolo nekonečné, prázdne priestranstvo s jednou osamelou dušou. Tri jednoduché prvky a funguje to. Vytvoriť takýto záber však nebýva až také jednoduché.

Different(PP2)

Autor fotografie: poetikclick


Dobrá fotografia stojí mnohokrát na schopnosti vyzdvihnutia niečoho dôležitého, resp. zaujímavého z okolia, kde sa môže inak vizuálne stratiť. Možností je viac: veľmi často sa využíva selektívna hĺbka ostrosti, ale v mnohých prípadoch môže pomôcť tonálny, farebný alebo proporčný kontrast. Niekedy je situácia taká, že pre žiadnu z bežných techník nie sú vhodné podmienky. Vtedy môže pomôcť zásah v rámci postprocesu. Ten však skončí v mnohých prípadoch skôr kontraproduktívne. Chce to značný cit a/alebo skúsenosti odhadnúť tú správnu mieru, aby to nebolo „prepísknuté“ alebo neprirodzené. Osvedčenou kontrolou seba samého je vyhodnotenie výsledku s odstupom času.

V tomto konkrétnom prípade  je to podľa môjho názoru tesne pod pomyslenou hranicou únosnosti; inak povedané, je to výrazné, ale nie prehnané. Veľavravný výraz tváre staršieho muža je jadrom záberu. Ostatní „účastníci“ sú najmä tonálne potlačení. Ako odvážny krok je tu navyše „retro štrukturálna“ úprava, akési narušenie digitálnej čistoty a hladkosti (alebo ak chcete, sterilnej dokonalosti) okolitej plochy. Takisto k tomu nejako prirodzene patrí aj monochromatické prevedenie. Umiestnenie ústrednej postavy je vzhľadom na dav a smer pohľadu tiež podarené. Snáď len v spodnej časti záberu tá dorobená fľakatosť mohla byť trochu menej výrazná. Inak je to fajn.

...

Autor fotografie: istvic

Tento záber nás uvádza do trochu iného fotografického sveta. Je prejavom špecifického, vyzretého videnia a moderného prístupu. Je pravdou, že takéto riešenie nie je pre každého (nebude sa asi páčiť širokým masám), je to skôr pre fajnšmekrov, ktorí ocenia jeho hlbší rozmer. Členenie záberu je odvážne, ale napriek tomu vyvážené a celkom dômyselné. Pracujú tu perspektíva, výrazný tonálny kontrast medzi popredím a pozadím, hra svetla a tieňa. Je zaujímavá tá inverzia: akcii je venovaná menšia plocha v pozadí, ale v "high-key" podaní, takže sa to nestráca; a k tomu "low-key" popredie tvorí doplnkový, ale veľmi dôležitý kolorit. To, že chlap vpravo má tvár "utopenú v tme" a odrezané oči, prispievajú k tomu, aby nestrhával na seba viac pozornosti, než treba. Okrem toho to vnáša do záberu trochu tajomného nádychu a zároveň je dobré, že kontúry tváre má jemne oddelené od pozadia. Celé to uzatvára veľavravný náznak obrovského tetovania na tele. Mierny prepal v ľavej časti dobre podčiarkuje atmosféru tvrdej práce na pražiacom slnku.

Na fotografii je iba to, čo tam patrí - každý detail podporuje poslanie záberu. Jediná drobnosť: tá pokrčená plachta je tiež súčasťou tohto prostredia, jej poloha ale trochu navodzuje dojem, ako keby bola zavesená na hrudi toho chlapa; ale možno, že bez toho by sa stratilo niečo, čo ja volám "pôvab drobnej nedokonalosti".
 

Chcete si aj vy nechať odborne okomentovať svoju fotografiu? Registrovaní užívatelia majú možnosť nechať si zhodnotiť svoju fotografiu odborným okom.  Stačí, ak nám na redakčný mail kritika@ephoto.sk. zašlete vašu jednu fotografiu (alebo link na fotku vo vašej galérii), ktorú by ste si chceli nechať okomentovať. Do predmetu emailu napíšte svoje meno alebo nick. Redakcia v rámci svojich možností, vyberie pár fotografií, ktoré bude hodnotiť. Nebudeme teda hodnotiť každú jednu fotografiu, ktorá k nám príde. Námety zaslaných fotografií, ako aj chyby na nich sa často opakujú a preto máme za to, že takéto hodnotenie nebude prínosom len pre samotného autora fotografie, ale aj pre ďalších čitateľov ePhoto.sk. Do kritického okienka je možné zasielať len vlastné fotografie. Autor zaslaním fotografie súhlasí s uverejnením kritiky/úpravy fotografie v rubrike Kritické okienko.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-10-03 09:47:04
fajn aj posledna foto
 
Matúš Koprda
2013-10-03 10:08:38
Dobre rozobraté, fotky sú výborné
 
ruiger1
2013-10-03 11:14:45
velmi pekne zabery a vystizny opis na zamyslenie, tusim by ma velmi bavilo rozobrat aj moju dokumentarno rreportaznu tvorbu
 
vd
2013-10-03 11:16:33
kto rieši milimetre, musi byť sám narušený, dobrý výgrc v texte. beriete to priliš vážne. nezabúdajte, fotografovanie je radost
 
Ultra TXF
2013-10-03 13:24:27
Prvá fotografia je moc rozbitá tými kvapkami,nielen pes ,ale aj tvár pani.
Druhá foto ...nesúhlasím s kritikou a návrhom desaturovať ten múr vľavo,mne naopak dáva svojou farebnosťou určitú líniu a hĺbku.
K tretej fotografii nieje čo dodať, štvrtá je pre mňa najlepšia.
Posledná fotografia , no je to vec gusta , tie reči typu Hi-key , Low-key...je to proste mimo expozičný rozsah senzoru,netreba z toho robiť umenie . Pre mňa je tá fotografia presne ten typ fotografie ,kde je treba kopec rečí a zdôvodnení ,aby sme z toho niečo vyrobili.
2.,3. a 4. foto nepotrebuje žiadny komentár.
 
Ultra TXF
2013-10-03 14:25:53
Inak sa mi páči , ako je pri poslednej fotografii podsunuté ,že je ".....skôr pre fajnšmekrov.... "

Akýkoľvek kritik bude samozrejme povrchným a nič nechápajúcim fotografickým barbarom,
zatiaľ čo tzv. "achkáč " bude automaticky znalec fotografie a fajnšmeker .
Počítam ,že dnes tu budú samí znalci fotografie.
Autor článku na jednej strane pri 4.fotografii rieši "hraničnú" svetlosť pána na fotografii,
na druhej strane na poslednej fotografii spraví z totálneho prepalu v obl.pána so zbíjačkou cnosť . A z plachty na hrudníku "pôvab drobnej nedokonalosti ":
Hold keď sa chce,spraví sa z vrabca slávik

 
Jozi Mačutek
2013-10-03 14:29:27
dobré fotečky .. u mňa najviac boduje predposledná
 
Ultra TXF
2013-10-03 14:34:51
Celkovo sa mi výber fotografií zdá nie celkom dobrý,pretože 2,3,4 foto sú úplne inej úrovne ako 1.a 5. foto , okrem toho tento typ fotografie je ťažko hodnotiť ,pretože znesie v podstate čokoľvek,
všetko sa dá označiť za dokument a reportáž, čoho dôkazom je nakoniec aj posledná foto.
 
zdq
2013-10-03 14:43:19
príspevok od: Ultra TXF
Inak sa mi páči , ako je pri poslednej fotografii podsunuté ,že je ".....skôr pre fajnšmekrov.... "

Akýkoľvek kritik bude samozrejme povrchným a nič nechápajúcim fotografickým barbarom,
zatiaľ čo tzv. "achkáč " bude automaticky znalec fotografie a fajnšmeker .
Počítam ,že dnes tu budú samí znalci fotografie.
Autor článku na jednej strane pri 4.fotografii rieši "hraničnú" svetlosť pána na fotografii,
na druhej strane na poslednej fotografii spraví z totálneho prepalu v obl.pána so zbíjačkou cnosť . A z plachty na hrudníku "pôvab drobnej nedokonalosti ":
Hold keď sa chce,spraví sa z vrabca slávik

Nechcem robit z prepalu cnost ani dehonestovat tvorbu ostatnych ale je fakt ze z tychto to ma istvic o level vyssie tak to proste je, dobra skladba obrazu vizualne mi to tam funguje najviac z tohto vyberu.
 
Ultra TXF
2013-10-03 14:49:40
príspevok od: zdq
Nechcem robit z prepalu cnost ani dehonestovat tvorbu ostatnych ale je fakt ze z tychto to ma istvic o level vyssie tak to proste je, dobra skladba obrazu vizualne mi to tam funguje najviac z tohto vyberu.
....."...tak to proste je..." .... A hotovo Si proste fajnšmeker, ja asi nie
 
Koma
ocenenie redakciou 2013-10-03 14:52:29
prosím Vás pekne.. já som si teda tak trochu zašpekulovala nad tým pánom na dvoječke, so sklopenou hlavou v šiltovke....počúvajte, ná nie je to náhodou šofér?...boože, však on naozaj zadriemal a do tej križovatky na zelenú cúva...
 
juve16
2013-10-03 14:56:11
mne sa najviac páči štvrtá
viem si ju predstaviť na výstave
 
zdq
2013-10-03 15:03:44
príspevok od: Ultra TXF
....."...tak to proste je..." .... A hotovo Si proste fajnšmeker, ja asi nie
Pooozri, ty si sem prisiel a navodil konfrontacny ton, ja som napisal preco si myslim ze je to fajn fotka, aj v clanku kritik. Rovnako ty mozes miesto ironizovania napisat preco sa ti nepaci. O fotke rad podiskutujem.
 
Ultra TXF
2013-10-03 15:12:18
príspevok od: zdq
Nechcem robit z prepalu cnost ani dehonestovat tvorbu ostatnych ale je fakt ze z tychto to ma istvic o level vyssie tak to proste je, dobra skladba obrazu vizualne mi to tam funguje najviac z tohto vyberu.
Inak si sa týmto vyhlásením diskvalifikoval u mňa ako nestranný kritik a článok tým pádom postráda relevanciu pre mňa. Asi si istvičov kamarát a obdivovateľ .možno nie,ale vyjadrenie typu ...."tak to proste je ..." nesvedčí o tvojej nestrannosti ,skôr naopak .

K takémuto typu fotografie jeden môj známy hovorí " odfoťbársčo" . A máš dokument
Nič proti istvičovi a jeho fotografii,beriem ju na rozdiel od teba ako anonymnú foto , možno je fakt skvelá ,ale nie pre mňa a netreba mi podsúvať,že ak by som to uznal tak som fajnšmeker
 
Marcel Rebro
2013-10-03 15:13:01
príspevok od: zdq
Pooozri, ty si sem prisiel a navodil konfrontacny ton, ja som napisal preco si myslim ze je to fajn fotka, aj v clanku kritik. Rovnako ty mozes miesto ironizovania napisat preco sa ti nepaci. O fotke rad podiskutujem.
No ... (nielen) o fotke prenaramne a premudro diskutuju ujovia a tety s poharikom cerveneho (znacku nech si doplni kazdy sam ... diskuterom je to jedno, hlave ze je to ZNACKA) na vernisazach. Obycanemu ludovi sa (foto) bud paci alebo nepaci ...

PS : ja som LUDO a nehanbim sa za to ...
 
Ultra TXF
2013-10-03 15:15:18
príspevok od: zdq
Pooozri, ty si sem prisiel a navodil konfrontacny ton, ja som napisal preco si myslim ze je to fajn fotka, aj v clanku kritik. Rovnako ty mozes miesto ironizovania napisat preco sa ti nepaci. O fotke rad podiskutujem.
Aký konfrontačný tón? Kde a kedy ?

Inak sorry ,som si myslel,že si autor článku .
 
Ultra TXF
2013-10-03 15:26:49
príspevok od: zdq
Pooozri, ty si sem prisiel a navodil konfrontacny ton, ja som napisal preco si myslim ze je to fajn fotka, aj v clanku kritik. Rovnako ty mozes miesto ironizovania napisat preco sa ti nepaci. O fotke rad podiskutujem.
Ja som jasne napísal ku každej fotke svoj názor,ktorý je len môj a kopec ľudí tu ešte napíše svoje .
K 5.fotografii ( nepíšľem istvičovej,.pretože mi je jedno od koho je) :
-totálny prepal v asi dosť podstatnej časti fotografie ..ok nebudeme malicherný , môže byť..
- jediné ostré miesto na fotografii je tá plachta ...nebudeme malicherný,môže byť ...
. že plachta akoby visela na hrudníku ....ok dajme tomu ...

Ja len neviem o čom to má byť. Mne to presne spadá do kategórie "odfoťbársčo" .
Sorry ,sorry , sorry.
Viac nedebatujem , nie som fajšmeker.
 
brki
2013-10-03 15:37:08
Sú to užitočné kritické okienka, určite niekoľkonásobne užitočnejšie ako tie lajky v galérii...Vďaka za kritiku mojej fotky, i za tú negatívnu. V týchto kritických okienkach predpokladám nikto neočakáva a ani nikto nikomu nenanucuje, že musí so všetkým súhlasiť.
 
brki
2013-10-03 15:46:43
príspevok od: Ultra TXF
Celkovo sa mi výber fotografií zdá nie celkom dobrý,pretože 2,3,4 foto sú úplne inej úrovne ako 1.a 5. foto , okrem toho tento typ fotografie je ťažko hodnotiť ,pretože znesie v podstate čokoľvek,
všetko sa dá označiť za dokument a reportáž, čoho dôkazom je nakoniec aj posledná foto.
myslím, že zaoberať sa tým, či výber je dobrý, alebo nie je zbytočné, lebo ak som dobre pochopil, toto nie je žiadna topka (chvalabohu ...autor článku si jednoducho vybral pár fotiek z galérie a napísal k nim komentár, kritiku, svoj pohľad...nič viac, nič menej...myslím, že by redakci nevadilo, možno by bola rada, keby aj niekto iný, napríklad aj Ty si vybral fotky z galérie a napísal k nim podrobnejšiu kritiku. Ja by som si takéto kritiky radšej prečítal ako nekonečné seriály o tom, ktorý objektív je lepší. Asi by som aj ephoto častejšie navštevoval...
 
Ultra TXF
2013-10-03 16:01:02
príspevok od: brki
myslím, že zaoberať sa tým, či výber je dobrý, alebo nie je zbytočné, lebo ak som dobre pochopil, toto nie je žiadna topka (chvalabohu ...autor článku si jednoducho vybral pár fotiek z galérie a napísal k nim komentár, kritiku, svoj pohľad...nič viac, nič menej...myslím, že by redakci nevadilo, možno by bola rada, keby aj niekto iný, napríklad aj Ty si vybral fotky z galérie a napísal k nim podrobnejšiu kritiku. Ja by som si takéto kritiky radšej prečítal ako nekonečné seriály o tom, ktorý objektív je lepší. Asi by som aj ephoto častejšie navštevoval...
Ja som tým myslel to,že význam to má napr.na tvojej fotke,kde by asi fakt bolo lepšie,keby to tie kvapky nerozbíjali, dalo by sa to považovať takmer za technickú chybu alebo nedostatok.
V tom sa asi zhodne väčšina ľudí, ale hodnotiť či desaturovať stenu na druhej fotografii ...hm ....tak to je čiste vec pocitová a každý na to bude reagovať inak. O tvrdení,že 5.foto je skôr pre fajnšmekrov.....tak to je , vztiahnuté k akejkoľvek fotografii, nemiestne a arogantné voči čitateľom. Pritom tá fotka sa môže páčiť ,len ten komentár ......neviem.
 
istvic
ocenenie redakciou 2013-10-03 17:42:20
dakujem za kritiku mojej fotografie,potesilo ma to ,aj moj iPhone , s ktorym fotil celu seriu,ma radost
 
mirosz
2013-10-03 17:45:53
príspevok od: vd
kto rieši milimetre, musi byť sám narušený, dobrý výgrc v texte. beriete to priliš vážne. nezabúdajte, fotografovanie je radost
"Tieto maličkosti však žiadnym výraznejším spôsobom neuberajú na celkovej vydarenosti fotografie."
 
fanyka
2013-10-03 18:19:52
príspevok od: Koma
prosím Vás pekne.. já som si teda tak trochu zašpekulovala nad tým pánom na dvoječke, so sklopenou hlavou v šiltovke....počúvajte, ná nie je to náhodou šofér?...boože, však on naozaj zadriemal a do tej križovatky na zelenú cúva...
 
fanyka
2013-10-03 18:36:56
zaujímavé okienko aj diskusia pod ním..prijala by som aj častejšie, pravidelnejšie..cením si, keď niekto napíše svoj pocit z fotky, nie len páči/nepáči
 
lubos hladky
2013-10-03 18:49:11
Bol som ako obaremy ked som zistil ze tu je moje foto .... Raz bode mozno zomna aj aky taky fotograf
S tym vodoznakom som zabil viacero fotiek ale uz sa snazim odpustit si ho :/
 
lacoslav
2013-10-03 19:33:22
Súhlasím s ultrom a s mrcom, len doplním, čo som včera či predvčerom čítal už ani neviem kde : čo sa páči je gýč, čomu nik nerozumie je umenie. Dobré svetielko na dobrú noc. DD
 
Ultra TXF
2013-10-03 20:31:37
....... a odrezané oči, prispievajú k tomu, aby nestrhával na seba viac pozornosti, než treba. Okrem toho to vnáša do záberu trochu tajomného nádychu ......

Ako môžu odrezané oči pri predmete tej fotografie,v jej kontexte ....vnášať tajomný nádych ?
Na búraní bazéna nie je nič tajomné a žiadne odpílené oči tam nič tajomného nedodajú. To je taký žvást ako celá kritika tej fotografie, to je ako platená reklama človeče. To sa nedá čítať , vy vyrábate z hovna točenú zmrzlinu . Bez ohľadu na to,či je autorom istvič, gojko mitič alebo winnetou , samotná fotografia je pre niekoho výborná, nemám nič proti tomu,ale tie drísty v kritike, to je na zvracanie. Sorry za expresívne vyjadrovanie.
 
brki
2013-10-03 21:31:12
príspevok od: Ultra TXF
Ja som tým myslel to,že význam to má napr.na tvojej fotke,kde by asi fakt bolo lepšie,keby to tie kvapky nerozbíjali, dalo by sa to považovať takmer za technickú chybu alebo nedostatok.
V tom sa asi zhodne väčšina ľudí, ale hodnotiť či desaturovať stenu na druhej fotografii ...hm ....tak to je čiste vec pocitová a každý na to bude reagovať inak. O tvrdení,že 5.foto je skôr pre fajnšmekrov.....tak to je , vztiahnuté k akejkoľvek fotografii, nemiestne a arogantné voči čitateľom. Pritom tá fotka sa môže páčiť ,len ten komentár ......neviem.
myslím, že vždy je hodnotenie do veľkej miery subjektívne a to bez ohľadu na teoretické znalosti kritika...samozrejme, niekedy ani ja nerozumiem tomu, ako môže niekto cítiť maliny, či čokoládu v nejakom víne, keď ja ich tam necítim ...ale keď to tvrdí degustátor s certifikátom...pre mňa je podstatné, či mi víno chutí...a tak je to aj s fotografiami
 
brehulka
2013-10-03 21:57:38
príspevok od: Koma
prosím Vás pekne.. já som si teda tak trochu zašpekulovala nad tým pánom na dvoječke, so sklopenou hlavou v šiltovke....počúvajte, ná nie je to náhodou šofér?...boože, však on naozaj zadriemal a do tej križovatky na zelenú cúva...
A cez predné sklo ho fotí policajt na hodúľoch. No, ešte že cúva, inak by mohol toho fízla zraziť.
 
Koma
ocenenie redakciou 2013-10-03 22:41:58
príspevok od: brehulka
A cez predné sklo ho fotí policajt na hodúľoch. No, ešte že cúva, inak by mohol toho fízla zraziť.
a možno ani nebol na hodúľoch.. som očula, že vraj v tom Nevyjorku sediá fízli hore na koníkoch...hm..asi tak dočiáhol
 
brehulka
2013-10-03 22:55:33
príspevok od: Koma
a možno ani nebol na hodúľoch.. som očula, že vraj v tom Nevyjorku sediá fízli hore na koníkoch...hm..asi tak dočiáhol
Jaaaj, to na koni sedia preto, aby stihli ufujazdiť pred tými, čo necúvajú, čo pospiačky dopredu idú. Nuž, dobrá dokumentová fotečka, čo všetko o tom Novom Jorku prezradila.
 
Koma
ocenenie redakciou 2013-10-03 23:03:20
príspevok od: brehulka
Jaaaj, to na koni sedia preto, aby stihli ufujazdiť pred tými, čo necúvajú, čo pospiačky dopredu idú. Nuž, dobrá dokumentová fotečka, čo všetko o tom Novom Jorku prezradila.
mne sa tiež ľúbi, a rada sa po Novom Jarku potúlam....nemusím len po tých starých zabehaných jarkoch furt do koliečka chodiť, a tam to má už aj tak Váš sused všetko obsadené..
 
ruiger1
2013-10-04 09:29:20
príspevok od: Ultra TXF
....... a odrezané oči, prispievajú k tomu, aby nestrhával na seba viac pozornosti, než treba. Okrem toho to vnáša do záberu trochu tajomného nádychu ......

Ako môžu odrezané oči pri predmete tej fotografie,v jej kontexte ....vnášať tajomný nádych ?
Na búraní bazéna nie je nič tajomné a žiadne odpílené oči tam nič tajomného nedodajú. To je taký žvást ako celá kritika tej fotografie, to je ako platená reklama človeče. To sa nedá čítať , vy vyrábate z hovna točenú zmrzlinu . Bez ohľadu na to,či je autorom istvič, gojko mitič alebo winnetou , samotná fotografia je pre niekoho výborná, nemám nič proti tomu,ale tie drísty v kritike, to je na zvracanie. Sorry za expresívne vyjadrovanie.
kazde hodnotenie je subjektivne a aj o vlastnych pocitoch, je uplne v proriadku vyjadrit svoj protinazor, ale nie je v poriaadku dany nazor zhadzovat, to sa mne osobne nepaci v ziadnej diskusii. No a moj nazor k danej diskusii o tajomne je, ze pre mna je tiez vewlmi zaujimave, ze autor odrezal oci, minimalne bez oci neviem posudit a dat si dohromady tvar danej osoby a rastie vo mne zvedavost, kto to je, co to je za cloveka, tiez tam pracuje, alebo nahodne vbehol do sceny, ci tam byva, atd, atd ... tolko moj jednoduchy pohlad a velmi subjektivny nazor k veci . Pekny den prajem vsetkym diskuterom a prajem aby sa vedeli dostatocne odosobnit a riesit diskusiu bez velkych emocii
 
vlcimak
2013-10-04 11:39:04
Jeden z prispevkov vyssie ma insiroval k mozno zaujimavemu navrhu, hadam by stal aspon na zamyslenie. 90% clankov tu riesi technicku stranku fotografie, ci presnejsie techniku, na to najpodstatnejsie sa akosi zabuda. Aj to vsak vypoveda o kvalitach a pokrocilosti fotografa, ti neuspesni, alebo zacinajuci riesia techniku, postupom casu by sa patrilo fotograficky dospiet a zaujimat sa viac o to, co chcem fotografiou povedat, co nou chceli povedat ini,... Nebolo by mozno od veci kazdy den vybrat nahodnym vyberom jednu fotografiu, zavesit ju napriklad v novovytvorenej rubrike "Dnes hodnotime:" aby bola viditelna niekde vedla fotografie dna, a dat priestor citatelom, aby si povedali, co si o nej myslia, ako ju vnimaju, co v nich vyvolala, cim ich inspirovala, co by urobili inak,... Predpokladam, ze by sa zachovala urcita uroven, neznevazovala by sa praca ineho a taktiez by sa nemiestne nevyjadrovalo k nazoru inych, kazdy sme niecim presli, rovnake veci preto vnimame inak - nie lepsie, nie horsie, proste inak. Fotoaparat my byt len prostriedkom fotografa na vyjadrenie a zachytenie toho, co citi, neverim, ze maliari plytvaju casom na nezmyselne diskuzie o kvalitach stetcov a platna, treba zavesit na krk to, co mame k dispozicii a vybehnut do terenu...
 
Rado1975
2013-10-08 15:10:24
príspevok od: vlcimak
Jeden z prispevkov vyssie ma insiroval k mozno zaujimavemu navrhu, hadam by stal aspon na zamyslenie. 90% clankov tu riesi technicku stranku fotografie, ci presnejsie techniku, na to najpodstatnejsie sa akosi zabuda. Aj to vsak vypoveda o kvalitach a pokrocilosti fotografa, ti neuspesni, alebo zacinajuci riesia techniku, postupom casu by sa patrilo fotograficky dospiet a zaujimat sa viac o to, co chcem fotografiou povedat, co nou chceli povedat ini,... Nebolo by mozno od veci kazdy den vybrat nahodnym vyberom jednu fotografiu, zavesit ju napriklad v novovytvorenej rubrike "Dnes hodnotime:" aby bola viditelna niekde vedla fotografie dna, a dat priestor citatelom, aby si povedali, co si o nej myslia, ako ju vnimaju, co v nich vyvolala, cim ich inspirovala, co by urobili inak,... Predpokladam, ze by sa zachovala urcita uroven, neznevazovala by sa praca ineho a taktiez by sa nemiestne nevyjadrovalo k nazoru inych, kazdy sme niecim presli, rovnake veci preto vnimame inak - nie lepsie, nie horsie, proste inak. Fotoaparat my byt len prostriedkom fotografa na vyjadrenie a zachytenie toho, co citi, neverim, ze maliari plytvaju casom na nezmyselne diskuzie o kvalitach stetcov a platna, treba zavesit na krk to, co mame k dispozicii a vybehnut do terenu...
Dobry napad
A pre objektivnost by sa to mohlo generovat nejakym algoritmom, tak aby tam neboli fotky tych istych autorov.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované