Mať to čierne na bielom. Fotografujeme siluety.

Mať to čierne na bielom. Fotografujeme siluety.

Siluety sú dnes veľmi populárne. Odjakživa boli. Prečo?

2018-04-25 06:00:00
Julo Kotus - nikonblog.sk
2
6591

  • 7474
    6

    Faktor orezu

    Faktor orezu/crop factor, alebo jednoducho len crop. Tento pojem sprevádza digitálnu fotografiu takmer od jej počiatku. Väčšinou ho spájame len s prepočtom ekvivalentnej ohniskovej dĺžky. Že je tomu inak, si povieme v tomto článku, ktorý združuje informácie z viacerých článkov, na ktoré nájdete odkaz vo vnútri.

  • 7665
    0

    Fotografujeme setovým teleobjektívom II. - snežienky

    Začiatočníci si kupujú teleobjektív s tým, že chcú fotiť šport, zvieratá, vzdialené objekty. V prvých dvoch prípadoch narazia na to, že s lacnou výbavou sa tieto žánre fotiť takmer nedajú a že aj po stránke potrebných skúseností sú to náročné žánre.

  • 7913
    1

    Fotografické žánre II.

    Vitajte pri pokračovaní prehľadu o fotografických žánroch. Poďme si predstaviť ďalšie základné žánre, s ktorými amatéri prichádzajú do styku, aby začiatočníci vedeli, čo ich čaká.

  • 10312
    6

    Fotografické žánre I.

    Väčšina amatérskych fotografov začína s tým, že chce vyskúšať rôzne žánre. Ešte nie sú vyprofilovaní a niektorí ani nikdy nebudú. Každý fotografický žáner je v niečom špecifický a nie je to len tým, na čo sa špecializuje.

  • 9295
    0

    Fotografujeme so setovým teleobjektívom I. - úvod

    Po dlhšej prestávke pokračujeme v našej Fotoškole o fotení so setovým objektívom. Tentokrát vymeníme zoom štandardného rozsahu za teleobjektív.

  • 9841
    1

    LED-ku do vrecka a vyrážame do mesta

    Keď máme málo svetla štandardne používame blesk. Vstavaný alebo externý. Ten druhý je výkonnejší, ale hlavne sa dá smerovať a dajú sa na ňom použiť rôzne modifikátory svetla. Obidva však majú veľkú nevýhodu v tom, že výsledok osvetlenia vidíme až po expozícii.

  • 8594
    1

    Zimné stromovanie II. - čiernobielo

    Typická zima v Bratislave? Šedivá. Väčšinou je zatiahnutá obloha, svet pod ňou je bez farieb. Slnečné dni sa dajú spočítať na prstoch rúk. Sneží málokedy a keď, tak je z toho hneď kalamita. Väčšinou je Bratislava bez snehu alebo ju hyzdia zvyšky zľadovateného špinavého snehu. Sneh sa ako tak drží v Karpatoch.

  • 11033
    1

    Bojujeme proti šumu

    Citlivosť je jedným z kľúčových parametrov, ktorý stojí pri vzniku každej fotografie. Určuje, ako je citlivý snímací prvok na svetlo. Vo fotografii používame normu ISO. Nízka hodnota ISO znamená nízku citlivosť na svetlo. Naopak vysoká hodnota znamená vysokú citlivosť na svetlo.

  • 9903
    1

    Ráno hmlisto, večer…

    Keď ráno vstanem a za oknom nevidím vedľajší panelák, ani neďaleký Slovnaft, viem, že je tu hmla. V tom momente vo mne niečo naštartuje a vystrelím na trolejbus do mesta.

  • 11452
    1

    Vyrazte do nočného mesta bez statívu

    Nudia vás už bežné zábery z mesta? Vyrazte do ulíc po zotmení. Atmosféra, ktorú zachytíte, bude diametrálne odlišná od bežných záberov. Ak nemáte nejaký pevný objektív so svetelnosťou F1,8 alebo lepšou, budete potrebovať statív.

  • 10843
    4

    S JPG na jesenné farby

    Jeseň klope na dvere a my sa vraciame k obľúbenému ročnému obdobiu, ktoré nás teší ešte príjemnými teplotami, ale hlavne krásnymi teplými farbami.

  • 10611
    9

    O stabilizácii obrazu

    Stabilizácia obrazu je dnes neodmysliteľnou súčasťou technických vymožeností, ktoré nám uľahčujú fotografovanie.