Hĺbka ostrosti a veľkosť snímača

Hĺbka ostrosti a veľkosť snímača

S hĺbkou ostrosti pracujeme kreatívne. Keď potrebujeme, nastavíme fotoaparát tak, aby bola hĺbka ostrosti veľká a na fotografii všetko ostré, od popredia po nekonečno. 

2020-04-08 06:00:00
Karol Srnec
0
1917

  • 1976
    1

    Obrazový profil vs umelecký efekt

    Čoraz viac amatérskych fotoaparátov, ale aj niektoré poloprofesionálne a profesionálne fotoaparáty, majú okrem obrazových profilov aj umelecké (art) efekty. Oboje vplýva na spracovanie obrazu. Aký je medzi nimi rozdiel?

  • 4558
    45

    Zašumená katastrófa

    Najväčšia radošť je škodoradosť. A tak si z našej nemenovanej kamarátky robíme už roky srandu, že najradšej fotí na ISO 6400. Na jednom fototripe si zabudla prestaviť fotoaparát a celý deň, za krásneho slnečného počasia, fotila na ISO 6400. To aj na fullframe znamená slušné množstvo šumu. Ten k slnkom zaliatej krajine určite nepatrí. Horšie, že sa jej to stalo v zahraničí a nemala, možno už ani mať nebude, šancu to napraviť.

  • 2419
    4

    Fine Art pre každého

    Fine Art je magické slovo, všeobecne popisuje výtvarné umenia, vo fotografii ale predstavuje vrchol umeleckého snaženia fotografa.

  • 4062
    6

    APS-C - ideálny kompromis?

    Prv, ako si niečo povieme o APS-C snímačoch a fotoaparátoch, ktoré ich používajú, pozrieme sa krátko do minulosti.

  • 2922
    0

    Nová generácia Nikon Picture Control

    Nikon v posledných rokoch vyrobil pár skutočne skvostných fotoaparátov. Sledovali sme, ako zlepšuje parametre a funkcionalitu.

  • 3065
    0

    JPG-u sa nevyhnete

    JPG-u sa nedá vyhnúť, je ale na vás ako ho získate. JPG je bitmapový formát, určený pre digitálnu fotografiu a obrázky.

  • 11550
    5

    Šedivý RAW

    Otázky začiatočníkov sa neustále recyklujú, aj keď bolo na ne už veľakrát odpovedané. V poslednom čase sa na fórach a FB objavili otázky ohľadom rozdielneho zobrazenia fotografií vo formáte RAW vo fotoaparáte a v počítači. 

  • 9239
    0

    Firmvér

    Digitálne fotoaparáty majú v sebe procesory, tie najlepšie aj niekoľko s viacerými jadrami. Vo vnútri fotoaparátu tak máte vlastne malý počítač, ktorý zabezpečuje čítanie a spracovanie obrazových dát, zaostrovanie a vlastne všetky operácie, ktoré sa vo fotoaparáte vykonávajú. K tomu je samozrejme potrebný softvér, ktorý sa označuje ako firmvér. Je to uzatvorený operačný systém.

  • 10488
    1

    Pamäťové karty

    Pamäťové karty sa neustále vyvíjajú. V priebehu digitalizácie fotografie sa objavilo niekoľko typov kariet a občas sa nový typ karty objaví aj v súčasnosti. Niektoré typy kariet sa dneška nedočkali, ukázali sa ako neperspektívne.

  • 11286
    0

    Metadáta

    Prvý krát som sa stretol s metadátami ešte pred príchodom digitálnych fotoaparátov, ktoré ich používajú bežne.

  • 13002
    11

    Potenciál vášho fotoaparátu

    Už roky posudzujeme fotoaparáty predovšetkým podľa použitého snímača. Je to dôležitá súčasť fotoaparátu, ktorá do určitej miery určuje jeho potenciál. Do akej miery, to si povieme v tomto článku.

  • 16812
    10

    Nikon Picture Control - naimportujte si nové profily

    K napísaniu tohto článku ma inšpirovala kamarátka, ktorá mala nedávno svadbu. Zaujalo ju, že ich fotografka používajúca Nikon D750, mala už na displeji výrazne upravené zábery, aké vám štandardne fotoaparát neurobí.